Web Analytics Made Easy - Statcounter

از یک محکوم فتنه ۸۸ به‌عنوان گزینه مدیرعاملی نفت پاسارگاد نام برده می‌شود.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

پاچه‌گیری دویچه وله آلمان به جای تشکر از ایران

رسانه دولتی آلمان در حالی به زعم خود، اقدام به تمسخر ایران کرد که دولت آلمان همین دیروز، چهل هزار کیت تشخیص بیماری کرونا از ایران وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دویچه وله در نوشته‌ای سرهم‌بندی‌شده و خلاف آداب رسانه، نوشت: شرکت ایران‌خودرو برای اولین‌بار قصد تولید یک شاسی‌بلند ایرانی را دارد. سه شرکت آمریکایی هم توانستند کاندید نهایی ساخت سطح‌نشین تازه ناسا برای ماه شوند(!)

تملق گردانندگان دویچه وله برای آمریکا در حالی است که این کشور در اثر بی‌کفایتی مدیرانش، به رکورددار تعداد مبتلایان و قربانیان بیماری کرونا در دنیا تبدیل شده است. همچنین آلمان نیز جزو رکوردداران ابتلا و مرگ و میر در این زمینه است. تعداد مبتلایان کرونا در آلمان به ۱۶۶.۳۲۰ نفر و تعداد و جان‌باختگان به ۷۰۰۳ نفر رسیده است.

جمهوری اسلامی ایران، دیروز محموله کیت تشخیص کرونا برای تست ۴۰ هزار نفر را به آلمان ارسال کرد. ساخت این کیت‌ها با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا و اروپا و با همت دانشمندان و کارآفرینان ایرانی امکانپذیر شده است. شرکت دانش‌بنیان پیشتاز طب زمان، تولیدکننده این کیت‌هاست.

دم تکان دادن دویچه وله برای آمریکا در حالی است که همین سایت اخیرا از قول فاکس نیوز اذعان کرد: ریچارد گرنل سفیر آمریکا در برلین، فرانسه را هم مثل آلمان برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله تحت فشار گذاشته است. پلیس آلمان اخیرا به برخی مساجد و مراکز منتسب به حزب‌الله لبنان حمله کرد.

به گزارش فاکس نیوز، فعالیت‌های سفارت آمریکا در آلمان از مدت‌ها پیش روی ممنوعیت حزب‌الله لبنان متمرکز شده بود و تیم ریچارد گرنل به صورت هفتگی برای طراحی استراتژی برای فشار به آلمان نشست برگزار می‌کرده است.

یادآور می‌شود آلمانی‌ها پس از شکست هیتلر در جنگ جهانی دوم همواره مورد تحقیر و زورگویی دولت آمریکا قرار داشته‌اند.

آلمان به عنوان عضو برجام هم به حداقل تعهدات خود عمل نکرد و این در حالی است که در جریان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران نیز، از تجهیزکنندگان صدام برای حملات شیمیایی بود.

محکوم فتنه ۸۸ پست نفتی می‌گیرد؟!

از یک محکوم فتنه ۸۸ به‌عنوان گزینه مدیرعاملی نفت پاسارگاد نام برده می‌شود.

به گزارش مشرق، «حسین - ن» در حالی با حمایت برخی عناصر مشکوک قرار است به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد منصوب شود که این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده قیر خاورمیانه و دارای ۶ پالایشگاه تولید قیر در تهران، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس است. سقف تولید سالانه این واحدها بالغ بر چهار میلیون تن در سال می‌باشد.

فروش سال گذشته شرکت نفت پاسارگاد ۳ هزار و هشتصد میلیارد تومان بوده و سرمایه شرکت نیز ۲۸۰۰ میلیارد است.

نیکخواه دارای لیسانس حقوق و هیچ‌گونه سابقه مدیریتی در بخش‌های انرژی و پتروشیمی نداشته است.

«حسین- ن» از اعضای ستاد موسوی ۳۰ خرداد ۸۸ بازداشت و در دادگاه بدوی به دو سال زندان محکوم شد. این مدت در دادگاه تجدیدنظر به ۶ ماه حبس تعزیری و یک سال و نیم حبس تعلیقی تغییر کرد. همچنین بر اساس رای دادگاه، وی به مدت ۵ سال از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محروم شده است.

در حال حاضر با توجه به مزایای فنی و اقتصادی موجود، این شرکت بیش از نیمی از سهم بازار داخلی را در اختیار دارد و همچنین با داشتن ۲ پایانه صادراتی و قابلیت ذخیره‌سازی بیش از ۱۶۰ هزار تن، سهم بسزایی از بازار صادراتی قیر ایران را نیز در اختیار دارد. توزیع جغرافیایی مناسب و استراتژیک شش کارخانه، امکان صدور محصولات شرکت را از مرزهای مختلف کشور ممکن ساخته است.

نیما زم رد داده بود یا BBC که ترو خشکش می‌کرد؟!

شبکه دولتی انگلیس که از پرورش دهندگان و ترویج کنندگان اصلی مدیر کانال آمد نیوز محسوب می‌شود، برای تخفیف ضربه سنگین وارده مدعی شد: «زم رد داده بود»(!)

وبسایت بی‌بی سی فارسی ضمن کتمان انبوه مصاحبه‌ها و تحویل گرفتن نیما زم نوشت:

شاید جواب بسیاری از سؤال‌ها درباره کسی که روز ۲۲ مهر خبر بازداشتش به دست سپاه پاسداران ایران منتشر شد، نه در بازداشتگاه‌های ایران و عراق، نه در فرانسه و نه در حافظه کامپیوتر او باشد.

شاید جواب بسیاری از سؤال‌ها آنجا باشد که پدرش نام او را در شناسنامه‌اش «روح الله» گذاشته بود اما خودش از مذهب، از حاکمیت ایران و از سابقه خانوادگی پدر روحانی‌اش و از ارزش‌های منسوب به مشهورترین شخصیت هم‌نامش، روح‌الله خمینی فاصله گرفت. روح‌الله زم پارسال جایی در مصاحبه‌ای با تلویزیون ایران اینترنشنال گفته که من «محصول جمهوری اسلامی‌»ام.

نوجوانی و جوانی روح‌الله زم در فضای فرهنگی حوزه هنری گذشته و دوره‌های تئاتر و سینما را همان‌جا گذرانده است. خودش جایی گفته که یک سال در دبستان فرهنگ، متعلق به غلامعلی حدادعادل درس خوانده و از این مدرسه اخراج شده است.

روح‌الله زم که در انتخابات سال ۱۳۸۸ به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نزدیک بود و با تحریریه سایت سحام نیوز (سایت حزب اعتماد ملی) همکاری می‌کرد، گفته است پس از جنجال‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این سال، بازداشت و شکنجه شده است.

بی بی‌سی بدون‌اشاره به اینکه چرا دعاوی زم را باز نشر می‌کرده و ضریب می‌داده، اکنون او را با ادبیاتی تحقیر آمیز، «رد داده» معرفی می‌کند و می‌افزاید: محتوای آمدنیوز ترکیبی از اخبار و اطلاعات راست و دروغ بود که روح‌الله زم ادعا می‌کرد مدارک و مستندات آنها را از طریق ارتباطاتش در ایران به دست می‌آورد.

او به یکی از دوستانش گفته است من روزنامه‌نگار نیستم، کارم فعالیت سیاسی است و در این راه هم کارهایی مجاز است که در روزنامه‌نگاری ممکن نیست.

اعتراض‌های دی ماه ۱۳۹۶، نقطه عطف زندگی زم و کانال آمدنیوز بود. یک کانال تلگرامی، به اتاق جنگ تبدیل شده بود.

در هشت سالی که از خروج روح‌الله زم گذشته از او مصاحبه‌های صوتی و تصویری بسیار و مطالب متعددی منتشر شده است. شاید به نظر برسد با وجود این همه اطلاعات، نوشتن درباره او آسان است اما همه این صداها، همه این تصویرها و همه این نوشته‌ها بر چهره واقعی او سایه انداخته‌اند.

با وجود اینکه زم با بودجه دولت فرانسه و با حفاظت و هدایت سرویس امنیتی این کشور فعالیت می‌کرد، بی‌بی سی نوشت: زم به ارتباط با دستگاه‌های امنیتی ایران،‌ اسرائیل، عربستان و ترکیه متهم بود. اما بسیاری از دوستان و آشنایانش می‌گویند او در فرانسه زندگی متوسطی داشت. در تولوز شهری در جنوب فرانسه زندگی می‌کرد که از پاریس ارزان‌تر و البته امن‌تر است.

رسانه وابسته به سرویس جاسوسی MI۶ در پایان نوشت: «اتفاقی که زم احتمالش را می‌داد بالاخره سر یکی از قرارهایش افتاد. و حالا خیلی‌ها می‌پرسند آیا او واقعا به تله‌ای که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برایش گذاشتند افتاد یا خودش یک تله بود». شبکه دولتی انگلیس در عین حال‌اشاره‌ای به نقش خودش در این تله گذاری ادعایی نکرد.

سفته‌بازی و عدم شفافیت می‌تواند بورس را دچار بحران کند

یک روزنامه‌ حامی دولت نسبت به سفته‌بازی در بازار بورس هشدار داد.

هفت صبح با اشاره به رشد جهشی شاخص بورس نوشت: خیانت بازارهای سرمایه‌گذاری سابقه‌دار است. نمونه بارز آن را می‌توان در سقوط قیمت طلا مربوط سال ۹۱ و ۹۲ دانست. روزگاری هر گرم طلای ۱۸ عیار تا نرخ ۱۵۰ هزار تومان پیشروی کرده بود و نهایتا با سقوط عجیب تا قیمت ۸۵ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

اتفاقی که خیلی‌ها از آن به عنوان خیانت طلا به سرمایه‌گذارانش یاد کردند. آیا بورس هم می‌تواند به سرمایه‌گذارانش خیانت کند؟ برای اینکه ببینیم شدت چنین اتفاقی در بازار سهام چقدر است، می‌توانیم رفتار شاخص بورس در دوران سقوط قبلی را در سال ۹۳ بررسی کنیم.

ترکیدن حباب بورس باعث شد شاخص کل طی روند رفت و برگشتی شروع به ریزش کند. تا جایی که شاخص در انتهای سال ۹۳ یعنی حدود ۱۵ ماه روند نزولی داشت و به ۶۴ هزار واحد عقب‌نشینی کرد. نکته قابل توجه اینجاست که سقوط بورس هرگز ناگهانی نبوده است. به این معنی که در همین سال ۹۳ با وجود بازدهی منفی سرمایه‌گذاری در بورس، در خیلی از زمان‌ها شاهد افزایش نسبی شاخص بودیم.

سناریوی مثبت این است که رشد بورس ادامه‌دار خواهد بود

روند رو به رشد بازار تقریبا از خرداد سال ۹۷ آغاز شده و در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

طوری که صرفا در یک ماه گذشته با وجود تعطیلات نوروز، شاخص بورس حدود ۲۸۰ هزار واحد معادل ۶۰ درصد رشد کرده است. روندی که با سیل ورود مردم به بورس احتمال ادامه‌دار بودن آن بیشتر می‌شود. طوری که بعضا رکورد شاخص یک میلیونی در آینده نزدیک را محتمل می‌دانند.

بورس در سال ۹۸ بازدهی ۲۰۰ درصدی داشته و سرمایه سهامداران را به طور میانگین سه برابر کرده است. اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد برای سال آینده ادامه‌دار باشد با این وجود خیلی‌ها به ادامه‌دار بودن روند رو به رشد بورس امیدوار هستند. آنها می‌گویند روند ورود پول و سرمایه جدید به بازار با سرعت زیادی پیگیری می‌شود.

این روزنامه در عین حال می‌افزاید: این روزها که همه انگشت به دهان روند رو به رشد شاخص را نگاه می‌کنند، بعضی از در مخالفت درآمده و درباره خطرات پیش‌رو و سقوط احتمالی بورس هشدار می‌دهند.

در میان مخالفان، نام کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی هم به چشم می‌خورد. علی‌اکبر عرب‌مازار، استاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اتفاقات اخیر ابراز نگرانی کرده و می‌گوید چه اتفاقی در اقتصاد افتاده که شاخص‌ها این‌گونه در حال رشد هستند؟ آیا رونق اقتصادی ایجاد شده است؟

این روند در حالی رخ داده که رشد سهام‌های ریشه‌دار اصلا این‌گونه نبوده و ارزش سهام‌های متفرقه متعلق به شرکت‌های ورشکسته در حال رشد نجومی است. در حال حاضر شرکتی در بورس وجود دارد که شش ماه تعطیل و به قیمت ۲۰ میلیارد تومان فروخته شد.

در حالی که ارزش آن در این مدت به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت دیگری وجود دارد که سه سال است طبق حسابرسی‌های صورت‌ گرفته مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است و ورشکسته اعلام شده در حالی که سهام آن از ۶۰ تومان به شش هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

عرب‌مازار می‌گوید سفته‌بازی در هیچ بازاری مورد تایید نیست؛ چه در بازار طلا، چه ارز و چه بورس. رشد شاخص بورس بیشتر به دلیل سفته‌بازی است و نه رشد صنعت و اقتصاد. اگر این حجم از گردش پول در بازار بورس نصیب شرکت‌ها و ارتقای صنعت می‌شد، جای خوشحالی بود ولی متاسفانه بورس به محل رقابت سفته‌بازان تبدیل شده است. این استاد دانشگاه شهید بهشتی خطاب به هیئت مدیره سازمان بورس می‌گوید اگر قرار است هرکسی به دلخواه خود در بازار بورس فعالیت کند پس دیگر چرا سازمان بورس تشکیل شده است؟

سازمان بورس در همه کشورها نسبت به افزایش یا کاهش بی‌دلیل و بی‌منطق سهام شرکت‌ها مسئولیت دارد و روی آن نظارت می‌کند. در زمانی که تغییرات سهام یک شرکت منطقی نداشته باشد، نماد آن در بورس بسته می‌شود تا علت مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که درحال حاضر چنین اتفاقاتی در بورس نمی‌افتد. به نظر می‌رسد دولت چشمش را روی ورود نقدینگی بی‌حساب و کتاب به بورس بسته است. او با پیش‌بینی قریب‌الوقوع بودن ترکیدن حباب بازار بورس می‌گوید زمانی که چنین اتفاقی بیفتد چه کسانی پاسخگو خواهند بود؟

قربانی کردن عارف در شعسا برای تبرئه پدرخوانده‌ها

فعالان اصلاح‌طلب می‌گویند اختلافات میان حزبی و ناکارآمدی موجب شده تا «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (شعسا)» به آخر خط برسد.

عبداله ناصری در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو تصریح کرد اختلاف با کارگزاران موجب استعفای موسوی (عضو مجمع روحانیون) از نایب رئیسی شورا شده است.

او همچنین به فرارو گفته است: «احتمالاً آقای عارف رئیس شورا هم به این جمع‌بندی رسیده است که فرایند کنونی، کارآمدی جمعی ندارد و با توجه به این‌که حتماً برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برنامه دارد بنابراین باید ارتباطش را با این‌گونه شوراها تقویت بکند مگر این‌که به‌طور جدی تصمیمی برای این انتخابات نداشته باشد و نخواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.»

ناصری افزود: «نظر شخصی من این است، چون احزاب اصلاح‌طلب و شخصیت‌های حقیقی تعدد داشتند و به دو دسته تقسیم می‌شدند باید شورا برای پی‌ریزی چارچوب آینده خود، نگاهش را به جامعه و حکومت مشخص بکند. چون اگر بنا باشد دوباره حول برنامه‌های شخصی پیش برود همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کفایت می‌کند.

سعید شریفی عضو حزب اتحاد ملت نیز گفت: «نمی‌دانم آقای عارف چه واکنشی نسبت به استعفا یا کناره‌گیری آقای موسوی‌لاری از شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارد، اما به نظر می‌رسد که آقای موسوی ‌لاری این اقدام را بدون مشورت با حزب متبوعش مجمع روحانیون مبارز و به احتمال زیاد آقای خاتمی انجام نداده است و چندان نمی‌توان آن را اقدام شخصی ارزیابی کرد. اگر هم مشورتی نکرده و تصمیم شخصی باشد تبعات این اقدام در تحلیل‌ها به حزب متبوع او مجمع روحانیون مبارز، هم تسری پیدا می‌کند و تا میزان زیادی خاتمی در این ماجرا نقش دارد.»

 وی افزود: «به نظر من، موسوی ‌لاری هم‌حزبی و از نزدیک‌ترین نیروها به خاتمی است بنابراین این اقدام، بازتاب رضایت نداشتن مجمع روحانیون مبارز و شخص خاتمی از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری است».  بسیاری از افراد و احزاب عضو با آقای موسوی ‌لاری موضع مشابهی دارند و از عملکرد و سازوکارهای درونی شورای عالی سیاست‌گذاری، رضایت کافی ندارند.

وی اضافه کرد: «الان بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات مجلس گذشته است، اما شورای عالی سیاست‌گذاری نتوانسته است یک ارزیابی جمعی از عملکرد خود پس از نتایج انتخابات ارائه بکند.

شاید بتوان این کم‌کاری را با شیوع کرونا توجیه کرد، اما فکر نمی‌کنم جریانات سیاسی بزرگ نتوانند در این شرایط راه جایگزینی در این باره پیدا کنند. اولین عکس منتشر شده از شورای ‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و اولین اقدامی که پس از انتخابات مستقل از بحث‌های شخصی، صورت گرفت نامه آقای موسوی‌ لاری آن هم پس از دو ماه از انتخابات بود که اعلام کناره‌گیری کرد.

تا این زمان، ما هیچ بازخوردی از شورای عالی درباره نتایج انتخابات، چگونگی برگزاری انتخابات و ارزیابی عملکرد خود شورای عالی در انتخابات ندیدیم. این نشان می‌دهد که عملاً جدیت و جهدی در این مجموعه برای پیگیری اینچنینی ماجرای سیاست وجود ندارد.

ایران

۵ ایرانی با اتهام‌های نظامی و دفاعی در خارج از کشور بازداشت هستند

 خبر اول اینکه، در نشست عصر دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع بازداشت سیروس عسگری، استاد دانشگاه شریف در امریکا و ابتلای وی به کرونا مورد بررسی قرار گرفت. سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون به نقل از نماینده وزارت امور خارجه در این نشست گفته است «افراد دیگری غیر از دکتر عسگری نیز در امریکا یا سایر کشورها به همین مشکلات گرفتار شدند».

به گزارش تسنیم، معاون وزارت دفاع نیز ضمن ارائه گزارشی گفت که «متأسفانه تعدادی از اتباع ما در سایر کشورها گرفتار هستند. ما در حوزه دفاع بیش از ۳۰ مورد داشتیم که به‌دلیل رفتار خصمانه امریکایی‌ها گرفتار شده بودند، البته با همکاری دستگاه‌های مربوطه جهت حل مشکل آنها تلاش‌های مؤثری صورت گرفت و وزارت امور خارجه در این زمینه نهایت تلاش و همکاری را دارد».به گفته معاون وزارت دفاع «در حال حاضر پنج نفر به اتهام فعالیت‌های نظامی و دفاعی و بهانه‌های بیهوده اسیر و بازداشت شدند.»

دوره احمدی‌نژاد تمام شده است

 خبر دیگر اینکه،  فریدون عباسی منتخب کازرون در مجلس یازدهم و رئیس سازمان انرژی اتمی دولت محمود احمدی‌نژاد همچنان اصرار دارد که به‌صورت مستقل نامزد ریاست مجلس شود.او در گفت‌وگو با ایلنا درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تشکیل فراکسیون «احمدی‌نژادی‌ها» در مجلس یازدهم، با رد این مسأله، گفت: اصلاً چنین چیزی مطرح نیست، آقای احمدی‌نژاد یک ایدئولوژی یا سبک نیست.

ایشان یک نفر بود که در یک دوره‌ای از شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تأییدیه گرفت و دو دوره مردم به او رأی دادند و اکنون دوره‌اش تمام شده است.وی ادامه داد: وقتی شورای نگهبان دوباره نمی‌پذیرد که ایشان برای ریاست جمهوری بیاید یعنی ایشان خاتمه پیدا کرده است. در نتیجه اینکه دائم در خصوص جریانی به‌نام «احمدی‌نژادی‌ها» فضاسازی می‌کنند، یک جوسازی مطبوعاتی است.

صادرات کیت تشخیص کرونا از ایران به آلمان

 دست آخر اینکه،  یک خبرگزاری ترکیه‌ای خبر داده که یک محموله کیت تشخیص کرونا از ایران به آلمان صادر شد.به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، محموله کیت تشخیص ویروس کووید-۱۹ ساخت ایران دیروز از تهران به مقصد آلمان صادر شد.

خراسان

شرط مهم برگزاری جلسات مدیران در نرم افزارهای خارجی

یک مقام مسئول در ابلاغیه روزهای اخیر خود به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های امنیتی و حفاظتی در برگزاری نشست های آنلاین مدیران، متذکر شده در صورتی که دستگاه دولتی یا حاکمیتی از نرم افزارهای خارجی برای جلسات از راه دور خود استفاده کند، محل نصب آن باید در کارگزارهای تحت مدیریت و کنترل آن دستگاه باشد و علاوه بر استفاده از کانال های امن ارتباطی، دسترسی به بیرون آن نیز در اینترنت قطع شود.

هشدار نظارتی درباره پرداخت پول به مشاوران دستگاه ها

یک نهاد نظارتی در نامه جدید خود که برای تعدادی از مدیران ارشد اجرایی ارسال شده، به مخاطبان تاکید کرده است با توجه به قوانین و مقررات ابلاغی از جمله بخشنامه سال ۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، هرگونه جذب و به کارگیری نیروی انسانی در قالب قرارداد مشاوره ای با اشخاص حقیقی، از سوی تمامی دستگاه های دولتی طی سال۹۹  وجاهت قانونی نداشته و کاملا ممنوع خواهد بود.

آرمان

قیمت ۲ میلیون تومانی برای چادر مشکی

افزایش نجومی قیمت چادر معضل خانم‌های ایرانی شده است. زمانی که سری به فروشگاه‌های حجاب بزنیم، دود از سرمان بلند خواهد شد، چراکه با قیمت نجومی این کالا مواجه می‌شویم. در حال حاضر یک قواره چادر مشکی بدون نظارت حتی با قیمت دو میلیون تومان هم به فروش می‌رسد. این در حالی است که جدا از بعد اقتصادی، چند برابر شدن قیمت چادر و گذشتن قیمت آن از مرزهای میلیونی، ابعاد فرهنگی هم پیدا کرده است.

رقابت سردار آزمون با ستاره آسیایی تاتنهام

کنفدراسیون فوتبال آسیا با معرفی ۶ ستاره فوتبال قاره کهن از کاربران اینترنتی سوال کرده است که شما شبیه کدام یک از شخصیت فوتبالی این ستاره‌ها هستید. گفتنی است در این لیست ۶ نفره از ستاره‌های مستطیل سبز نام سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه زنیت روسیه حضور داشته است. ۵ ستاره فوتبال دیگر در این نظرسنجی سون(کره‌جنوبی)، اکرم عفیف (قطر)، عمر خربین (سوریه)، سامانتاکر(عضو تیم ملی بانوان استرالیا) و وو لی (چین) هستند.

بدهی میلیاردی یک شرکت به پرسپولیس

اختلاف‌نظر مسئولان و اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای ادامه همکاری با شرکت آتیه داده‌پرداز یا شرکت ریحان فیلم در جلسات پرتعداد با وزیر ورزش هم ادامه داشت. این در حالی است که در جلسه دوشنبه مسئولان باشگاه پرسپولیس با مسعود سلطانی‌فر از بدهی ۳۵ میلیارد تومانی شرکت ریحان فیلم به باشگاه پرسپولیس رونمایی و عنوان می‌شود که شرکت ریحان فیلم از چند سال قبل مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس بدهکار بوده است که چک آن در اختیار وکیل باشگاه قرار دارد.

آلودگی آب اهواز به وبا صحت ندارد

فرمانداری اهواز در مورد اینکه آلودگی آب اهواز به وبا صحت ندارد اعلام‌ کرد: پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود. در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه از شهروندان گرامی درخواست می‌شود به شایعاتی از این قبیل توجه نکنند آمده است: فرمانداری اهواز عوامل انتشار دهنده این خبر دروغ را که موجب نگرانی مردم شدند را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد. گفتنی است استاندار خوزستان نیز شامگاه دوشنبه در ششمین گفت‌وگوی زنده با مردم استان ضمن رد این شایعه بیان کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی هر سال در ۲ مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه‌رو می‌شود؛ اما هم‌اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

سرگرمی دور از انتظار رهبر عجیب کره‌شمالی

کیم جونگ‌ ایل رهبر پیشین و پدر رهبر فعلی کره‌شمالی از عاشقان سینه‌چاک سینما بود و مجموعه‌ فیلمی متشکل از ۲۰ هزار دی‌وی‌دی داشت. او حتی برای رونق بخشیدن به سینمای کشورش در برهه‌ای دست به آدم‌ربایی هم زد. این سانگ اوک فیلمسازی بوده که دزدیده شده است تا فیلم‌های مدنظر رهبر کره شمالی را بسازد. گفتنی است او بعدها در مصاحبه‌ای درباره علایق سینمایی رهبر کره‌شمالی گفت: «او مثل هر مرد جوان دیگری عاشق فیلم‌های اکشن، عاشقانه و ترسناک است. او هم هنرپیشه‌هایی را می‌پسندد که دیگر مردان می‌پسندند. جیمز باند را دوست دارد.» او در جای دیگری نیز می‌گوید: فیلم ترسناک «جمعه سیزدهم»، «رامبو» و اکشن‌های هنگ‌کنگی، فیلم‌های مورد علاقه کیم جونگ اون هستند و بازیگران مورد علاقه‌اش شان کانری و الیزابت تیلور هستند.»

دلنوشته واعظی برای یک سرباز

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور با انتشار تصویری از یک سرباز به نام خیام رحمانی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «در روزهایی که همه جای دنیا، سخن از اثرات اقتصادی کروناست، فرهنگ والای ایرانی- اسلامی، فستیوال زیبایی از نوع‌دوستی را در کشور ما پدید آورده است. مردم آستین همت بالا زده و حرکت ارزشمندی را برای کمک به آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا آغاز کرده‌اند. در همین راستا، اقدام بسیار زیبای یکی از سربازان وطن، که حقوق خود را صرف تهیه بسته‌های معیشتی برای ۸۰ خانواده روستایی در استان کردستان کرده، می‌تواند نمادی از روحیه نوع‌دوستی، فداکاری و از خودگذشتگی مردم ایران قلمداد شود. جناب آقای خیام رحمانی! مردم کشورمان و اعضای دولت به سربازان فداکار و جوانمردی مثل جنابعالی افتخار می‌کنند. موفق و پاینده باشید».

انهدام شبکه تروریستی در خوزستان

فرمانده انتظامی استان خوزستان از انهدام شبکه تروریستی تجزیه‌طلب در شادگان خبر داده است. سردار حیدر عباس‌زاده با اشاره به انهدام یک گروهک تروریستی، اظهارکرد: در نیمه دوم سال ۹۸ شبکه تروریستی تجزیه‌طلب خلقی در شهرستان شادگان اقداماتی از جمله به شهادت رساندن سرگرد عبدالحسین مجدم؛ فرمانده بسیج دارخوین، مجروح کردن یکی از مأموران نیروی انتظامی پاسگاه خنافره، تیراندازی به مقرهای سپاه، نیروی انتظامی، حوزه علمیه، سرقت‌های مسلحانه، ترسیم پرچم جعلی الاحوازیون و سایر اقدامات را در کارنامه شوم خود داشتند. سردار حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: سرانجام با کار اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت عمومی استان خوزستان و نیز همکاری و پشتیبانی دادستان شهرستان شادگان، تمام اعضا این باند تروریستی شناسایی شدند.

استقبال اصولگرایان ازانصراف زاکانی

اظهارنظرتوئیتری علیرضا زاکانی نماینده مجلس یازدهم درمورد ریاست مجلس آتی با واکنش‌هایی‌ روبه‌روشده است. سیدنظام موسوی نماینده تهران درمجلس یازدهم درواکنش به این اظهارنظرنوشته است: صریح وشفاف می‌گویم باتوجه به شناخت نزدیک ودیرینه ام از توانمندی های فکری و اجرایی وسلامت اعتقادی ومالی زاکانی ،  انتخاب بنده برای ریاست مجلس بود. محمدباقرقالیباف نیز به این توئیت واکنش نشان داد و گفت: به لطف خدا این مجلس ، مجلس کار ، همکاری و برادری در حل مسائل مردم خواهد بود.

بازداشت ۴ ایرانی در فرانسه

یک باند شامل ۳ مرد و یک زن ایرانی در فرانسه با پوشیدن لباس پلیس این کشور اقدام به دزدی از خودروها می‌کردند. آنها با متوقف کردن خودروها و به بهانه بررسی گواهی خروج از خانه در دوران قرنطینه، از آنان دزدی می‌کردند، در حومه پاریس دستگیر شدند. گفتنی است این باند که اهداف خود را با دقت انتخاب می‌کردند، با متوقف کردن خودروی قربانیان، وسایل شخصی آنها را مورد بازرسی قرار می‌داند و پول، جواهرات و اشیای قیمتی قربانیان را می‌دزدیدند. این در حالی است که حداقل ۷ نفر از هفتم آوریل تا زمان دستگیری اعضای این باند در ۲۸ آوریل، مورد سرقت این باند قرار گرفته‌اند که مبلغ سرقت شده بالغ بر حدود ۲۵ هزار یورو است.

جریمه و کروکی‌ کاغذی حذف می‌شود

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی در نیمه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: جریمه و کروکی‌های کاغذی در راستای تحول سیستمی پلیس الکترونیکی می‌شود. سردار سیدکمال هادیانفر در پاسخ به این سئوال که آیا حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی که قرار بود اسفند سال ۱۳۹۸ اجرایی شود، انجام شده است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی در پلیس راهور علاوه بر برنامه‌هایی از جمله کاهش تصادفات، مدیریت صحیح ترافیک و ارائه خدمات مطلوب، انجام می‌شود، تحول سیستمی در حوزه هوشمند سازی و اثبات پلیس در این بخش است که البته اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

تغییر چهره نجفی در زندان

هفتم خرداد ماه سال گذشته بود که خبر قتل میترا استاد به دست همسرش محمدعلی نجفی شهردار سابق و وزیر علوم اسبق ایران منتشر شد و پس از آن جلسات رسیدگی به دادگاه درباره این قتل برگزار شدند. گفتنی است در تیرماه سال گذشته جلسات رسیدگی به این پرونده آغاز شد و پس از سه دوره برگزاری دادگاه، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده نجفی چهاردهم اردیبهشت ماه در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک برگزار شد. پس از گذشت ۱۰ ماه از حضور نجفی در زندان و رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، چهره او نسبت به روز اول دادگاه با تغییرات بسیاری روبه‌رو بوده و به طور کلی تغییر چهره وی در ایام بازداشت بسیار مشهود است.

۲ ایرانی در جمع اساتید جوان دنیا

مریم کوچکی‌نژاد و علیرضا احمد سیماب دو دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی‌شریف به‌عنوان دو استاد از ۴۰ استاد برتر جوان زیر ۴۰ سال رشته مدیریت در دنیا معرفی شده‌اند. گفتنی است بر اساس رده‌بندی سایت Poets & Quants دو دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی‌شریف، مریم کوچکی‌نژاد استاد دانشگاه نورث وسترن و علیرضا احمدسیماب، استاد دانشگاه اچ.ای.سی مونترال در بین ۴۰ استاد برتر جوان زیر ۴۰ سال در دنیا در رشته مدیریت انتخاب شده‌اند. این سایت از معتبرترین سایت‌های آنلاین رشته مدیریت در دنیا است و اخبار مربوط به مدارس عالی مدیریت در دنیا و به خصوص رشته MBA را اطلاع‌رسانی می‌کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس اخبار ویژه روزنامه ها روزنامه های کشور عالی سیاست گذاری شورای عالی سیاست باشگاه پرسپولیس استان خوزستان مجمع روحانیون میلیارد تومان استاد دانشگاه جریمه و کروکی نفت پاسارگاد ریاست جمهوری مجلس یازدهم حال حاضر روح الله زم آقای موسوی احمدی نژاد بازار بورس کیت تشخیص سفته بازی شاخص بورس دویچه وله کره شمالی ادامه دار اصلاح طلب دستگاه ها منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران/ اوسمار درتعقیب ۳تفنگدار اروپایی

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال باشگاهی ایران در سال ۱۴۰۲، مربیان خارجی زیادی را به خود دید که ۱+۳ آنها توانستند رنگ بهار در ایران را ببینند و مابقی نفرات خداحافظی زود هنگامی با لیگ برتر داشتند.

سه تیم سپاهان، گل گهر سیرجان و تراکتور کار خود را با «ژوزه مورایس»، «مارینوس اوزونیدیس» و «پاکو خمز» سه مربی اهل کشورهای پرتغال، یونان و اسپانیا آغاز کردند و با توجه به نتایج خوبی که داشتند این سه مربی توانستند تا پایان سال ۱۴۰۲ به کار خود در ایران ادامه دهند.

سه تفنگدار اروپایی در فوتبال ایران

سپاهان با توجه به خریدهای خوبی که در ابتدای فصل داشت به ظن اکثر کارشناسان فوتبال یکی از مدعیان اصلی کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر به حساب می‌آید. این تیم با توجه به حاشیه‌هایی که برای آن در ابتدای فصل از جمله عدم رعایت قانون سقف بودجه، کاهش ۴ امتیاز و برگرداندن آن و همچنین رفت و آمد مدیران مختلف در این باشگاه به وجود آمد نتوانست نیم فصل اول را با صدرنشینی به اتمام برساند و حتی یک بار و به طور شفاهی مورایس از هدایت زردپوشان کناره‌گیری کرد که با مخالفت اعضای هیأت مدیره سپاهان همراه شد و آنها قصد دارند تا با مرد پرتغالی عنوان قهرمانی را به دست آورند.

باشگاه گل گهر هم که در فصل گذشته و پس از انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال از سعید الهویی به عنوان مربی موقت استفاده می‌کرد در پایان فصل با «مارینوس اوزونیدیس» به توافق رسید تا پای این مربی یونانی به فوتبال ایران باز شود. اوزونیدیس با استفاده از بازیکنان جوان و باتجربه در ترکیب تیم خود توانسته گل گهر را همانند سال‌های اخیر و چه بسا بهتر، به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیا تبدیل کند. اگر حضور «روبرتو تورس» هافبک اسپانیایی در این تیم را فاکتور بگیریم، بازیکن سرشناسی در ابتدای فصل به این تیم اضافه نشد اما با حضور این مربی بازیکن جوانی مانند سعید سحرخیران توانست حتی به پیراهن تیم ملی هم برسد.

با توجه به کسب نتایج مناسب و عملکرد قابل قبول توسط اوزونیدیس، مدیران باشگاه گل گهر به قرارداد خود با او پایبند بودند و اگر همین روند ادامه داشته باشد احتمال اینکه قرارداد اوزونیدیس تمدید شود، وجود دارد.

باشگاه تراکتور تبریز هم همانند دو باشگاه دیگری که نام بردیم، کار خود در لیگ برتر فوتبال را با هدایت «پاکو خمز» آغاز کرد. تراکتوری‌ها با اینکه در هفته‌های ابتدایی برابر تیم‌های سپاهان و پرسپولیس نتیجه را واگذار کردند اما مدیران باشگاه به تعهدات خود در قبال مربی اسپانیایی عمل کردند و بر خلاف دفعات قبل که خیلی زود تصمیم به تغییر در نیمکت کادر فنی خود می‌گرفتند با اعتماد به خمز توانستند در ادامه مسابقات نتایج خوبی را به دست آورند و در بین ۴ تیم بالای جدولی قرار گیرند.

خمز در زمان حضور در تراکتور همواره نشان داده که به دنبال تقویت مسایل فنی در تیم خود است و به حاشیه‌ها نمی‌پردازد و شخصیت بالای او برابر تیم‌های رقیب هم در بین سایر مربیان مثال‌زدنی است.

مارتینز نخستین خارجی اخراجی در فصل بیست و سوم

یکی از مربیانی که خیلی زود و پس از ۴ باخت متوالی از هدایت تیم خود، برکنار شد، علیرضا منصوریان از باشگاه فولاد بود. پس از جدایی منصوریان مدیران وقت باشگاه فولاد با «ایگناسیو مارتینز» مربی اسپانیایی به توافق رسیدند و او راهی خوزستان شد. این مربی ۱۱ مسابقه روی نیمکت فولاد نشست و بعد از پایان نیم‌فصل اول تیمش با ۱۵ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفت. شاگردان مارتینز در جام حذفی هم موفق نبودند. فولادی‌ها در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با نتیجه یک بر صفر از چادر ملو شکست خوردند و در خانه با این جام وداع کردند.

با توجه به کسب نتایج ضعیف و اختلافاتی که بین مارتینز و مدیران فولاد به وجود آمده بود این مربی اسپانیایی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ به طور رسمی قرارداد خود با باشگاه فولاد را فسخ کرد تا تبدیل به نخستین مربی خارجی اخراجی در فصل بیست و سوم تبدیل شود.

تصمیم عجولانه مدیران نساجی و اخراج زود هنگام آلکاراز

یکی دیگر از باشگاه‌هایی که در اواخر نیم فصل روی به مربی خارجی آورد، باشگاه نساجی مازندران بود. نساجی چی ها برای کسب موفقیت در فصل بیست و سوم و همچنین لیگ قهرمانان آسیا، در ابتدای فصل با سید مهدی رحمتی قرارداد همکاری امضا کردند اما این مربی جوان نتوانست انتظارات هواداران و مدیران باشگاه را برآورده سازد و پس از باخت ۴ بر صفر به استقلال تهران در هفته سیزدهم از هدایت نساجی کناره‌گیری کرد که با موافقت مدیران باشگاه همراه شد و آنها پیش از اتمام نیم فصل، آنها با «لوکاس آلکاراز» اسپانیایی به توافق رسیدند تا پای سومین مربی اسپانیایی به لیگ برتر فوتبال ایران باز شود.

آلکاراز در مجموع ۳ بازی که هدایت نساجی را در لیگ برتر بر عهده داشت تنها در برابر پیکان توانست به نتیجه تساوی یک بر یک دست یابد و دو بازی برابر پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته‌های پانزدهم و هفدهم را واگذار کرد و تیمش در مجموع ۳ بازی تنها یک بار موفق به گلزنی شده و ۵ بار دروازه‌اش توسط بازیکنان تیم حریف باز شد. همچنین در دیدار جام حذفی هم نساجی میزبان آلومینیوم اراک بود، آن بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم میهمان خاتمه یافت تا این تیم پُر هوادار خداحافظی خیلی زودی با جام حذفی داشته باشد. همین نتایج ضعیف باعث شد تا سومین مربی اسپانیایی لیگ برتر خداحافظی زودهنگامی با فوتبال ایران داشته باشد و مارتینز و آلکاراز نتوانستند راه پاکو خمز را در پیش بگیرند.

اوسمار پدید آورنده امید در دل هواداران پرسپولیس

در ادامه تغییرات مربیان در تیم‌های لیگ برتری این بار نوبت به پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران رسید. پس از قرارگیری در رده سوم در پایان نیم فصل و اختلافاتی که بین یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی و رضا درویش به عنوان مدیرعامل این باشگاه به وجود آمده بود، گل محمدی پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر مس رفسنجان در هفته پانزدهم برای دومین بار در فصل بیست و سوم تصمیم به استعفا از هدایت پرسپولیس گرفت که با موافقت مدیران باشگاه همراه شد و با گذشت بیش از ۲۰ روز از جدایی گل محمدی و مذاکره با سرمربیان مختلف خارجی از جمله «برانکو ایوانکوویچ»، مدیران این باشگاه در پایان «اوسمار لوس ویه‌را» دستیار برزیلی گل محمدی را به عنوان جانشین وی انتخاب و معرفی کردند.

اوسمار با پرسپولیس و در تعطیلات نیم فصل نتوانست نتایج خوبی را در دیدارهای دوستانه کسب کند و این موضوع در بازی با آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم نیز رخ داد و پرسپولیس اولین دیدار رسمی خود تحت هدایت این مربی برزیلی را با شکست یک بر صفر به پایان رساند اما در ادامه مسابقات و بازی با تراکتور موتور گلزنی پرسپولیس با حضور بازیکنان جدید از جمله عیسی آل کثیر روشن شد و این مربی توانست به نخستین پیروزی خود با سرخ‌ها دست یابد.

بهبود روند عملکرد پرسپولیس زیر نظر اوسمار و کسب پیروزی‌های متوالی و همچنین بازی بهتری که نسبت به استقلال تهران در دربی ۱۰۳ این تیم از خود نشان داد، خیلی زود اوسمار را تبدیل به مربی محبوب سرخ‌ها کرد و اکنون این تیم تنها ۳ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و هواداران پرسپولیس امیدوارند تا با این مربی جوان و خارجی بتوانند عنوان قهرمانی فصل گذشته خود را تکرار کنند.

در این بین باشگاه صنعت نفت آبادان هم قصد داشت تا «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی و سابق تیم استقلال تهران را جانشین عبدالله ویسی در تیم خود اما به دلیل برخی از مسائل این مربی آلمانی با وجود توافق با مسؤولان نفت نتوانست هدایت این تیم را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر عهده دار شود تا حضور مربیان خارجی در فصل بیست و سوم لیگ برتر ایران به همین نفراتی که اشاره کردیم، ختم شود.

کد خبر 6056800

دیگر خبرها

  • عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران
  • عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران/ اوسمار درتعقیب ۳تفنگدار اروپایی
  • این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • تغییر چهره شدید هومن برق‌ نورد
  • بی‌خبری پرسپولیس از نامه بورس به بانک ملت
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • عکس| تصویری از تغییر چهره شدید هومن برق‌نورد