Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، گفت: جوانان همیشه در همه مراحل توانسته اند کشتی انقلاب را کمک کنند و در این امواج پرتلاطم (چه در آغاز پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس) به حرکت خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همه‌ی مراحل مختلفی که پشت سر گذاشته ایم، چه صنایع، معادن و هر چه که امروز در بحث فناوری‌های روز، نو و نوینست، می‌بینم نقش جوانان ممتاز است.

 

بصیری تصریح کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان از این جهت اهمیت دارد که باید این فعالیت‌ها را ساماندهی کند، بنابراین نمی‌تواند یک ستاد منفعل باشد.

او بیان داشت: اگر از ۲۳ نماینده‌ی دستگاه‌های عضو، نمایندگانی شرکت نکرده اند، شاید یکی از دلایلش این است که ما برای این‌ها مسئولیت تعریف نکرده ایم، یعنی باید برای تک تک اعضای ستاد مسئولیت تعریف کنیم و از آن‌ها مسئولیت بخواهیم که در جلسات حضور یابند تا گزارش کارشان را ارائه کنند، و گرنه نباید انتظار داشت، ستاد فعالی باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: از این پس در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به عنوان مهمترین جلسه شرکت می‌کنیم به شرط اینکه طبق دستور کار روشن و دقیقی پیش رود.

بصیری افزود: بر این اساس با تشکیل پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های کاربردی موافقت می‌کنیم تا از قبل کار انجام شود و بدین منظور دستور جلسه مشخص باشد.

او به "طرح شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی"مطرح شده در نشست اشاره و تصریح کرد: طرح این موضوع در جلسه آینده ارائه شود تا آن را پیگیری کنیم.

 

بصیری بیان داشت: موضوعات گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، اما طرح خوبیست و ارزش آن را دارد تا رویش کار و سرمایه گذاری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اعلام اینکه هنوز در حین پیشگری و مقابله با کرونا هستیم و حتی به مرحله مهار و پسا کرونا نرسیده ایم، ابراز امیدواری کرد: به موج دوم دچار نشویم.

بصیری افزود: اگر مرحله‌ی مقابله و مهار کرونا تمام شود و همه جا سفید شود، پسا کرونا می‌شود که مهمترین مشکل ما در دوره‌ی پسا کرونا، آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن است.

 

او تصریح کرد: استان کرمان علی رغم اینکه درگیر این مسئله بود، اما ستاد پسا کرونا با مسئولیت استاندار و امام جمعه کرمان فعال و دو کارگروه اقتصادی و اجتماعی برای آن تشکیل شد.

بصیری بیان داشت: مقرر شد، کارگروه اقتصادی، اتفاقاتی را که در عرصه صنعت، معدن و تجارت افتاده بررسی کند و برای صنوف آسیب دیده اعتبارات و تسهیلات دولتی در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: مسئولیت کارگروه اجتماعی نیز به بنده واگذار شد که نظر این بود، منابع غیر دولتی شامل خیرین، سمن‌ها و سازمان‌های حمایتی را مشخص شوند، اما ما دیدیم به جای شناسایی منابع، آسیب‌های ویژه پسا کرونا را شناسایی کنیم.

 

بصیری افزود: بدین ترتیب، ستاد کار خود را شروع کرد، تاکنون سه جلسه داشته است، یکی از مهمترین اقدامات آن رونمایی از نرم افزاری به نام "رزمایش کریمان" است که کمیته امداد آن را طراحی کرده است.

او تصریح کرد: این نرم افزار مورد تصویب قرار گرفت، مقرر شد، سازمان‌هایی که می‌خواهند امداد کنند به عنوان کاربر، یوز و پسورد بگیرند و آموزش ببینند.

بصیری بیان داشت: این نرم افزار اشکلات موجود از جمله نگرانی سمن‌های جوانان مبنی بر تکراری بودن اقدامات و خدمات را برطرف کرده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، شناسایی سریع و دقیق، رفع هم پوشانی، اولویت سنجی نیازمندی ها، دیده شدن افراد در این سامانه را از جمله‌ی فواید آن برشمرد و گفت: اقدامات به صورت آنلاین به کشور گزارش، جمع بندی و آمار گیری و سهم افراد کمک کننده مشخص می‌شوند.

بصیری از اعضای سمن‌های جوانان خواست از طریق این سامانه برای کمک رسانی ورود کنند.

او با اعلام اینکه کرمان در خیلی مسائل پیشتاز است، افزود: دیروز نامه‌ای از معاون اول رئیس جمهور مبنی بر "شیوه نامه نحوه تشکیل و همکاری شورای استانی نهاد‌های انقلابی حمایتی عمومی و سازمان‌های مردم نهاد با دولت"ابلاغ شد که بند بند این ابلاغ مواردیست که ما در

کارگروه اجتماعی پسا کرونا در کرمان دیده ایم.

 

بصیری تصریح کرد: عزم جدی مردم، خیران، دولت و در مجموع حاکمیت این است تا مدیریت شود که پساکرونا به خوبی پیش رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان داشت: ما برای سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان اهمیت ویژه‌ای قائلیم و مطمئین هستیم اگر این‌ها در این سامانه هم وارد شوند، و فعالیت‌های خودشان را ادامه دهند، می‌توانند بهترین کار‌ها را انجام دهند کما اینکه تاکنون هم انجام داده اند.

بصیری در بخش دیگری از سخنانش به طرح راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی مطرح شده در نشست اشاره کرد و گفت: این طرح را مصوب می‌کنیم تا اجرا شود و وقتی این طرح مصوبه ستاد باشد، خود دستگاه‌های عضو اقدام خواهند کرد، چرا که مهم این است اعتباراتی برای استان دارد و جهاد دانشگاهی هم مثل همیشه پای کار است و می‌تواند در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان ویروس کرونا امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان معاون سیاسی پسا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • تردز و واتس‌اپ از اپ‌استور چین حذف شد
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد