Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به تلاش برخی سودجویان و دلال‌ها برای تصاحب سهام عدالت مردم، گفت: فروش سهام عدالت به صورت وکالتی قانونی نیست و نباید اجازه دهیم که عده‌ای دلال و سودجو از سهام عدالت مردم سوء استفاده کنند و مردم نیز جز از مسیر و روش‌هایی که دولت اعلام می‌کند برای آزادسازی و فروش سهام عدالت خود اقدام نکنند
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاقجهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در دیدار با معاونین و مدیران ارشد وزارتتعاون، کار و رفاه اجتماعی که در این وزارتخانه برگزار شد با تأکید براهمیت این دستگاه اجرایی، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکدستگاه اجرایی بزرگ است که در حقیقت مسئولیت ها و وظایف سه وزارتخانه درسالیان گذشته را بر عهده دارد که امروز در این وزارتخانه ادغام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگیری همچنین با اشاره به گستردگی فعالیت ها و اقدامات وزارتتعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: بودجه سالانه سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت تعاون، 172 هزار میلیارد توماناست و این در حالی است که کل بودجه عمومی دولت حدود 500 هزار میلیارد توماناست که مقایسه این ارقام نشان دهنده وسعت فعالیت ها و اهمیت برنامه هایوزارت تعاون است.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به روز کارگر و اهمیت نقش کارگران درمسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: کارگران هموارهپشتوانه بزرگی برای کشور بوده اند و به خصوص در دوره شیوع کرونا که بخشاعظم جامعه ملزم به در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی شدند، این کارگرانبودند که چرخ تولید کشور و تأمین نیازهای جامعه را بر عهده داشتند.
جهانگیری ضمن تبریک مجدد روز کارگر به این قشر پرتلاش و زحمتکش، اظهارامیدواری کرد: ‌دولت بتواند قدردان تلاش ها و زحمات کارگران عزیز کشورباشد.
معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به پدیده کرونا و تأثیر همه بخش هااز این پدیده گفت: اگر نتوانیم شرایط را با دقت تحلیل کنیم و شناخت درستیاز اوضاع نداشته باشیم، پدیده کرونا می تواند به تهدیدی بزرگ برای کشورتبدیل شود اما اگر از دقت کافی، تحلیل و شناخت صحیح برخوردار باشیم، میتوان تا حد زیادی برخی تهدیدهای ناشی از کرونا را به فرصتی برای رشد وتوسعه کشور تبدیل کرد.
جهانگیری با بیان اینکه پدیده کرونا از دو ویژگی بارز برخوردار است،نخستین ویژگی آن را نوظهور بودن دانست و افزود: کرونا ویروسی است که قابلمقایسه با ویروس های دیگر نیست و با روش های قدیمی و سنتی نمی توان با آنمقابله کرد و نوآوری از سهم تعیین کننده ای در مقابله با این ویروسبرخوردار است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه تقریباً همه کشورها با پدیده کرونادرگیر هستند، عالمگیر بودن این ویروس را دومین ویژگی بارز آن عنوان کرد وگفت: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند فقط در درون مرزهای خود به تنهایی بااین ویروس مقابله کند و یکی از اشتباهات تاریخی آمریکا نیز این بود کهویروس کرونا را که همه دنیا را در بر گرفته به موضوعی حاشیه ای تبدیل کرد واین کشور امروز جزو گرفتارترین کشورها از نظر ابتلا به این ویروس و مرگومیر ناشی از آن است.
جهانگیری با تأکید بر اینکه برای مقابله با کرونا باید راهکاری جهانیپیدا شود، گفت: کرونا یک تهدید برای جامعه جهانی است و باید از تمام فرصتها برای مقابله با این ویروس استفاده کنیم.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه سطح اول مقابله با بیماری کرونا برعهده جامعه درمانی و کادر پزشکی است، خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز به واسطه زیرمجموعه های مرتبط با بخش بهداشت و درمان، سهمو نقش عمده ای در این زمینه داشته است.
دکتر جهانگیری افزود: همه باید قدردان جامعه پزشکی و کادر درمانی کشورباشیم چرا که با تلاش های خود باعث شدند بتوانیم تا حد زیادی از مسیرمقابله با کرونا با سربلندی عبور کنیم. البته در این مسیر هنوز راه طولانیدر پیش داریم و مشارکت و همکاری مردم اهمیت فراوانی دارد و باید مردمهمچنان دستورالعمل های بهداشتی و درمانی را مدنظر قرار دهند تا بتوانیممراحل بعدی مقابله با این ویروس را نیز پشت سر بگذاریم.
معاون اول رییس جمهور سطح دوم مقابله با ویروس کرونا را تلاش برای بهبودوضعیت اقتصادی کشور و جامعه برشمرد و افزود: در بسیاری از کشورها که درگیرمسأله کرونا هستند، مشکلات اقتصادی و گرسنگی فشارهای فراوانی بیش از کرونابر آنها وارد کرده است و به دنبال فعال کردن بخش های اقتصادی خود هستند تاگرسنگی و فقر مردم کشورشان را از پا در نیاورد.
جهانگیری افزود: خوشبختانه در کشور ما مشارکت و حضور مردم در مقاطعمختلف و به خصوص در مواقع مشکلات، سرمایه ای بزرگ برای کشور محسوب می شود ودر نظرسنجی که در فروردین سال جاری در کشور انجام شد، بیش از 41 درصد مردماعلام کرده اند که در شرایط کرونا به دیگران کمک کرده اند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: دولت نیز در حد توان به صحنه آمده است وفقط یک مورد آن پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی قرض الحسنه به 20 میلیونخانوار بوده است و علاوه بر این، اقدامات دیگری نیز نظیر سبد معیشتی انجامشده و اگر نیاز باشد برنامه های دیگری نیز در حد توان دولت اجرا خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به خدمات و برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی به ویژه در مقطع شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیارمهم که در این ایام انجام شد و وزارت تعاون نقش تعیین کننده ای در آن داشتبرنامه ریزی برای آزادسازی سهام عدالت بود.
معاون اول رییس جمهور افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از شعارهای امامخمینی (ره) که در ایام انقلاب و پس از آن بسیار پررنگ بود، استقرار عدالتدر جامعه بود و هدف این بود که مردم بتوانند طعم عدالت اجتماعی و اقتصادیرا بچشند. این برنامه در مقطعی به صورت عدالت منطقه ای دنبال شد و در همینراستا امام خمینی (ره) دستور تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند و پس از آنکمیته امداد و نهادهای دیگر حمایتی نیز تشکیل شد تا به طبقه ضعیف جامعه کمکشود.
جهانگیری از سهام عدالت به عنوان یکی دیگر از برنامه های حمایتی ازآحاد جامعه و راهی برای گسترش مالکیت مردمی یاد کرد و افزود: تلاش برایگسترش مالکیت مردمی و بهبود زندگی خانوارها به شکل سهام عدالت نمود پیداکرد و این موضوع با سیاست های اصل 44 همزمان شد.
معاون اول رییس جمهور افزود: تا پیش از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانوناساسی اجازه واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی داده نمی شد اما باابلاغ این سیاست ها فرصتی ایجاد شد تا بنگاه های بزرگ به بخش خصوصی واگذارشود.
جهانگیری اضافه کرد: شعار گسترش مالکیت مردمی و مردمی کردن اقتصاد واستقرار عدالت در سهام عدالت معنا و مفهوم پیدا کرد و بر اساس این طرح قرارشد بخشی از واگذاری ها به طبقات مختلف جامعه صورت گیرد. از نظر برنامه هایاقتصادی و اجتماعی دولت، سهام عدالت بزرگترین برنامه ای است که به انجامرسیده و دولت بخشی از سهام کارخانجات خود را به مردم واگذار کرده است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به روند اجرا و برنامه ریزی های انجام شدهبرای اجرای طرح سهام عدالت، خاطرنشان کرد: حدود 49 میلیون نفر از مردمجامعه مالک سهام عدالت هستند و با مجوزی که مقام معظم رهبری دادند، 50 درصدبه شش میلیون نفر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد تخفیف دادهشد و این افراد امروز مالک سهام خود به شکل کامل هستند و می توانند نسبتبه این سهم اعمال مالکیت کنند.
جهانگیری افزود: برای سایر افراد در سال 95 چند بار فرصت داده شد کهدر صورت تمایل می توانند مابقی مبلغ سهام را که حدود 500 هزار تومان بودواریز کنند تا مالک سهام کامل به ارزش یک میلیون تومان شوند اما استقبالچندانی از این برنامه نشد چرا که مردم تا آن زمان از سهام عدالت بیش از یکبرگ کاغذ چیزی در اختیار نداشتند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز ارزش سهام کارخانه ها وبنگاه ها در قالب سهام عدالت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: برخیمعتقدند که این سهام 16 برابر و برخی نیز معتقدند که 12 برابر رشد کرده واین یعنی اگر در خانواده ای 5 نفر سهام عدالت داشته باشند ارزش سهام هر یکاز اعضای خانواده حدود 14 تا 15 میلیون تومان است.
جهانگیری با بیان اینکه تاکنون برای آزادسازی سهام عدالت ممنوعیتیوجود داشت گفت: البته دولت لایحه ای را در این زمینه تقدیم مجلس شورایاسلامی کرده بود اما به مجوز مقام معظم رهبری نیز نیاز بود که ایشان بابزرگواری این مجوز را اعطا کردند و در نتیجه این طرح، افراد می توانندتصمیم بگیرند که یا خودشان سهام دار باشند و آن را مدیریت کنند و یا آن رابه فروش برسانند. البته توصیه دولت به مردم این است که تا جایی که امکاندارد، سهام خود را نفروشند.
معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: حدود 15 میلیون از مالکان سهام عدالتجامعه عشایری و روستایی و 13 میلیون نفر از آنها نیز بازنشستگان هستند کهباید به آنها مشورت داده شود تا نسبت به سهام عدالت خود آن گونه که بهمصلحت شان است، رفتار کنند.
جهانگیری افزود: خانواده هایی که به دلیل شرایط کرونایی برای ادارهزندگی خود ناچار به فروش فرش زیر پایشان شده اند، اگر سهام عدالت خود رابفروشند گره هایی از زندگی آنها باز می شود و این فرصتی است که در اختیارحدود 50 میلیون نفر از جمعیت کشور قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: با مجموعه اقداماتی که دولت، مردم ونهادهای حاکمیتی برای مقابله با شرایط کرونایی انجام داده اند و با اجرایبرنامه هایی نظیر آزادسازی سهام عدالت که می تواند به اقشار ضعیف جامعه کمککند، امیدوارم بتوانیم به خوبی از شرایط پیش رو عبور کنیم.
جهانگیری یکی از وظایف و مسئولیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیرا صیانت از اشتغال موجود در کنار ایجاد فرصت های شغلی دانست و خاطرنشانکرد: وزارت تعاون عملکرد خوبی در این زمینه داشته و به خصوص در بخش اشتغالروستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: مهمترین اقدام دولت برای صیانت از اشتغالموجود تخصیص 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از بنگاه هایی استکه نیروهای شاغل خود را حفظ کنند. لازم است وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی به گونه ای برنامه ریزی کند تا پرداخت این تسهیلات به بنگاه هایمورد نظر با سهولت و سرعت لازم انجام شود.
جهانگیری افزود: وزارت تعاون در اجرای این برنامه، سایر دستگاه هایاجرایی مرتبط را نیز فعال کند چرا که بخشی از این بنگاه ها به وزارتخانههای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرتبط هستند و عملکرد وزارت تعاون در اجرایپرداخت تسهیلات 50 هزار میلیارد تومانی می تواند در کارآمدی نظام تعیینکننده باشد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه عده ای بیکار شده اند و حتماً به وزارتتعاون مراجعه می کنند، گفت: صندوق بیمه بیکاری رسالتی ذاتی در این زمینهدارد و در کنار این رسالت، دولت نیز پنج هزار میلیارد تومان به این صندوقکمک کرده است تا حمایت از بیکاران به شکل بهتری انجام شود.
جهانگیری افزود: کمک پنج هزار میلیارد تومانی دولت باید به افرادی کهطبق قوانین جاری نمی توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند اما به دلیل شرایطکرونایی واقعاً شغل خود را از دست داده اند نیز تعلق گیرد و این افراد همبتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به مجوز مقام معظم رهبری برای برداشت یکمیلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای بیمه بیکاری و نیازهای بخش بهداشت ودرمان کشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که در استفاده ازاین تسهیلات باید موضوع تولید داخلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان موردتوجه باشد و در جلسه روز گذشته هیئت دولت نیز مقرر شد که 30 درصد از اینمنابع مالی در این هفته پرداخت شود تا دغدغه های وزارت بهداشت و بیمهبیکاری و حمایت از تولید داخلی نیز برطرف گردد.
جهانگیری با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعیگفت: سازمان تأمین اجتماعی مطالباتی از دولت دارد و با وجود آنکه دولت ازابتدا تلاش کرده است که برای پرداخت بدهی های خود از تهاتر بنگاه هایاقتصادی استفاده نکند، اما دولت آمادگی دارد با بکار گیری طرحی در قالبتهاتر، مطالبات بازنشستگان را تأمین کند.
معاون اول رییس جمهور یکی از اقدامات بزرگ وزارت تعاون را شفاف سازی وخصوصی سازی در قالب واگذاری سهام شرکت شستا در بورس عنوان کرد و گفت: درمقطع فعلی برای اینکه تا حد زیادی به مردم اطمینان دهیم که بورس از پشتوانهقوی برخوردار است علاوه بر سهام شرکت شستا، سهام بخش های مختلف دولت نیزدر بورس عرضه خواهد شدو رییس جمهور محترم نیز این موضوع را به صورت قاطع بههمه دستگاه ها اعلام کرده است و هدف دولت این است که وقتی مردم آمادگیدارند دارایی خود را به بازار سرمایه بیاورند، بخش های عمومی نیز باید سهامخود را در بورس عرضه کنند.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه شورای فنی وحرفه ای حتماً فعال خواهد شد، مهارت آموزی را یکی از موضوعات مهم کشوربرشمرد و گفت: مسئولان سازمان فنی و حرفه ای لازم است تحلیل دقیقی نسبت بهاقتصاد دیجیتال داشته باشند و مهارت هایی که به متقاضیان آموزش می دهندمتناسب با اقتصاد دیجیتال باشد.
معاون اول رییس جمهور همچنین از عملکرد سازمان بهزیستی قدردانی کرد و گفت:‌تلاش خواهیم کرد دغدغه کمبود بودجه این سازمان را حل کنیم چرا که مراجعینبه این سازمان افراد نیازمند هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
در این جلسه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به کاهش رشداقتصادی و افزایش بیکاری ناشی از کرونا در همه کشورها گفت: در ایرانبیشترین آسیب ها مربوط به حوزه خدمات بوده است و حدود 780 هزار نفر درسامانه بیکاری ثبت نام کرده اند.
محمد شریعتمداری همچنین از آغاز به کار سامانه ای جدید برای ثبت نام کارگاهها و بنگاه های آسیب دیده در شرایط کرونا خبر داد و افزود: طی روزهایآینده ثبت نام این کارگاه ها در این سامانه آغاز خواهد شد و پس از بررسی وتأیید، پرداخت تسهیلات با نرخ سود 12 درصد تا سقف 50 هزار میلیارد تومان بهمتقاضیان انجام خواهد شد.
در این جلسه همچنین مدیران عامل سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگیکشور، صندوق بازنشستگی فولاد، رییس سازمان بهزیستی، رییس سازمان فنی و حرفهای کشور و تعدادی از معاونین وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی نیز گزارشیاز اقدامات انجام شده و طرح های در دست اقدام دستگاه متبوع خود به ویژهبرای مدیریت هر چه بهتر شرایط کرونایی ارائه کردند و به بیان دغدغه ها ونیازهای خود در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم پرداختند.
در این جلسه همچنین با حضور معاون اول رییس جمهور از سامانه ملی فرزندخواندگی رونمایی شد و رییس سازمان بهزیستی کشور گزارشی در خصوص جزئیات اینسامانه ارائه کرد که بر اساس این گزارش همه افراد متقاضی سرپرستی چه درداخل کشور و چه در خارج می توانند از طریق این سامانه کلیه فرایندها را ازمرحله ثبت نام تا پایان به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهور با اشاره معاون اول رییس جمهور معاون اول رییس جمهور آزادسازی سهام عدالت هزار میلیارد تومان کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی تأمین اجتماعی وزارت تعاون پدیده کرونا شرایط کرونا خواهد شد دولت نیز انجام شد بنگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069467 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • چرا بعضی سیاستمداران گمان می‌کنند همه چیز مملکت مال آنهاست؟
  • استقلال بدون مشتری روی دست دولت!
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • چرا بعضی سیاستمداران با تصور اینکه من آدم خوبی هستم خود را لایق حکومت می دانند و گمان می کنند همه چیز مملکت مال آنهاست؟