Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق ارزیابی اداره آمار اتحادیه اروپا، یک سوم اروپایی‌ها توان تامین مخارج غیرمنتظره خود را ندارند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک سوم ساکنان اتحادیه اروپا(32 درصد) در سال 2019 در تامین مخارج غیرمنتظره مالی همچون جراحی، برگزاری مراسم ترحیم، جایگزینی ماشین لباسشویی خراب یا خودروی فرسوده ناتوان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق ارزیابی اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات)، نسبت افرادی که در مواجهه با هزینه‌های پیش‌بینی نشده مشکل مالی دارند در سال 2012 به اوج خود رسید و تا مرز 40 درصد افزایش یافت. با وجود کاهش 8 واحد درصدی در 7 سال گذشته ولی این نگرانی وجود دارد که تحت تاثیر رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شرایط مالی اروپایی ها در سال 2020 بار دیگر رو به وخامت بگذارد.

تازه‌ترین گزارش یورواستات نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی 56 درصد افراد مجرد دارای فرزند در تامین هزینه‌های غیرمترقبه زندگی خود ناتوان بوده‌اند. این نسبت در میان خانوارهای تک نفره 40 درصد بوده است.

همچنین زنان مجرد در مقایسه با مردان مجرد در مهیا کردن مخارج پیش‌بینی نشده خود مشکل بیشتری داشته‌اند. به طوری که این نسبت در میان زنان مجرد 43 درصد و در بین مردان مجرد 36 درصد گزارش شده است.

کمترین مشکل تامین مالی مخارج برآورد نشده با 25 درصد در میان زوج های فاقد فرزند بوده است. این نسبت در بین خانوارهای 3 نفره تا 28 درصد افزایش یافته است.

آلمان: وضعیت اردوگاه‌های پناهندگان در جزایر یونان یک رسوایی برای اروپا استرکود اقتصادی اروپا از سال 2009 عمیق‌تر شد/ نرخ بیکاری افزایش یافتافزایش تهدیدات علیه خبرنگاران در اروپا

 

به گزارش یورونیوز، در بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، بالاترین سهم افرادی که قادر به پرداخت هزینه‌های غیر منتظره مالی خود نیستند، به ترتیب در کشورهای کرواسی (52٪)، لتونی (50٪) ، یونان و قبرس (هر دو 48٪) ، لیتوانی (47٪) و رومانی ( 44٪) گزارش شده است.

در مقابل تنها کمتر از یک چهارم مردم کشورهای دانمارک (23٪)، چک و هلند (22٪) ، لوکزامبورگ، اتریش و سوئد (هر سه 20٪) و مالت (15٪) با تامین هزینه‌های غیر منتظره مالی روبرو بوده‌اند.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی

صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در برلین ضمن توافق برای تقویت همکاری‌های دفاعی بین دو کشور بر لزوم تداوم حمایت‌ها از اوکراین تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در جریان سفر خود به برلین حمایت های آلمان از اوکراین را تمجید کرد. این مقام انگلیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز ، صدراعظم آلمان در دفتر صدر اعظمی با اشاره به متحدان اروپایی کی‌یف گفت: «نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که آلمان، همراه با انگلیس، مهم‌ترین حامی اوکراین هستند.

هنگامی که از سوناک در مورد امتناع مجدد صدر اعظم آلمان از تحویل موشک های کروز تاروس به اوکراین پرسیده شد، سوناک مستقیماً پاسخی نداد، اما تأکید کرد که هر کشور سهم متفاوتی دارد. سوناک به ویژه بر تصمیم آلمان برای تحویل یک سامانه دفاع هوایی دیگر پاتریوت به اوکراین تاکید کرد. به زعم وی شولتز از این بابت سزاوار چیزی جز ستایش نبود.

سفر به برلین اولین سفر سوناک به آلمان است که از اکتبر 2022 در انگلیس بر سر کار بوده است. وی عصر سه شنبه پس از سفر به ورشو، پایتخت لهستان وارد برلین شد.

به گفته منابع انگلیسی، علاوه بر افزایش همکاری ها در امور دفاعی، سران دو دولت همچنین همکاری در بخش انرژی و مبارزه با جرایم سازمان یافته را مورد بحث و بررسی قرار دادند. از جمله این بحث ها در مورد صادرات هیدروژن سبز به عنوان منبع انرژی از بریتانیا به آلمان بود.

سوناک در سفر روز سه شنبه خود به لهستان از افزایش بودجه دفاعی کشورش به 2.5 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 خبر داد. ناتو تاکنون دو درصد را برای اعضای خود هدف گذاری کرده است.

تاکید شولتز بر لزوم تقویت ستون اروپایی ناتو

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم معتقد است که ستون اروپایی ناتو باید دارای پتانسیل بازدارندگی کافی باشد. این مقام آلمانی در این باره گفت: باید توجه داشت که جنگ روسیه علیه اوکراین ساختار امنیتی اروپا و همچنین درک این موضوع را که نباید با زور مرزها را تغییر داد به خطر انداخته است. شولز گفت: برای ما اینجا در اروپا، این بدان معناست که ما باید ستون اروپایی ناتو را تقویت کنیم. زیرا توانایی اروپایی ما برای بازدارندگی و دفاع باید همیشه معتبر باشد.

شولتز همچنین گفت آلمان و بریتانیا بزرگترین حامیان اوکراین در اروپا هستند. وی اففزود: در عین حال، این یک سیگنال دلگرم کننده و ضروری است که کنگره ایالات متحده اکنون بودجه ای را برای حمایت از اوکراین آزاد کرده است. وی افزود: این تصمیم نشان می‌دهد که پوتین زمانی که معتقد است کشورهای اروپا و ایالات متحده و همه حامیان دیگر، در مقطعی اوکراین را رها خواهند کرد، اشتباه محاسباتی می‌کند. ما این کار را نمی‌کنیم. صدراعظم همچنین گفت: بدون امنیت همه چیز هیچ است و تاکید کرد: آلمان و بریتانیا در کنار هم در کنار اوکراین ایستاده اند.

اگرچه بریتانیا بیش از چهار سال است که عضو اتحادیه اروپا نیست، اما همچنان یکی از مهم ترین متحدان آلمان در ناتو، G7 و G20 است. این کشور همراه با آلمان، مهمترین تامین کننده تسلیحات اروپایی اوکراین است و به تازگی وعده کمک های نظامی جدید در مقیاس بزرگ را به این کشور داده است.

لندن همچنین اعلام کرده است که آلمان و بریتانیا خواهان توسعه مشترک هویتزر کنترل از راه دور برای عملیات زمینی نظامی آینده هستند. این را مقر دولت بریتانیا در خیابان داونینگ 10 به مناسبت سفر ریشی سوناک به برلین اعلام کرد.

این هویتزر می تواند تا فاصله 40 کیلومتری 9 گلوله توپ با کالیبر 155 میلی متر در دقیقه شلیک کند. داونینگ استریت توضیح داد که RCH 155 اولین هویتزر جهان است که می تواند هنگام رانندگی شلیک کند و بنابراین برای فرار از آتش دشمن مناسب تر است.

تاکید مجدد شولتز بر مخالفت با ارسال تاروس به اوکراین

اولاف شولتز همچنان می‌خواهد به مخالفت خود با تحویل موشک‌های کروز تاروس به اوکراین ادامه دهد حتی اگر ایالات متحده موشک‌های ATACMS خود را با برد 300 کیلومتر به این کشور تحویل دهد. هنگامی که از وی در کنفرانس مطبوعاتی با سوناک در این مورد پرسیده شد، گفت: در مورد ارسال این موشک ها "تصمیم من تغییر نخواهد کرد."

این مقام آلمانی بار دیگر تاکید کرد که آلمان و بریتانیا مهمترین تامین کنندگان تسلیحات اوکراین هستند و به ویژه به حمایت همه جانبه آلمان در زمینه توپخانه و پدافند هوایی اشاره کرد. وی همچنین گفت:تصمیم من در مورد سیستم های تسلیحاتی بسیار واضح است. اما تصمیم من روشن است که ما همچنان بزرگترین حامی اوکراین در اروپا خواهیم بود و ما دو کشوری خواهیم بود که بیشترین اقدام را در کنار انگلیس انجام می دهیم.

توافق انگلیس و آلمان برای افزایش همکاری های دفاعی

اولاف شولتز و ریشی سوناک همچنین از افزایش همکاری های دفاعی بین کشورهایشان خبر دادند. شولز گفت: «از لحاظ عملی، ما این کار را با انگلیس در طیف وسیعی از پروژه‌ها انجام می‌دهیم از جمله یک سیستم توپخانه جدید و تانک چرخ‌دار باکسر، ابتکار «سپر آسمان اروپا» و جت جنگنده یوروفایتر. در این کنفرانس مطبوعاتی آمده است: ما توافق کرده‌ایم همکاری‌های دفاعی مستقیم خود از جمله در زمینه همکاری‌های عملیاتی و صنعتی را تعمیق کنیم و توانایی‌های خود و قابلیت همکاری نیروهای مسلح خود را ارتقا دهیم.

سوناک در برلین گفت که آلمان و بریتانیا "مسئولیت بیشتری در قبال امنیت جمعی ما بر عهده گرفته اند و امروز ما با گشودن فصل جدیدی در روابط امنیتی بین دو کشورمان از این هم فراتر می رویم." نخست وزیر انگلیس ادامه داد: هر دو کشور متعهد به ایجاد چارچوب جدیدی برای همکاری دفاعی خود هستند.

شولتز همچنین تأکید کرد که بریتانیا نیز می‌خواهد در طرح سامانه دفاع هوایی «سپر آسمان اروپا» که توسط آلمان راه‌اندازی شده است، شرکت کند. او همچنین ابراز خوش بینی کرد که انگلیس هم به توافق فرانسه، آلمان و اسپانیا در مورد کنترل صادرات بپیوندد.

ابراز نگرانی عمیق شولتز درباره افشای جاسوسی های اخیر

صدراعظم آلمان همچنین با توجه به ظن جاسوسی علیه یک کارمند حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای چین در این باره ابراز نگرانی کرد و در کنفرانس مطبوعاتی با سوناک گفت: وضعیت "بسیار، بسیار، بسیار نگران کننده" است. صدراعظم آلمان گفت: "خیلی مهم است که ما سرویس های اطلاعاتی خوب، دادستان های عمومی خوب و کار پلیس خوب داریم. همه آنها حتی در فراسوی مرزها از نزدیک با هم کار می کردند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم جاسوسی علیه خود را بپذیریم، مهم نیست از چه کشوری باشد. جاسوسان باید دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند. از دستگیری‌های اخیر در این کشور و جاهای دیگر می‌بینید که این امر باید انگیزه‌ای باشد تا به همه کسانی که علیه ما و امنیت ما در کشورهایمان جاسوسی می‌کنند، دست پیدا کنیم. این پیام ضروری است.

اداره پلیس جنایی ایالت زاکسن قبلا جیان جی را با این اتهام دستگیر کرده بود. روز چهارشنبه حکم بازداشت علیه وی صادر شد. جی برای ماکسیمیلیان کراه، نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در پارلمان اروپا کار می کند. دادستان کل فدرال آلمان او را متهم می کند که به عنوان یک مامور سرویس مخفی در یک پرونده به صورت ویژه جدی عمل کرده است. بر این اساس، گفته می‌شود که این آلمانی که اصالتا اهل چین است، از جمله اطلاعات داخلی پارلمان اروپا را برای سرویس مخفی چین فاش کرده است. گفته می شود او همچنین از اعضای مخالف چین در آلمان جاسوسی کرده است.

در مجموع شش مظنون به جاسوسی چینی در این هفته در آلمان و بریتانیا دستگیر شدند.

نامه انتقادی سیاستمداران آلمانی به طرح ضد مهاجرتی سوناک

به نوشته رسانه های آلمانی همچنین 13 سیاستمدار آلمانی در نامه ای به ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، از طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا بدون هیچ گونه تشریفاتی، علیرغم نگرانی های قانونی، انتقاد کردند.

در نامه ای که در اشپیگل منتشر شده است آمده است: «ما رای گیری در مورد تغییرات قانون مربوط به اخراج به رواندا را با نگرانی دنبال کردیم. به ویژه، اظهارات شما مبنی بر اینکه دیگر نمی خواهید به دستورات موقت دادگاه اروپایی حقوق بشر احترام بگذارید، آزاردهنده است.»

توافق رواندا مهمترین وعده انتخاباتی سوناک است. نخست وزیر می خواهد جلوی مهاجرت غیرقانونی پناهجویان قایق را از کانال مانش بگیرد. پناهجویان اخراج شده باید در رواندا پروسه پناهندگی دریافت کنند، اما حتی در صورت موفقیت، نمی توانند به انگلیس بازگردند.

این قانون سه شنبه شب پس از اینکه لردها در مجلس علیا از مخالفت خود دست کشیدند، در پارلمان بریتانیا به تصویب رسید. اکنون فقط باید توسط شاه چارلز سوم تأیید و امضا شود. طبق گفته دولت، اولین پروازهای اخراج باید ده تا دوازده هفته دیگر آغاز شود.

با این قانون دولت بریتانیا رواندا را که به طور خودکامه اداره می‌شود به عنوان یک کشور سوم امن اعلام می‌کند – اگرچه قضات بریتانیایی آن را متفاوت می‌بینند. این قانون امکان تجدیدنظرخواهی را به حداقل می رساند و به مقامات این اختیار را می دهد که دادگاه های داخلی را نادیده بگیرند. سوناک اخیراً اعلام کرد که اجازه نخواهد داد "دادگاه های خارجی" او را متوقف کنند.

به این ترتیب نمایندگان پارلمان اروپا در برلین از این فرصت استفاده کردند تا تعهد بریتانیا به حاکمیت قانون و حقوق بشر را به سوناک یادآوری کنند. در این نامه اعتراضی آمده است: تصمیمات دادگاه اروپایی حقوق بشر باید محترم شمرده و اجرا شود. فرسایش حاکمیت قانون گسست از درس های تاریخ اروپا خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • گرما اروپایی‌ها را کشته است