Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گزارش‌های انتشار یافته از آمریکای لاتین نشان می‌دهد این منطقه در مسیر تبدیل شدن به کانون جدید بیماری کرونا حرکت می‌کند. تاریخ انتشار: 15:32 - 16 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۸۳۷۵ خبرگزاری میزان – شیوع بیماری «کرونا» در آمریکای لاتین که اکنون با آشکار شدن تصاویر انباشته شدن جنازه‌ها در خیابان‌ها و حفر گور‌های دسته جمعی به فاجعه مبدل شده، کشور‌های این منطقه را به کانون جدید شیوع تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه «تلگراف»، شیوع کرونا در آمریکای مرکزی و جنوبی در حال تبدیل شدن به فاجعه‌ای است که همچنان توسط روسای جمهور کشور‌های مذکور مورد انکار قرار می‌گیرد.
وضعیت کرونا در کشور‌های این منطقه به شرح زیر است:
- برزیل
سیستم درمانی ایالت «مانائوس» برزیل که در چند هفته اخیر شاهد تشدید بحران شیوع بیماری و افزایش آمار مرگ و میر بوده، عملا از دو هفته گذشته از بین رفته و قبرستان‌های این ایالت به محل حفر گور‌های دسته جمعی قربانیان کرونا تبدیل شده است.
برزیل با سرعت زیادی در مسیر تبدیل شدن به مرکز جدید بحران کرونا در حرکت است؛ طوری که شمار تلفات روزانه کرونا در این کشور از برخی از بحران زده‌ترین کشور‌های اروپایی نیز پیشی گرفته است.
انکار این بیماری یا تقلیل آن به آنفلوآنزای کوچک توسط «ژائیر بولسونارو»، رییس جمهور برزیل، سبب شده تا همسایگان این کشور بزرگ آمریکای جنوبی با مرز‌های طولانی به شدت در مورد سرایت بیماری نگران شوند.
برزیل در هفته جاری روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.   کارشناسان بیماری‌های عفونی می‌گویند «عدم آزمایش و تاخیر در تشخیص منجر افزایش شمار مبتلایان و تلفات در این کشور شده است.»   بررسی‌ها نشان می‌دهد یک میلیون شهروند برزیلی به این بیماری مبتلا خواهند شد؛ ضمن اینکه آمار‌های رسمی برزیل، تنها ۱۰ درصد از واقعیت بحران فاجعه بار کرونا در این کشور است.
براساس جدیدترین آمار‌های رسمی، تاکنون ۱۰۸ هزار و ۶۲۰ مورد ابتلا به کرونا و ۷ هزار و ۳۶۷ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در برزیل ثبت شده است.
- السالوادور
انتشار تصاویری از زندان‌های این کشور در میانه تاکید جهانی بر رعایت فاصله اجتماعی و عدم تماس فیزیکی بین افراد، نمونه‌ای از فاجعه در بحران شیوع کروناست.
اقدامات دولت السالوادور در مورد زندان‌ها و زندانیان انتقادات گسترده‌ای از سوی گروه‌های حقوق بشری را برانگیخته است.
این کشور که از جمله کشور‌های اجراکننده قرنطینه در منطقه بود، تاکنون ۵۸۷ مورد ابتلا و ۱۳ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری را ثبت کرده است.  بیشتر بخوانید:  نادیده گرفتن فاصله گذاری اجتماعی زندانیان در زندان السالوادور - پرو
پرو پس از برزیل بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.
براساس جدیدترین آمار‌ها تاکنون ۴۷ هزار و ۳۷۲ مورد ابتلا و یک هزار و ۳۴۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
پرو، برخلاف همسایه خود از اواسط ماه مارس وضعیت اضطراری ملی اعلام و محدودیت ترددی اعلام کرد؛ همچنین مرز‌های خود را با برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور و بولیوی بسته و ممنوعیت سفر‌های داخلی را اعلام کرد.   اقدامات «مارتین ویزارکارا»، رییس جمهور پرو، برخلاف همتای برزیلی خود برای مقابله با کرونا بسیار جدی بوده و منجر به افزایش محبوبیت وی از ۳۵ درصد به ۸۷ درصد شد.
با این وجود زندان‌های پرو از وحشت کرونا به ویژه در «لیما»، پایتخت این کشور، شاهد اعتراض‌های گسترده بودند.   هشدار «میشل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و رییس جمهور پیشین شیلی در مورد وضعیت زندان‌ها در نهایت منجر به آزادی ۳ هزار نفر از آسیب پذیرترین زندانیان کشور به منظور کاهش ازدحام در زندان‌ها شد.
- شیلی
شیلی که تاکنون ۲۰ هزار و ۶۴۳ مورد ابتلا و ۲۷۰ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده، پس از مواجهه با رشد سریع آمار مبتلایان در روز یکشنبه اقدامات محدودیتی را در این کشور افزایش داد.
«سانتیاگو» با جمعیت هفت میلیون نفری کانون اصلی کرونا در شیلی است که محدودیت‌های شدیدی را پس از یک دوره کاهش محدودیت تجربه می‌کند.
- اکوادور
از اکوادور که تاکنون ۳۱ هزار و ۸۸۱ مورد ابتلا و یک هزار و ۵۶۹ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را گزارش داده، خبر می‌رسد جنازه‌ها در خیابان‎ها، بیمارستان‌ها و مناطق مختلف شهر رها شده‎اند.
این کشور که تا پایان آوریل بحران زده‌ترین کشور منطقه بود، می‌تواند یکی از ویران کننده‌ترین نرخ‌های ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را تجربه کند.
- ونزوئلا
ونزوئلا نیز تاکنون ۳۶۱ مورد ابتلا به کرونا و ۱۰ مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است.   وضعیت ونزوئلایی‌های مهاجر به کلمبیا در پی شیوع کرونا فاجعه بار شده است؛ جامعه‌ای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که اکنون خانه و درآمد خود را در کلمبیا از دست داده‎اند.   شمار زیادی از این مهاجران در حال بازگشت به کشورشان هستند و «نیکلاس مادورو»، رییس جمهور ونزوئلا،اعلام کرده از آنها استقبال می‌کند.
- مکزیک
انجام اقدامات مقابله‌ای در مکزیک و اعمال قرنطینه تا حد زیادی در این کشور موثر نبوده است.   این کشور تاکنون ۲۴ هزار و ۹۰۵ مورد ابتلا و ۲ هزار و ۲۷۱ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.   در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۳۴ نفر به مبتلایان مکزیکی اضافه شده است و ۱۱۷ مورد مرگ و میر جدید در این کشور ثبت شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا مرگ و میر ناشی از کرونا مورد مرگ و میر ناشی ثبت کرده مورد ابتلا رییس جمهور زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنازه ۳ جوان مفقود شده در سبلان پیدا شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از منابع آگاه عملیات جستجوی ۳ جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان از روزهای قبل مجدد شروع شده بود که دقایقی قبل منابع آگاه از پیدا شدن جنازه آنها خبر دادند.

جزییات بیشتر به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

کد خبر 6082681

دیگر خبرها

  • جنازه ۳ جوان مفقود شده در سبلان پیدا شد
  • ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها؛ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد