Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@00:43:24 GMT

آغاز دومین مرحله از طرح راه بخشنده درازادراه قم – تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۹۹۰۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ، به منظورافزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده ای ، دومین مرحله از طرح راه بخشنده درآزادراه قم – تهران عملیاتی شد. سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران درتکمیل خبر فوق افزود : طی دومین مرحله از این طرح که در5 کیلومتر از آزادراه قم - تهران ( لاین غربی ) اجرا میگردد افزون بر 2400 شاخه گاردریل و پایه حذف میشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین برقراری درتوضیح بیشتر این خبر اضافه کرد : اجرای طرح راه بخشنده به منظور کاهش آسیب های وارده به سرنشین و خودرو درصورت انحراف از لاین حرکتی اجرا میشود . وی ادامه داد : به عبارتی درصورت خروج خودرو از مسیر حرکتی و انحراف آن به شانه و حریم راه ، با اجرای تمهیداتی همجون آرامسازی ( اصلاح شیب شیروانی ، تسطیح حریم ، علف زنی ، رفع موانع و حفاظهای جاده ای و .... ) از شدت آسیبهای وارده به سرنشین و خوردرو به میزان چشمگیری جلوگیری به عمل آید . برقراری درخصوص علت حذف گاردریل و دیگر حفاظ های جاده ای در طرح راه بخشنده عنوان کرد : با توجه به اینکه درطرح مذکور با اصلاح شیب شیروانی و تسطیح حریم خطرات ناشی از خروج احتمالی خودرو از مسیر حرکتی به میزان قابل توجهی کاسته می شود ، ضرورت نصب و نگهداری گاردیل و دیگر حفاظهای ایمنی درشانه راه منتفی می باشد . وی ادامه داد : ازدیگرویژگیهای اجرای طرح راه بخشنده ، کاهش هزینه های نصب و نگهداری حفاظهای جاده ای در شانه راهها ست. حسین برقراری درخصوص اقداماتی که درراستای اجرای این طرح درحال اجرا میباشد اظهار داشت : دردومین مرحله از این طرح که درحد فاصل کیلومتر 30 الی 25 لاین غربی ( باند برگشت ) آزادراه قم – تهران درحال اجرا ست ،افزون بر 120 هزار متر مکعب بارریزی صورت می پذیرد .وی بازه زمانی اجرای پروژه را 4 ماهه برآورد کرد و ابراز امیدواری نمود : درصورت مساعد بودن شرایط جوی و استمرار عملیات ،شاهد بهره برداری از این پروژه مهم درپایان مرداد ماه سالجاری باشیم . وی با بیان این موضوع که تمامی مراحل اجرایی طرح به صورت امانی و توسط عوامل و ماشین آلات اداره متبوع طراحی و عملیاتی شده تصریح کرد : افزون بر 17 نفرعوامل اجرایی ضمن بهره مندی از 11 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین درحال اجرای این پروژه بزرگ می باشند . سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران درادامه به احداث یک باب پارکینگ اضطراری درقطعه درحال اجرای طرح راه بحشنده اشاره کرد و یاد آور شد : به دلیل وقوع غالب حوادث جاده ای در30 کیلومتر ورودی شهرها ، احداث پارکینگهای اضطراری درکیلومترهای منتهی به شهرها میتواند درکاهش حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده به میزان چشمگیری بکاهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: طرح راه بخشنده درحال اجرا جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین

مرتضی داودی افزود: در اجرای این پروژه نرد‌ه‌های فلزی به طول ۲۰۰ متر در نقاطی از آزادراه که در کمیسیون ایمنی استان مصوب شده نصب می‌شود.
وی بیان کرد: درچند نقطه از آزادراه از جمله محدوده پایانه شهید کلانتری، گلشهر، پل حصارک این عملیات به طول یک و نیم کیلومتر اجرا شده که تلاش خواهیم کرد تا محدوده‌های پل فردیس، پل هشتگرد و عوارضی قدیم حصارک را با نصب حفاظ میانی ایمن سازی کنیم.
رئیس اداره ایمنی راه اداره‌کل راهداری البرز تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش ایمنی عابرین و به منظور جلوگیری از تردد عابرین پیاده از عرض آزاد راه اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان