Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@17:55:20 GMT

خبر خوش معاون وزیر راه درباره مسکن ارزان قیمت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۵۵۱۰

خبر خوش معاون وزیر راه درباره مسکن ارزان قیمت

رویداد۲۴ محمود محمودزاده در خصوص ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد (دهک‌های اول و دوم و سوم) گفت: برای خانه دار شدن این اقشار طرحی را با مشارکت دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و  بنیاد مستضعفان برنامه ریزی کرده ایم. در این  طرح قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مخصوص این افراد احداث شود تا با کمترین آورده ممکن صاحب مسکن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در فاز اول ۱۳۵ هزار متقاضی واجد شرایط که عموما تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، ثبت نام کرده‌اند و منتظریم تا متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز معرفی شوند، در مجموع این طرح قابلیت اجرایی دارد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن  و تاکید و ابلاغ رییس جمهور، بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد از سقف تسهیلاتشان را وارد حوزه مسکن کنند. بنابر آمار سال ۹۷ بیش از ۷۵۳هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شد. چنانچه ۲۰ درصد آن را در نظر بگیریم یعنی اگر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان وارد بخش مسکن شود، شاهد تحول جدی در بخش ساختمان و مسکن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:سه علت رکود مسکن در کشور طی فروردین ۹۹

وی با بیان این‌که در زمان حاضراین رقم حدود ۴ درصد است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده بانک مرکزی عددی را به سایر بانک‌ها ابلاغ کرد اما بانک‌ها به دلیل اینکه سهام دار خصوصی دارند، تمایل زیادی برای ارایه تسهیلات مسکن ندارند. در هر صورت باز هم در حال مذاکره با آنها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازار اجاره گفت: موضوع اجاره نیز زاییده تفاوت درآمد و ارزش پول ملی است. در آغاز مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود اما امروز به ۶۰ هزار واحد رسیده است. یعنی تلاش ویژه می کنیم تا مستاجران واحدهای ثبت نامی خود را تحویل بگیرند.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسکن در تهران قیمت مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران بیجاری افزایش اجاره بها است و فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران بیجاری تبدیل شده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است.

بر اساس گزارش‌های میدانی و گفت‌وگو با شهروندان بیجاری مشخص می‌شود که در این مدت بخش زیادی از متقاضیان که پس‌انداز خود را به رقم قابل توجهی برای خرید خانه رسانده بودند دوباره از بازار مسکن حذف شدند و متأسفانه بعد از عید، نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها نسبت به سال گذشته نوسان بیشتری را تجربه کرده است و همین موضوع به کابوس بدی برای مستأجران تبدیل شده است.

قیمت‌هایی که در بازار امسال از سوی مالکان در شهرستان بیجار، تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری که اغلب خریداران توان پرداخت این رقم‌ها را ندارند و با اعتراض بنگاه‌های املاک را ترک می‌کنند.

داشتن مسکن رؤیای جوانان بیجاری

یکی از شهروندان بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه میزان اجرای بها در شهرستان بیجار بسیار سرسام آور است و بسیاری از جوانان از داشتن سرپناهی برای خود محروم هستند.

محمد ابراهیمی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در بیجار گفت: بیجار شهرستانی نسبتاً محروم است که اکثریت شهروندان آن از کارگر، کارمند و اقشار کم درآمد و ضعیف می‌باشند اما بر خلاف موقعیت بیجار در استان، قیمت مسکن در آن به نسبت سایر شهرها و استان‌های همجوار بسیار بالا است.

شهروند بیجاری اضافه کرد: مسؤولان باید به فکر جوانان باشند تا بتوانند با هزینه‌های کمتری مسکن تهیه کنند چرا که این مهم به عاملی برای کاهش میزان ازدواج نیز تبدیل شده است.

تمدید اجاره خانه مشکل مهم مستأجر و صاحب خانه است

یکی دیگر از شهروندان بیجاری نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات مهمی که مستأجران بیجاری با آن مواجه هستند تمدید اجاره‌خانه است چرا که بسیاری از صاحب خانه‌ها سالانه میزان قیمت مسکن را افزایش می‌دهند که این مقدار از توان پرداخت مستأجران خارج است.

مرضیه صادقی افزود: در گذشته صاحبخانه‌ها بیشتر با خریداران همراهی می‌کردند اما اکنون حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و به همین دلیل اجاره بها به یک مشکل جدی در زندگی مستأجران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مستأجر، مجبور به پرداخت قیمت‌های بسیار بالا برای مسکن هستم و این واقعاً سختی‌های زیادی را برایم به همراه دارد و لازم است تا مسؤولان در این زمینه وارد عمل شوند تا شاهد کاهش هزینه‌های مسکن باشیم.

این شهروند بیجاری اضافه کرد: من به عنوان یک زن خانه‌دار با داشتن یک همسر بیمار و فرزندی نوجوان علاوه بر مشکلاتی که دارم روزانه باید در بنگاه‌های شهر باید به دنبال مسکن بگردم اما مسکنی که اجاره و ودیعه آن در توان من باشد پیدا نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که مقام‌های مسؤول و دستگاه‌های مربوطه به این موضوع توجه کنند و تدابیر لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کنند.

تورم عامل اصلی افزایش بهای مسکن در بیجار

یکی از مشاورین املاک در بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه بهای خانه در شهر بیجار بسیار بالا است و بسیاری از مستأجران توانایی پرداخت مسکن را ندارند.

وی افزود: تعداد کمی مالک که ملک خود را برای اجاره سپردند، قیمت‌های بالایی داده‌اند که به نظر ما هم منطقی نیست ولی صاحب‌خانه هستند و عددی داده‌اند، نظارتی هم بر قیمت‌هایی که صاحب‌خانه اعلام می‌کند، نیست.

جباری تاکید کرد: تورم و افزایش نرخ ارز دو عامل اصلی برای افزایش کرایه‌ها است، وقتی قیمت ارز طی یک سال دو برابر می‌شود، صاحبان خانه نیز طبیعی است، که افزایش قیمت‌های اینچنینی را مطالبه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای مسکن بسیاری از مستأجران مجبورند، به حاشیه‌ها رفته و در بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های سن بالا مستقر شوند.

این مشاور املاک بیجاری عنوان کرد: گرانی اجاره مسکن تنها شامل زوج‌های جوان نمی‌شود، بلکه خانواده‌هایی هم هستند که با وجود زندگی چندین ساله با توجه به گرانی و تورم موجود توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

با توجه به آنچه استنباط می‌شود داشتن سرپناهی هرچند کوچک به آرزویی بزرگ برای شهروندان تبدیل شده که در حسرت به‌دست آوردن آن با داشتن برنامه‌ریزی دقیق نیز باید سالیان سال برای رسیدن به آن تلاش کنند همچنین وضعیت اجاره مسکن همچنان مانند سال گذشته است و مسیر پر التهابی خواهد داشت و انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه در این مسیر اقدام لازم را داشته باشند.

کد خبر 6076722

دیگر خبرها

  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • طلا در این کشورها ارزان است
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی