Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار ازاراضی گندم دیمی وآبی استان همدان علیه سن غلات سمپاشی شد.

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهرام پیشه ‌وراظهارکرد: زمان مناسب، مصرف اندازه و استفاده از سموم دارای مجوز باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی برداشت محصول درزمین‌های کشاورزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشه وربا بیان این‌که تا چهارم اردیبهشت ماه دراراضی گندم آبی استان همدان ۱۳ هزار و ۱۷۵ و دراراضی دیم ۲۲ هزار و ۴۵ و درمجموع ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه صورت گرفته است، گفت: این مبارزه درشش هزار و ۷۷۹ هکتار از مزارع جو آبی وشش هزار و ۱۸۶هکتار از مزارع جو دیم نیز انجام شده است.

وی سطح مبارزه با سن مادردرمزارع جو را درمجموع ۱۲ هزار و ۹۶۵ هکتار عنوان کرد و گفت: سه عامل بیماری‌زای سن غلات، علف‌های هرزو زنگ زرد در این شرایط مزارع کشاورزان را تهدید می‌کند و کشاورزان باید با تهیه سموم مجاز از مزارع خود محافظت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشاورزان استان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها به‌منظور مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات ازمشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات عنوان شده را رعایت کنند.

پیشه وربا با تأکید براین‌که کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کرده و قبل ازانجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم کنند، گفت: در زمان بارندگی و وزش باد ازانجام عملیات سمپاشی خودداری شود.

پیشه‌ور رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را مورد تأکید قرارداد وگفت: در صورت عدم انجام مبارزه به‌موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظرکیفی و کمی مواجه خواهد شد ودرآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

پیشه‌ور درپایان با بیان این‌که کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند، گفت: درصورت انجام ندادن مبارزه به‌موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظرکیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مبارزه با آفت غلات جهاد کشاورزی انجام عملیات سمپاشی جهاد کشاورزی استان همدان سن غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری زنگ زرد بلای جان غلات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، لایقی افزود: نحوه شناسایی این بیماری توسط کارشناسان جهاد به کشاورزان توضیح داده شده است تا در صورت مشاهده به ناظران گزارش دهند.
وی با بیان اینکه این بیماری در فصل بهار در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون قابل مشاهده است، ادامه داد: توصیه می‌شود کشاورزان از محصولات خود بازدید کنند تا در صورت مشاهده این بیماری بتوان اقدامات لازم را انجام داد.
خانم نیکزاد کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هم گفت: این بیماری به صورت نقاط جوش در ساقه‌های گندم قابل مشاهده است که اگر اقدامی انجام نشود شیوع پیدا می‌کند.
وی افزود: در همین رابطه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی لازم برای کشاورزان برگزار شده و توصیه‌های لازم به صورت شفاهی و بروشور در اختیار آنها قرار داده شده است.
وی اضافه کرد:: در صورت شیوع این بیماری باید کشاورزان به کلنیک‌های گیاه پزشکی مراجعه کرده و از سموم کشاورزی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت