Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:35:01 GMT

ضرورت نظارت پليس بر کسب و کارهاي اينترنتي

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۸۸۲

ضرورت نظارت پليس بر کسب و کارهاي اينترنتي

خبرگزاری آریا- معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت به استقبال شهروندان از خریدهای اینترنتی در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: نظارت پلیس بر کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل فضای مجازی ضروری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سرهنگ " نادر مرادی" با اشاره به اینکه روز گذشته  نشست تخصصی پیرامون بررسی آخرین وضعیت کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل در فضای مجازی در دفتر معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بر گزار شد، گفت: در این جلسه رئیس اتاق اصناف تهران، معاون فناوری سازمان صنعت و معدن استان تهران و مسئول اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی برای تصمیم گیری یکسان و تبادل نظر حضور داشتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت توضیح داد : ارتباطات و گفت و گو های بشری در جامعه کنونی در حال گذر با سرعت فراوانی به سمت و سوی اطلاعاتی و الکترونیکی شدن است و در این میان کسب و کار، کسب درآمد و اشتغال زایی خارج از موضوع نبوده و این نوع فعالیت ها نیز در فضای مجازی گسترش و توسعه یافته اند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه افراد به راحتی می توانند با استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ و سایر ابراز های ارتباطی جمعی با خریدار و فروشنده بدون صرف زمانی زیاد و یا تغییر مکان ارتباط برقرار و کالای مورد نیاز خود را تهیه کند، گفت: البته خرید های اینترنتی فارغ از آسیب نبوده و گاهی کیفیت و اعتبار کالاهای عرضه شده توسط فروشنده مطابق با تقاضای خریدار نبوده و این امر می تواند امنیت مالی و معاملات خریداران را مورد خدشه قرار دهد.
وی گفت: گاهی در فضای مجازی شاهد خرید و فروش کالاهای غیر مجاز ، قاچاق و خارج از استانداردهای لازم می باشیم و این کالاها با سلامت و امنیت مالی شهروندان ارتباط مستقیم دارد.
این مقام انتظامی ابراز داشت: کسب و کار در فضای مجازی یک سری جرایم مانند کلاهبرداری، سرقت و ... نیز به همراه داشته است که هوشیاری خریداران و فروشندگان و دستگاه های نظارتی می تواند از بروز و گسترش این نوع جرایم جلوگیری کند.
سرهنگ مرادی افزود: این مقدمه و موارد مشابه دیگر ضرورت نظارت پلیس را بر مشاغل و حرفه های مجازی نشان می دهد و نیاز است افرادی که تمایل به فعالیت شغلی در فضای مجازی دارند مجوزهای لازم را از مراجع مربوط اخذ کنند.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تصریح کرد: پلیس اماکن تهران بزرگ در حال رصد و نظارت دقیق بر فعالیت های این نوع صنوف است و با واحد صنفی که بدون اخذ مجوزهای لازم به فعالیت شغلی می پردازند، برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضرورت پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلیس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

به گزارش ایران، وی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد