Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@04:59:04 GMT

عوارض عجیب نوشیدن قهوه و چای

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۹۲۵۲

عوارض عجیب نوشیدن قهوه و چای

انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای یا قهوه، امروزه به محبوب‌ترین نوشیدنی‌های روز دنیا تبدیل شده‌اند. چای و قهوه و انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار، قابلیت شاداب‌کردن و از بین بردن خواب‌آلودگی اول صبح را دارد؛ در نتیجه بیشتر مردم در سراسر جهان، صبح خود را با چای یا قهوه آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای یا قهوه، امروزه به محبوب‌ترین نوشیدنی‌های روز دنیا تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای و قهوه و انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار، قابلیت شاداب‌کردن و از بین بردن خواب‌آلودگی اول صبح را دارد؛ در نتیجه بیشتر مردم در سراسر جهان، صبح خود را با چای یا قهوه آغاز می‌کنند.

به طور کلی، کافئین یک ماده خوردنی شیمیایی است که در گیاهانی مثل چای یا قهوه، کاکائو، کولا و … یافت می‌شود.کافئین یک نوع داروی محرک است که از خوابیدن به شکل عادی جلوگیری می‌کند.

قهوه، یکی از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر جهان است که کافئین بسیار زیادی دارد. نوشیدنی قهوه از دانه‌های گیاه قهوه به‌دست می‌آید. قهوه در سراسر جهان به سبک و روش‌های مختلفی تهیه و تولید می‌شود.از انواع قهوه می‌توان به اسپرسو اشاره کرد که از دانه قهوه آسیاب شده همراه با فشار زیاد و آب گرم تهیه می‌شود. همچنین قهوه فرانسوی که از عبور آهسته آب جوش از قهوه تهیه می‌شود.

قهوه ترک که قهوه کمتر سرخ‌شده را دم می‌کنند و قهوه فوری که از خشک کردن قهوه فیلتر شده به دست می‌آید.چای، یکی دیگر از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر جهان و به‌ویژه در کشور‌های آسیای شرقی و ایران است.به طور کلی چای یک گیاه است که با دم‌کردن برگ‌ها، جوانه‌ها و شاخه‌های آن، نوشیدنی خوش‌عطر و بویی همراه با یک مزه خاص به نام چای به دست می‌آید. چای‌ها در کنار خواص مختلف، دارای مقداری کافئین هستند و از خواب آلودگی جلوگیری می‌کنند.

مخلوط چای با بعضی گیاهان دیگر خواص و طعم مطلوبی ایجاد می‌کند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به چای دارچین اشاره کرد که در اصل همان چای سیاه به همراه دارچین است.

از خواص چای دارچین می‌توان به محرک اعصاب، درمان بیماری‌های گوارشی، دیابت و درد‌های استخوانی اشاره کرد. چای زنجبیل، طبیعت گرم و خشک دارد. از خواص این چای خوشمزه می‌توان به بالابردن فشار خون، تقویت حافظه، ضددرد مفاصل و تقویت‌کننده قوای جنسی اشاره کرد.

چای سبز، یکی از بهترین انواع چای در سراسر جهان است که البته زیاد خوردن آن اصلا توصیه نمی‌شود.چای سبز بعد از دم‌کردن، رنگ سبز به خود می‌گیرد و طعم خوبی هم دارد. از خواص فراوان چای سبز می‌توان به ضدسرطان، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، ضدافسردگی، جلوگیری از لخته شدن خون و سکته‌های قلبی و همچنین از بین بردن چربی‌های اضافه بدن اشاره کرد.

از دیگر چای‌های خوشمزه می‌توان به چای آلبالو اشاره کرد که به کمک برگ چای سیاه و میوه آلبالو تهیه می‌شود.

از خواص چای آلبالو می‌توان به افزایش اشتها، کمک به هضم غذا و پایین آمدن فشار خون اشاره کرد. چای سیاه، مرسوم‌ترین نوع چای در کشور است و روزانه بخش بزرگی از جامعه از چای سیاه استفاده می‌کنند. چای سیاه به دلیل داشتن کافئین از خواب آلودگی جلوگیری می‌کند.گفتنی است که نوشیدن زیاد چای عوارض زیادی دارد. از جمله این عوارض می‌توان به افزایش ترشح اسید معده و ممانعت از جذب آهن و ایجاد کم خونی در بدن اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چای قهوه عوارض نوشیدن سراسر جهان خواب آلودگی چای یا قهوه چای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید

به گزارش خبرآنلاین، عوارض خوردن زیاد شکر و نمک از زمان‌های قدیم کم و بیش برای همگان آشکار بوده تا جایی که این دو ماده خوراکی به دو قاتل سفید سلامت مشهور شده بودند. با این حال علاقه به شکر را به سادگی نمی‌توان کناز گذاشت. مقاومت در برابر هوس‌های قندی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: از نظر فیزیولوژیکی، نوسانات در سطح قندخون، تغییرات هورمونی و کمبود مواد مغذی می‌تواند باعث ایجاد هوس به شکر و شیرینی شود. از نظر روانی، استرس، احساسات و عادات نیز می‌توانند در این هوس نقش داشته باشند. درک دلایل اصلی میل به شکر می‌تواند به مدیریت موءثر مصرف آن‌ها از طریق جایگزینهای سالم تر و تغییر سبک زندگی کمک کند. انتخاب نوشیدنی‌هایی که شیرینی طبیعی و فواید تغذیه‌ای را ارائه می‌دهند، می‌تواند به کاهش هوس به شیرینی و در عین حال به سلامت کلی کمک کند. در این مطلب به چند نوشیدنی با طراوت اشاره شده که می‌تواند هوس خوردن شکر را بدون به خطر انداختن سلامتی برطرف کند.

دمنوش‌های گیاهی

دمنوش های گیاهی مانند نعناع تند و بابونه، جایگزین‌های طبیعی شیرین و خوش طعمی برای نوشیدنی‌های شیرین هستند. این گزینه‌های بدون کافئین که در آب داغ غوطه‌ور شده‌اند، مایع خوراکی تسکین‌دهنده و آب‌رسانی را ارائه می‌کنند که هوس‌ به شیرینی را بدون افزودن شکر اضافی ارضا می‌کند.

میوه دم شده در آب

دم کردن آب با تکه‌هایی از میوه‌های تازه مانند توت ‌فرنگی، مرکبات یا خیار شیرینی لطیف و طعمی طراوت‌بخش بدون هیچ گونه قند اضافه ارائه می‌کند. میوه دم شده در آب، آبرسان، کم کالری و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها است که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای صرف نظر از هوس به شکر تبدیل می کند.

آیس تی سبز

آیس تی سبز (چای سبز سرد) یک نوشیدنی با طراوت و مغذی است که طعمی از شیرینی طبیعی و مواد تقویت کننده آنتی اکسیدان را ارائه می‌دهد. این آیس تی که در عین حال که از هیدراتاسیون (آبرسانی) و سلامت کلی حمایت می‌کند، جایگزینی با طراوت برای چای‌های یخی شیرین است.

آب نارگیل

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی شیرین و آبرسان است که الکترولیت هایی مانند پتاسیم و منیزیم را ارائه می‌دهد. آب نارگیل کم کالری و عاری از قندهای اضافه شده، یک نوشیدنی با طراوت برای برطرف کردن هوس به شکر و در عین حال حمایت از هیدراتاسیون است.

اسموتی‌های خانگی

اسموتی‌های خانگی که با ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات درست می‌شوند و منبعی از پروتئین به حساب می‌آیند، گزینه‌های مغذی و رضایت‌بخشی برای کاهش میل به شکر هستند. مواد تشکیل دهنده اسموتی را با آب یا شیر بادام شیرین نشده مخلوط کنید تا یک خوراکی خوشمزه و سالم داشته باشید.

لیموناد خانگی با استویا

لیموناد خانگی شیرین شده با استویا (شیرین کننده طبیعی بدون کالری)، جایگزینی است که احساس گناه مصرف شکر را در شما بر نمی‌انگیزد. برای تهیه این لیموناد خانگی آب لیموی تازه فشرده را با آب، استویا و یخ مخلوط کنید تا یک نوشیدنی با طراوت و آبرسان داشته باشید که هوس به شکر را بدون افزایش سطح قند خون ارضا می کند.

قهوه سرد با شیر بادام شیرین نشده

قهوه سرد که با شیر بادام شیرین نشده سرو می‌شود، یک نوشیدنی خامه‌ای و رضایت‌بخش بدون قندها و کالری‌های اضافه موجود در نوشیدنی‌های قهوه طعم‌دار با شکر است. برای طعم دادن بیشتر به این نوشیدنی بدون شکر، مقداری دارچین یا پودر کاکائو شیرین نشده اضافه کنید.

نعناع و چای سبز

این ترکیب ساده از چای سبز و برگ‌های نعناع، طعم‌های لطیفی را ایجاد می‌کند که مزه شیرینی به چای اضافه می‌کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898597

دیگر خبرها

  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ (فیلم)
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ + فیلم