Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور براساس پیش‌بینی سازمان فائو حجم گسترده‌تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می‌شود، گفت: تاکنون گله‌های ملخ ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی ۷ استان را آلوده کرده‌اند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدمحمدرضا میر عصر امروز در جمع خبرنگاران\ با اشاره به هجوم آفت ملخ صحرایی به استان‌های 7 گانه کشور اظهار داشت: حجم گسترده‌ای از ملخ‌ها به استان‌های مختلف کشور هجوم آوردند که تا امروز 7 استان  سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون گله‌های ملخ 170 هزار هکتار از اراضی 7 استان یاد شده را آلوده کرده‌اند افزود: استان سیستان‌وبلوچستان با 66 هزار هکتار بیشترین آلودگی آفت ملخ دارد و پس از هرمزگان، استان بوشهر با بیش از 26 هزار هکتار آلودگی سومین استان آلوده به این آفت است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از مبارزه شیمیایی با آفت ملخ صحرایی خبر داد و بیان کرد: اکنون در آغاز راه هجوم و مبارزه با این آفت هستیم و حجم زیادی از مبارزه باقی مانده است.

میر با اشاره به  اینکه براساس پیش‌بینی سازمان فائو حجم گسترده‌تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می‌شود گفت: برای این تهدید چاره‌اندیشی شده و برای سطحی معادل یک میلیون هکتار مبارزه شیمیایی امکانات آماده است.

وی از آغاز ورود گله‌های ملخ به استان‌های جنوبی خبر داد و تصریح کرد: براساس ارزیابی انجام شده  موج جدید ملخ‌ها به استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، هرمزگان و بخشی از استان بوشهر هجوم خواهند آورد که آمادگی  لازم برای مبارزه  فراهم شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امیدواریم هجوم ملخ‌ها هیچ خسارتی به مزارع و اراضی وارد نکند، خاطرنشان کرد: دو برابر سم مورد نیاز سال در کل کشور برای تمامی آفات مانند ملخ تهیه و ذخیره شده و هیچ کمبودی در این باره وجود ندارد.

گله‌های بزرگ ملخ وارد دشت‌های استان بوشهر می‌شودهجوم ملخ‌های صحرایی به نقاط مختلف استان بوشهر / منشأ آفت ملخ صحرایی از صحرای عربستان و سودان استیورش ملخ‌ها ‌به اراضی استان بوشهر / 200 هزار هکتار ‌در معرض خطر هجوم ملخ قرار دارد

سیدمحمدرضا میر با اشاره به این‌که در تمامی استان‌ها هواپیمای سم‌پاش مستقر شده است گفت: تنها 20 درصد عملیات مبارزه با آفات ملخ، با بهره‌گیری از هواپیما و 80 درصد عملیات مبارزه زمینی انجام می‌شود.

انتهای پیام/190/ ز

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی سازمان حفظ نباتات آفت ملخ صحرایی استان بوشهر گله های ملخ حجم گسترده هزار هکتار ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانواده‌ها برای بخش مسکن هزینه می‌شود و دولت باید به این بخش وارد می‌شد تا آن چه در شأن مردم است به آنان برسند.

ارسلان مالکی افزود: ایده دولت برای ساخت ۴ میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

او اضافه کرد: همان‌گونه که نیرو‌های مسلح اجازه ندادند تا ناامیدی در کشور به‌وجود بیاید، ما نیز باید با ساخت مسکن امیدآفرینی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در کشور کارشناسی شد که ۴۱ هزار هکتار آن مصوب شد و به محدوده شهر‌های کشور افزوده و پیوست شدند و بیشتر آن در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند مجوز شهرداری‌ها هستند.

مالکی گفت: در بیش از دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم، ۵۰ درصد کل چهل سال گذشته زمین به مردم واگذار شده است.

او اضافه کرد: ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف اجرا است. همچنین ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور را مصوب کردیم که مستقل از شهر‌های کنونی ساخته می‌شوند. مراحل تصویب آنها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اراضی که ما در محدوده شهر‌ها تأمین کرده‌ایم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار و احد مسکونی برای مسکن حمایتی را پاسخ می‌دهد و آماده‌سازی آن شروع نیز شده است.

مالکی بیان کرد: در بوشهر نیز امروز ۶۵۰ هکتار را کلنگ‌زنی می‌کنیم که نزدیک به ۷ هزار قطعه مسکونی یعنی ۷ هزار واحد را شامل می‌شود که به مشمولان واگذار می‌شود و بخشی از آن در اختیار مشمولان نیروگاه اتمی بوشهر قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد