Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:21:09 GMT

کویر کوچک،کادو پیشگیری غلط از ویروس کرونا + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۰۲۷۰

کویر کوچک،کادو پیشگیری غلط از ویروس کرونا + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،این روز‌ها برای پیداکردن تور کویر نیازی نیست در اینترنت دنبالش بگردیم کافی است دستانمان را مقابل صورتمان گرفته و با چشمانمان ترک خوردگی هایش و با عمق جانمان خشکی و سوزش کویر کوچک دستانمان را احساس کنیم کویری بدون آسمان پرستاره و بدون آرامش هنگام طلوع، که برخلاف آنچه همیشه وصفش را شنیده ایم نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقتی برای انجام کار‌های ضروری از خانه بیرون می‌روم صدای گله‌های مردم از خشکی پوست دست را به وضوح می‌شنوم ترس از ابتلا به کرونا حتی تنبل‌ترین افراد را هم وادار به شست و شوی مکرر دست کرده است.   دست‌ها را باید شست در این روز‌های کرونایی شاید دست‌ها زیر دستکش پنهان اند، اما آوازه‌ی شست و شویشان در دنیای حقیقی و مجازی شنیده می‌شود. بصورت خبر، داستان، طنز و یا حتی شعر.
شوخی و خنده و یا حتی تمسخر این مسئله چیزی از بار سنگین انجامش کم نمی‌کند و نمی‌توان قید شست وشوی مکرر دست را زد.
 شجاعی نوری متخصص بیماری‌های پوستی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه این روز‌ها علائمی مثل خشکی، قرمزی، ترشحات آبکی، سوزش پوست دست موجب نگرانی مردم شده است، گفت: بیشتر این عوارض بخاطر شست و شوی غلط دست ها، استفاده از مواد شوینده نامناسب با ساختار پوست دست است.
او افزود: متاسفانه باور‌های اشتباه در مورد از بین بردن ویروس کرونا که در فضای مجازی و حقیقی دست به دست می‌چرخد به نگرانی‌های مردم دامن زده است.   باور‌های غلط رایج در بین مردم یک چیزی انگار دارد دست به دست، فکر به فکر، زبان به زبان بین عده‌ای از مردم می‌چرخد، مواد شوینده‌های نامناسب، پیشنهاد‌های اشتباه در ضدعفونی دست و تکثیر جمله (اگر یکبار استفاده کنی نیازی نیست مکرر دستت را بشوری!) شده است خوراک شبکه‌های اجتماعی و دنیای واقعی.

در حوالی صف تاکسی میدان امام ساری مردم را می‌توان دید از شنیده هایشان درباره ضد عفونی کردن دست‌ها پرسیدم و به کلمات سرکه، اشعه ماورابنفش، سشوار، گرم کن سرویس‌های بهداشتی رسیدم.
 شجاعی نوری متخصص بیماری‌های پوستی با بیان اینکه استفاده از شسوار و گرم کن سرویس‌های بهداشتی هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد، گفت: ممکن است استفاده از اشعه ماورا بنفش باعث استرلیزه کردن پوست شود، ولی خطر ابتلا به سرطان پوست را به همراه دارد.
او با اشاره به اینکه دسترسی مردم به سرکه آسان و امکان استفاده از آن در این روز‌ها رایج شده است، افزود: هیچ پایه علمی وجود ندارد که سرکه نقش ضدعفونی کنندگی داشته باشد و از طرفی با ترکیبات اسیدی که دارد باعث آسیب به لایه‌های مختلف پوست و تشدید بیماری پوستی می‌شود.   خشکی پوست مهمان است ماندگارش نکنیم این روز‌ها داشتن پوست سالم به عنوان یک دفاع‌کننده قوی در برابر عوامل میکروبی و محافظت از دست‌ها اهمیت بالایی دارد و خشکی پوست اگرچه یک وضعیت گذرا است، اما ادامه استفاده از روش‌های اشتباه در ضدعفونی کردن دست می تواند مشکلات دائمی ایجادکند.
 شجاعی نوری با بیان اینکه شست و شوی زیاد دست با مواد شوینده و الکل، چربی‌های اولین لایه محافظت از پوست را از بین می‌برد،گفت: این روند باعث بروز بیماری‌هایی از قبیل اگزما، درماتیت تماسی و تشدید بیماری‌های زمینه‌ای پوستی مثل لیکن پلاس و پسوریازیس می‌شود. راهکار همان شست و شوی مکرر است، اما به شکل صحیح کرونا، بیماری واگیر و تاکنون بدون واکسن، در صدر اخبار دنیا قرار دارد و مهم‌ترین راه پیشگیری آن شست و شوی مکرر دست‌ها و نواحی در معرض آلوده است.
اهمیت به شست و شو دست‌ها از دیرباز در تمدن مشرق زمین بوده است تا جایی که ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن (مشرق زمین گاهواره تمدن) این موضوع را به صورت برجسته آورده است.
شست و شوی دست‌ها با آب ولرم و صابون‌های جامد گلیسیرین دار بجای صابون‌های مایع از خشکی پوست در دراز مدت می‌کاهد. استفاده از صابون‌های بچه برای دست و صورت و استفاده از ضدعفونی کننده‌های با غلظت پائین برای شست و شوی سطوح میزان التهاب پوستی را به صورت قابل توجهی کم می‌کند.
چند دقیقه پس از شست و شوی دست هم چنان که دست هنوز مرطوب است می‌توان از کرم مرطوب کننده معتبر در داروخانه‌ها استفاده کرد و یا در شب که بهترین زمان برای استراحت دادن به پوست است یک لایه کرم روی دست مالیده و با پوشیدن دستکش نخی فرصت آب‌رسانی مجدد را به پوست می‌توان داد.
با این روش‌ها هم می‌توان از خشکی پوست جلوگیری کرد و هم دست‌های خشک و پوست پوست شده را دوباره احیا کرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
گزارش از فاطمه سلیمانی   انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تور کویر ترس از ابتلا به کرونا سوزش پوست خشکی پوست روز ها خشکی پوست شست و شوی مکرر دست دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟