Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:18:11 GMT

ادارات قم عملکرد نامطلوبی در فاصله‌گذاری اجتماعی دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۱۳۰

ادارات قم عملکرد نامطلوبی در فاصله‌گذاری اجتماعی دارند

"سیامک محبی" روز سه‌شنبه در ستاد پیشگیری از بحران در سالن کرامت استانداری قم اضافه کرد: مرکز بهداشت قم خواستار نظارت و بازرسی مستمر از ادارات برای الزام آن‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: طرح‌های نظارت مرکز بهداشت قم درفاصله‌گذاری اجتماعی از سطح اصناف خارج به ادارات و دستگاه‌های اجرایی معطوف شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: قم به مرحله مهار کرونا نرسیده‌است و این نگرانی وجود دارد که با تداوم  فرهنگ رفتاری کنونی مردم، شاهد بازگشت قدرتمند کرونا در آینده و به‌ویژه در ماه‌های سرد سال باشیم.

رییس مرکز بهداشت قم بیان کرد: برای مقابله با کووید ۱۹سبک زندگی متناسب با کرونا باید بافرهنگ سازی رسانه‌ها نهادینه شود.

ادامه وضعیت سخت کرونایی قم تا پایان اردیبهشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: با روندی که در استان وجود دارد وضعیت سخت مقابله و شیوع کرونا در تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

محبی ادامه داد: در مرحله غربال‌گری نظام سلامت ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال قم غربال‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: قم جزء استان‌های با موقعیت قرمز کرونایی است و باید پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود.

محبی بیان داشت: استان‌هایی در وضعیت سفید کرونا قرار دارند که متوسط بستری به ازای صد هزار نفر در آن‌ها  در طول شبانه‌روز، یک نفر باشد.

وی ادامه داد: قم با متوسط بستری ۳.۴ درصد به ازای هر صد هزار نفر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

تست سرپایی کرونا در ۶ مرکز درمانی قم

رییس مرکز بهداشت قم عنوان کرد: ۶ مرکز درمانی قم نمونه سرپایی تست کرونا را بر اساس پروتکل‌های ابلاغی را انجام می‌دهند و از مراجعه بیماران مشکوک به بیمارستان جلوگیری می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از بی‌توجهی عده‌ای از مردم به پروتکل‌های بهداشتی افزود: فاصله‌گذاری هوشمند با شروع ماه رمضان در استان قم فروکش کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: ۵۹ هزار از اصناف و محل‌های کسب‌وکار و تجمع مردم در قم مورد بازرسی و پایش قرارگرفته که معادل ۹۹ درصد از اصناف و محل‌های کسب‌وکار استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ازاین‌بین ۴۴ هزار و ۵۰۱ صنف معادل ۴۴ درصد تمام پروتکل‌ها را رعایت کرده بودند و ۲ هزار و ۵۵۵ واحد صنفی نیز به پروتکل‌های بهداشتی پایبند نبودند.

محبی خاطرنشان کرد: ۹۹ واحد متخلف در فاصله‌گذاری هوشمند نیز به قوه قضاییه معرفی‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی بازارچه‌ها و مجتمع‌های تجاری قم تا ساعت ۲۰ شب اجازه فعالیت دارند که این مراکز تا ساعت‌های پایانی روز شب مشغول فعالیت می‌باشند.

وی در پایان ابراز داشت: گزارشی از تجمعات خطرناک بعد از ساعت ۲۰ شب در روزهای گذشته دریافت نشده اما فعالیت آن‌ها تخطی از پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا قم فاصله گذاری هوشمند پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا قم فاصله گذاری هوشمند کرونا ویروس کرونا قم فاصله گذاری هوشمند پروتکل های بهداشتی مرکز بهداشت قم فاصله گذاری ویروس کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر هدایت الله عبدی زاده گفت: باتوجه به مشکلات مراکز درمانی تامین اجتماعی خوزستان در زمینه ناوگان حمل و نقل بیمار، ۵ دستگاه آمبولانس با حمایت و همکاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونت درمان، خریداری و به مراکز نیازمند تحویل داده شد.


وی افزود: این آمبولانس‌ها هایلوکس تیپ یک و از برترین‌ها آمبولانس‌ها هستند.


دکتر عبدی زاده می‌گوید: برای خرید این تعداد آمبولانس با ویژگی‌های یادشده، حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کلوپ: حذف از اروپا آغازی برای ادامه فصل است؛ گاهی ایده تاکتیکی مزخرفی داریم
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • حمایت سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان از عملکرد تیمش/ کار بزرگی کردیم
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان