Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دانافر عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته معلم با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف برای دانش آموزان مناطق محروم اظهار داشت: تمام دانش آموزان یزد از خدمات آموزشی در ایام شیوع کرونا بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال حال و هوا و فضای هفته مقام معلم متأثر از شرایطی است که بر کشور و جهان حاکم است، افزود: در ابتدای شیوع کرونا مطابق با مصوبات ستادهای استانی و ملی مبارزه با کرونا و برای سلامتی دانش آموزان و معلمان، مدارس تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانافر با بیان اینکه در آن زمان هنوز نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ درصد محتویات کتب درسی آموزش داده نشده بود، گفت: در آن زمان بزرگترین دغدغه پس از سلامت، دغدغه تحصیل دانش آموزان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در این زمان مدیران و معلمان ما بدون اینکه تکلیفی داشته باشند به سرعت وارد شدند و نگذاشتند دغدغه خانواده‌ها خیلی طول بکشد و کاری جهادگونه انجام دادند به گونه‌ای که از ۱۵ اسفند، آنقدر خانواده‌ها تحت تأثیر ایثار معلمان قرار گرفتند که موج ابراز احساسات و تشکرها به ما می‌رسید.

دانافر با بیان اینکه معلمان محبوب دل‌ها هستند، افزود: لذتی که مراتب تقدیر و تشکر خانواده‌ها برای ما داشت، واقعاً شرایط خاصی را به وجود آورده و خدا را شاکر هستیم که معلمان در همه بحران‌ها و چالش‌ها، به عنوان بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی در خط مقدم قرار دارند.

وی افزود: اواخر اسفند وزارتخانه تصمیم گرفت آموزش‌های مجازی را هم توسط آموزش و پرورش کنترل کند و در این فاصله ۲۰ روز تا یک ماه به سامانه شاد رسیدیم که تحت مدیریت آموزش و پرورش است و به لحاظ ایمنی ظرفیت‌های زیادی دارد و البته چالش‌هایی هم در طول مسیر داشته که پیگیر رفع آن بوده و هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد مراحل آموزشی از طریق این سامانه در حال انجام است و البته بعضی از دانش آموزان که در مناطق محروم بودند و پوشش شبکه اینترنت یا حتی تلویزیون را نداشتند هم از طرق مختلف آموزش‌های درسی را دریافت کردند.

دانافر خاطرنشان کرد: اکنون در برخی مناطق تا ۹۵ درصد آموزش‌ها انجام شده و امیدواریم که در نهایت تا دو هفته آینده بتوانیم مطالب درسی را به پایان برسانیم.

وی عنوان کرد: به غیر از مباحث آموزشی، به مباحث فرهنگی و دینی دانش آموزان هم توجه ویژه ای صورت گرفت تا از سند توسعه آموزش و پرورش فاصله نگیریم و خوشبختانه در این زمینه هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 4918128

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا شیراز ماه مبارك رمضان بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر