Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@22:58:56 GMT

امروز وال استریت جانی دوباره گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۵۵۰۹

امروز وال استریت جانی دوباره گرفت

با توجه پیشروی کرونا و نگرانی ها از شروع مجدد جنگ تجاری بین آمریکا و چین امروز مهمترین شاخص های وال استریت دوباره صعود کردند.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به  اخبار های منتشر شده از شروع مجدد کرونا در جهان و سخنرانی دونالد ترامپ مبنی بر اینکه ویروس کرونا از ووهان چین آغاز شده، باعث شده است تا نگرانی ها برای شروع مجدد جنگ تجاری بین آمریکا و چین بورس آمریکا دوباره جان گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تداوم بسته نگه داشته شدن واحدهای اقتصادی در سراسر جهان باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط با خطر ورشکستگی و اخراج نیروهایشان مواجه باشند. سازمان جهانی کار در گزارشی هشدار داده است تداوم وضعیت فعلی می تواند روی سطح رفاه ۱.۶ میلیارد انسان تاثیرات جدی بگذارد.

استفان اینس، تحلیل‌گر بازارهای مالی در موسسه" اکسی تریدر" گفت: رئیس جمهور ترامپ بار دیگر بر طبل جنگ تجاری کوبیده است و یک جنگ تجاری دیگر واقعا بیشتر از تحمل بازارهای مالی به ویژه در شرایط کنونی است. در شرایطی که بازارها پیش از این نیز تحت تاثیر شیوع کرونا و بسته شدن کسب و کارها ریزش های سنگینی داشته اند، پیش بینی اینکه اگر تهدید اعمال تعرفه ها عملی شود، آن گاه چه خواهد شد واقعا دشوار است.


بر اساس این گزارش ها در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۷۴۹.۵۶ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۳ درصد افزایش تا سطح ۲۸۴۲.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۱.۲۳ درصدی در سطح ۸۷۱۰.۷۲ واحدی بسته شد.


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۶ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۵۳.۷۸ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با عقب گرد ۳.۶۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۰ هزار و ۴۶۶.۸۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۴.۲۴ درصدی در سطح ۴۳۷۸.۲۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۳.۶ درصد پایین رفت و به ۶۶۷۳.۳۰ واحد رسید.


اما در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۲.۸۴ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۶۱۹.۳۵ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۷۴۲.۱۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۱۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۱۲.۵۸ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۳۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۳۹۸.۷۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جنگ تجاری وال استریت پول نیوز بازار سرمایه بورس آسیا بورس اروپا شاخص کل واحد بسته شد جنگ تجاری شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اُفت بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی در پله ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص بورس و اوراق بهادار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اُفت بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی در پله ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحدی ایستاد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص هم‌وزن، نیز با روند مثبت همراه بوده و با یک هزار ۳۲۱ واحد افزایش در سطح ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحدی قرار گرفته است.

در روند معاملات امروز نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شپنا»، «نوری»، «شبندر»، «وغدیر» و «وبملت» بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با روند نزولی و اُفت ۴۷ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحدی رسید.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳