Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناگفته‌هایی از شهید قاسم سلیمانی در "جشن رمضان" و رسول نجفیان مجری برنامه افطار شبکه دو سیما شد. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه تلویزیون را در ادامه ببینید:

خاطرات «محمد طاها» مستند شد

مستند «محمد طاها» روایتی از زندگی شهید امیر کاظم زاده نخستین شهید مدافع حرم شهرستان پاکدشت، سه شنبه 16 اردیبهشت روی آنتن شبکه افق می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر کاظم‌زاده نخستین شهید مدافع حرم شهرستان پاکدشت است که زندگی او در مستند «محمد طاها» روایت شده است.

او در سال 1361 در تهران متولد شد، پس از پشت سر گذاشتن دوران نوجوانی و اخذ مدرک دیپلم در شغل مقدس سپاه مشغول به کار شد و در سال 1390 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک پسر به نام محمد طاها است.

در اواخر اردیبهشت ماه عازم سوریه شد و پس از دو هفته مبارزه با تروریست های تکفیری در تاریخ 14 خرداد ماه 1392، در زینبیه سوریه در عملیات پاکسازی هنگام درگیری با نیروهای تروریستی با تله انفجاری به شهادت رسید.

نویسندگی و کارگردانی مستند «محمد طاها» را امیدرضا خیرخواه برعهده داشته است. این مستند در بخش‌های مختلف به کودکی، ازدواج و اعزام به جبهه شهید کاظم‌زاده می‌پردازد.

«محمد طاها» سه‌شنبه 16 اردیبهشت ساعت 22 روی آنتن شبکه افق می‌رود و تکرار آن هم ساعت های 5 و 14:30 روز بعد و همچنین 10 روز پنجشنبه پخش خواهد شد.

مستندی برای غلبه بر کرونا

مستند «همه با هم» روایتی از تلاش کادر درمانی کشور برای مقابله با کرونا، سه‌شنبه 16 اردیبهشت روی آنتن شبکه افق می‌رود. «همه با هم» عنوان مستندی به کارگردانی محمد رفیعی و تولید مرکز مستند روایت فتح است که موضوع اصلی آن، تلاش‌های کادر درمانی یکی از بیمارستان‌های درگیر با کرونا است.

در این مستند، تلاش پرسنل بیمارستان از پزشکان گرفته تا نیروهای خدماتی، همچنین نیروهای جهادی که همگی قهرمانان مبارزه با کرونا هستند، به تصویر کشیده می‌شود.

تهیه‌کنندگی «همه با هم» را امیرحسین میرصابری بر عهده داشته است. این مستند سه شنبه 16 اردیبهشت ساعت 22:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

افشین پیروانی مهمان «شبگرد» می‌شود

افشین پیروانی فوتبالیست پیشکسوت شامگاه سه‌شنبه 16 اردیبهشت مهمان برنامه «شبگرد» می‌شود. «شبگرد» امشب 16 اردیبهشت میزبان افشین پیروانی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس و مربی فوتبال می‌شود تا درباره مفهوم الگوسازی، قهرمان پروری و اسطوره‌سازی با محمد سلوکی گفتگویی خودمانی داشته باشد.

«شب‌گرد» قرار است با فضایی شبانگاهی و آرام را در ساعات پایانی شب برای مخاطبان خود فراهم آورد و در این میان میزبان چهره‌های مختلف عرصه‌هایی نظیر فرهنگ و هنر، ورزش، سیاست و اجتماع و ... خواهد بود.

محوریت این برنامه گفت‌وگو پیرامون فضای جهان پیش‌رو و سیر در حال و هوای شبانه به همراه قدری تصویرسازی ذهنی است و سعی می‌شود ایام پیش‌رو و پس از کرونا که به نظر می‌رسد مسائل اندکی تغییر شکل یابند همراه با بینندگان ترسیم شود. در این راستا از فضاسازی‌های نو متناسب با ایام ماه مبارک رمضان در این برنامه استفاده می‌شود.

«شبگرد» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی و اجرای محمد سلوکی که از هر شب ساعت 12 بامداد به صورت زنده از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

معرفی آرشیو اسناد ملی ایران در «روز خوش»

همزمان با روز اسناد و کتابخانه ملی و در سالگرد 50 سالگی آرشیو ملی، برنامه «روز خوش» شبکه جام جم، چهارشنبه 18 اردیبهشت به معرفی آرشیو اسناد ملی ایران می پردازد. مهرداد کاظم زاده عطوفی روانشناس و استاد دانشگاه چهارشنبه 18 اردیبهشت مهمان برنامه «روزخوش» خواهد بود تا درباره روز خوش خانواده و ساختن خاطرات مشترک گفتگو کند.

در بخش دیگر برنامه، شهاب اولیایی متخصص تغذیه به بررسی تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان می‌پردازد. این هفته همزمان با روز اسناد و کتابخانه  ملی، فرزانه بهرامی در آیتم «خوش گشت»، آرشیو اسناد ملی ایران را معرفی می‌کند.

آرشیو ملی ایران در 17 اردیبهشت سال 1349 تاسیس شده و امسال 50 ساله می‌شود. برنامه «روز خوش» با نگاه به زندگی از منظر سبک زندگی ایرانی- اسلامی با اجرای محمد امین نبی اللهی و مریم ماهور سعی خواهد کرد صبحگاه ایرانی - اسلامی سرشار از فرهنگ و هنر غنی این مرز و بوم را به نمایش بگذارد.

مجله صبحگاهی «روزخوش» از دوشنبه تا جمعه ساعت 9 صبح به وقت تهران به تهیه کنندگی حسین علیاری از شبکه جهانی جام جم پخش می شود.

مدیرعامل خانه تئاتر مهمان «در انتهای الوند» می‌شود

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر چهارشنبه 17 اردیبهشت ساعت 7:30 مهمان برنامه «در انتهای الوند» می‌شوند.

به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب برنامه «در انتهای الوند» میزبان اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است و در ادامه نیز شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر به اوضاع تئاتر در ایام کرونا می‌پردازد.

برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» مجله‌ای تصویری با آیتم‌های بسیار متنوع است که می‌کوشد در مسیر افزایش شور و انگیزه و در راستای افزایش روحیه امید در مخاطبانش گام بردارد و با اجرایی خوش ریتم و پرانرژی طیف گسترده‌ای از بینندگان را جذب خود کند.

این برنامه ضمن تمرکز بر گفتگوهای متنوع و دعوت از صاحبنظران حوزه‌های گوناگون، تلاش کرده با ضرباهنگی مناسب آیتم‌هایی جذاب را به نمایش گذارد.

مخاطبان «در انتهای الوند» هر روز صبح در جریان مهمترین اخبار فرهنگی‌-هنری روز قرار می‌گیرند و شاهد مرور و بررسی داغ‌ترین خبرهای ورزشی هستند.

تولید برنامه‌های آموزشی در قالب ویدیوهای کوتاه یک تا دو دقیقه‌ای با موضوعاتی چون نویسندگی، عکاسی، خوشنویسی، آشپزی، حقوقی، باغبانی، فناوری و ... از جمله دیگر بخش‌های دیدنی این برنامه به شمار می‌روند.

«در انتهای الوند» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

اکبر زنجان‌پور امشب به «کتاب‌ باز» می‌آید

تازه ترین قسمت برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز» در ماه مبارک رمضان میزبان اکبر زنجان‌پور خواهد بود. در این برنامه که امشب 16 اردیبهشت ماه ساعت 19 روی آنتن شبکه‌ نسیم می‌رود، اکبر زنجان‌پور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با سروش صحت از دوستی پدرش با نیما یوشیج و آغاز علاقه‌مندی‌اش به شعر خواهد گفت.

همچنین احسان رضایی کارشناس کتاب، ناداستان‌هایی را که همزمان با آمدن کرونا منتشر شده‌اند، معرفی خواهد کرد.

ویژه‌برنامه‌ تلویزیونی «کتاب‌باز» در ماه مبارک رمضان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان هر شب ساعت 19 روی آنتن شبکه‌ نسیم می‌رود. این برنامه در ساعات 4، 9 و 13 بازپخش می‌شود.

میزبانی «جشن رمضان» از گروه جهادی خوزستان/ ناگفته‌هایی از حاج قاسم

برنامه «جشن رمضان» امروز 16 اردیبهشت ماه در یازدهمین روز از رمضان میزبان گروه جهادی از خوزستان است. در زمان سیل خوزستان سردار شهید حاج قاسم  سلیمانی برای کمک و تسلای مردم خوزستان وارد شهر می شود و در این میان گروه جهادی و خبرنگار شبکه العالم با سردار سلیمانی روبرو می شوند که داستان آنها در برنامه شنیده می شود. خسرو کشاورز بازیگر کشورمان از دیگر مهمانان برنامه امشب است.

برنامه «جشن رمضان» 99 کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج به تهیه کنندگی رسول آذرسرا و اجرای  حسین مولایی هر شب ساعت 19:45 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

رسول آذرسرا تهیه کننده برنامه «جشن رمضان» در توضیح  این برنامه گفت: «جشن رمضان» امسال میزبان گروه ها و چهره های جهادی است که با دعوت از آنها و گفت‌وگو درباره فعالیت‌شان، بخشی از عملکرد این گروه های جهادی در قالب یک مستند نمایشی به تصویر کشیده می شود.

وی ادامه داد: در کنار مهمانانی که از فعالان گروه های جهادی هستند، شخصیت‌ها و مهمانان ویژه و سوژه‌های خاصی هم در جشن رمضان 99 حضور خواهند یافت. در هر برنامه شگفتانه‌ای برای غافلگیری مهمانان و مخاطبان در نظر گرفته شده است که در زمان برنامه ارائه می شود. بازیگر اصلی برنامه به نام «پیوست» در کنار حلیمه سعیدی، پیوند دهنده بخش‌های برنامه است که با چاشنی طنز، سعی بر ارائه جذاب برخی اخبار، اطلاعات و نکات پیرامون موضوع و سوژه برنامه دارد.

آذرسرا در پایان بیان کرد: پخش صلوات خاصه امام رضا ( ع)، تلاوت قرآن و اذان زنده توسط قاریان ممتاز کشور، گپ و گفت با گروه جهادی و مهمانان برنامه، پخش دعای فرج و ... از بخش های دیگر این برنامه است. همچنین در پایان برنامه پس از نمایش تصاویر خاصی از جهادگر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، تندیس وی به عنوان هدیه و قدردانی به مهمانان برنامه اهداخواهد شد.

در پایان ماه مبارک رمضان از میان گروه های جهادی که به «جشن رمضان» دعوت شده اند، یک گروه که بیشترین رای مردمی را کسب کرده اند دوباره به برنامه دعوت و هدیه دریافت خواهد کرد.

«مکث» میزبان 2 جهانگرد می شود/ ماجرای سفر به قطب جنوب

در یازدهمین قسمت از برنامه مناسبتی «مکث» که سه‌شنبه شب ساعت ١٩:٣ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، رسول نجفیان میزبان 2 جهانگرد است که زندگی خارق‌العاده و عجیبی داشته‌اند.

محمد امیری‌رودان با دوچرخه از بندرعباس تا قطب جنوب را رکاب زده است و امیر اصلانی دیگر میهمان برنامه نیز جهانگردی است که زندگی‌اش سراسر با اتفاق، حادثه و ماجرا گره خورده و 5 بار تا آستانه مرگ پیش رفته است. اصلانی در سفرهایش به مطالعه قرآن و مولانا پرداخته و سفر و پژوهش در کنار هم جهانبینی و زندگی‌اش را دستخوش تغییر کرده است.

ماجرای ناو آمریکایی در سریال تلویزیونی/ شهید نادر مهدوی سوژه اصلینگاهی به "دل‌آرام" تلویزیون| برنامه‌ای که مهمانِ سلبریتی ندارد

برنامه «مکث» ویژه ماه مبارک رمضان شبکه دو قبل از افطار با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود، قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است. این برنامه اجتماعی به صورت گفتگو میان هنرمندانی نظیر گلاره عباسی، فرناز رهنما، پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد، رسول نجفیان، داریوش کاردان، چنگیز جلیلوند، گیتی خامنه، مریم سعادت، رضا رفیع  صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان شبکه دو شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهار رسانه ملی شبکه افق تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان شبکه دو شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهار رسانه ملی شبکه افق تلویزیون ماه مبارک رمضان شبکه دو شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهار رسانه ملی شبکه افق تلویزیون سه شنبه 16 اردیبهشت اسناد و کتابخانه انتهای الوند ماه مبارک رمضان تهیه کنندگی روی آنتن شبکه شبکه دو سیما رسول نجفیان گروه جهادی کاظم زاده محمد طاها اسناد ملی جشن رمضان ملی ایران شبکه افق خواهد شد روز خوش شب ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

ژیلا صادقی، مجری تلویزیون در برنامه «برمودا» در پاسخ به این سوال که شما از اعتماد به دیگران ضربه خوردید؟ آیا آن‌ها را بخشیدید؟ گفت: بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم. بله، برای آرامش حال خوبه خودم آن‌ها را بخشیدم. یکبار به حرم امام رضا (ع) رفتم و آنجا آن‌ها را بخشیدم. دلم می‌خواهد مردم بدانند من اگر در «دورهمی» خیلی شاد بودم، واقعاً شاد نبودم. چون مردم در دوران کرونا در شرایط بد بودند، دلم نمی‌خواست از غصّه‌هایم بگویم. آن زمان شروع تلخ اتفاقات زندگی‌ام بود.

صادقی ادامه داد: من پروسه سخت مادری را طی می‌کردم، ولی این قصه ناکام ماند و بسیار اذّیت شدم. اما در برنامه شاد صحبت کردم و خندیدم. دلم می‌خواهد مردم بدانند برنامه‌های تولیدی دو تا سه ساعت ضبط می‌شود، بعد از آن ۶۰ دقیقه درمی‌آورند. من سخت مورد قضاوت واقع شدم. هیچ سکویی هم نداشتم، تا از خودم دفاع کنم. اگرچه اطرافیانم در جریان بودند، ولی عوام نمی‌دانستند. الان هم که یکسری اتفاقات می‌افتد، باز نبش قبر می‌کنند. مثلاً می‌گویند او همان دختر پررویی است، که در «دورهمی» دور برداشته بود و اجازه صحبت نمی‌داد. مردم فکر می‌کردند من غمی ندارم و سرخوش و خوشحال هستم.

این مجری افزود: مخاطب هم گناهی ندارد. او آن چیزی را که می‌بیند، قضاوت می‌کند. اینکه یک سوالی پرسیده می‌شود و شما جوابی را می‌دهید، اما ابتدای آن را حذف می‌کنند، وسط گفتگو را منتشر می‌کنند. به همین دلیل، از مردم خواهش می‌کنم قبل اینکه قضاوت کنیم، از شعورمان وام بگیریم، اگر شعورمان به ما اجازه قضاوت را نداد، سکوت کنیم. اگر علاقه‌مند هستید درباره آن فرد بیشتر بدانید، خودتان تحقیق کنید.

وی با بیان اینکه من بعد از برنامه خیلی آسیب دیدم، توضیح داد: آسیبی که در دل یک آسیب بودم. با وجود اینکه مردم از قضیه باخبر شدند، تعداد خیلی کمی از من درخواست حلالیت داشتند. با خودم گفتم من هیچ سالی دعوت کسی را قبول نمی‌کردم، چرا قبول کردم مهمان این برنامه باشم؟

به گفته صادقی، چون ایام کرونا حرم امام رضا (ع) تعطیل بود، من پشت حرم حضرت ایستادم و چند روزی مهمان امام رضا (ع) بودم. من ساعت‌ها به صحن حرم نگاه می‌کردم و گفتم تو کمکم کن!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ از «محفل» تا «زیرخاکی»
  • «پرویز خان» سوژه امشب «بسته پیشنهادی» شد
  • ساعت پخش زنده بازی رم و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم
  • حمله پشه با پشه کش به فامیل دور ؛ سکانس پربازدید مهمونی را ببینید