Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی وطنی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان با تکیه بر دانش مهندسی بالا در زمینه طراحی و ساخت کلیه ماشین آلات صنعتی و به ویژه دستگاه‌های تحریمی فعالیت خود را متمرکز کرده است. ماموریت اصلی این شرکت رفع نیازهای کشور در ساخت ماشین آلات پیشرفته بویژه ماشین آلات شکل دهی و شکل دهی چرخشی، تولید قطعات دقیق و با تکنولوژی بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وطنی در ادامه از طراحی و ساخت سریع‌ترین خط تولید ماسک N95 به وسیله یک دستگاه در کشور خبر داد و گفت: با توجه به بروز بحران جهانی ویروس کرونا و نیاز شدید کشور به ماسک‌های فیلتردار سه لایه و ماسک‌های N95 ، این شرکت دانش‌بنیان برای رفع سریع قسمتی از نیاز کشور، طراحی و ساخت سریع ترین خط تولید ماسک های N95و سه لایه فیلتر دار را در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: از اواخر فروردین ماه 99 تولید روزانه پانصدهزار الی یک میلیون و دویست هزار عدد ماسک در این شرکت آغاز شد. این نرخ تولید روزانه، بالاترین نرخ تولید در کشور است. ماشین آلات ساخت این شرکت از طراحی منحصر به فرد این شرکت برخوردار است و نرخ تولید آن 10 الی 20 برابر خط تولید ماشین آلات شناخته شده در دنیا است.

وطنی همچنین در ادامه از ساخت بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان توسط این شرکت نیز خبر داد و گفت: یک شرکت دانش بنیان با تخصص در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات پیشرفته صنعتی و اتوماسیون خطوط تولید است، تا کنون به طراحی و ساخت چندین دستگاه فلوفرم برای صنایع مختلف کشور شده است. این شرکت برای نخستین بار مدل پیشرفته دستگاه فلوفرمینگ را طراحی و به ثبت رسانده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: دست یابی به تکنولوژی فلوفرمینگ، این شرکت را قادر ساخته است تا به تولید انواع لوله‌های مقاوم به خوردگی در صنعت نفت که در حال حاضر به صورت کامل وارد می شود، بپردازد و بدین ترتیب بخشی از نیاز کشور در این زمینه را برطرف سازد. دست یابی به این دستگاه عظیم در کنار سایر دستگاه‌های اسپینینگ، ماشینکاری و شکل دهی فلزات و همراه با دانش فنی کسب شده در تجربیات گذشته این شرکت را قادر ساخته است تا تمام نیازهای تکنولوژیک محصول مورد نظر مشتریان را تامین کند.

این فعال فناور درباره این دستگاه گفت: این دستگاه غول پیکر 200 تن وزن دارد که توانایی تولید لوله و سیلندرهای جدار نازک دقیق بدون درز تا قطر 2100 میلیمتر و طول 12000 میلیمتر را دارد.

وطنی به کاربرد گسترده دستگاه فلوفرم در صنایع مختلف نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه فلوفرم در صنایع خودرو، صنایع غذایی، صنایع نفت و گاز، صنایع هوافضا، صنایع پتروشیمی و صنایع لوله‌سازی کاربرد فراوانی دارد.

به گفته این فعال فناور، این دستگاه یک دستگاه استراتژیک محسوب می‌شود به همین دلیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این دستگاه به کشور وارد نشده است و صنایع مختلف نیز از گذشته از همان دستگاه‌های قدیمی خارجی استفاده می‌کردند.

وطنی همچنین با تأکید براینکه در جشنواره خوارزمی در بخش کاربردی نفر دوم شدیم، گفت: با تولید بزرگترین دستگاه فلوفرمینگ جهان توانستیم آن را به انحصار خودمان در بیاوریم. هم‌اکنون کشورهای آمریکا، آلمان، ترکیه و اسپانیا به عنوان کشورهای اصلی تولیدکننده این دستگاه هستند.

انتهای پیام/

169 / 336 دانش بنیان تولید ماسک طراحی و ساخت مهدی وطنی ماشین آلات ویروس کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان تولید ماسک طراحی و ساخت مهدی وطنی ماشین آلات ویروس کرونا شرکت دانش بنیان طراحی و ساخت ماشین آلات تولید ماسک خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰

تین نیوز

دولت ویتنام از تصمیم خود برای ساخت و راه اندازی دو خط ریلی سریع السیر میان این کشور و چین تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ چین، این تصمیم دولت ویتنام پس از سفر رئیس پارلمان این کشور به پکن و دیدار با مقام های راه آهن چین اتخاذ شده است. بنا بر اعلام منابع رسمی ویتنام، هر دو خط ریلی مد نظر دولت از هانوئیی پایتخت این کشور تا چین کشیده خواهد شد.

چین مهمترین شریک تجاری دولت ویتنام بوده و عمده محصولات غذایی و صنعتی این کشور از طریق چین وارد می شود. پکن و هانوئی همچنین به تازگی بزرگراه بین المللی جدیدی را به مرحله بهره برداری رسانده اند که تردد کامیون های تجاری در بخش جاده ای میان دو کشور تسهیل می نماید.

بنا بر اعلام وزارت برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویتنام، نخستین خط ریلی پر سرعت مد نظر این کشور پس از عبور از بنادر هایفونگ و کوآنگ نین راهی استان یونان چین خواهد شد. همچنین، خط دوم نیز از هانوئی آغاز شده و پس از عبور از استان لانگ سان ویتنام، راهی گوآنگ شی خواهد شد.

راه آهن ویتنام نیز پیشتر از علاقمندی خود برای استفاده از دانش و تجربیات چین در ساخت خطوط ریلی سریع السیر خبر داده بود. ویتنام قرار است پس از ساخت دو خط ریلی سریع السیر یاد شده و اتصال آن به چین، خط ریلی تجاری داخلی دیگری احداث نماید که هانوئی را به مهمترین هاب تجاری این کشور یعنی هو چی مین متصل خواهد ساخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد