Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری گفت: تمامی اماکن گردشگری از اسفندماه تاکنون در تعطیلی کامل به سر می‌برند و تا زمان اعلام ستاد ملی کلی کرونا مبنی بر بازگشایی، تعطیل خواهند ماند.

او افزود: ۵۰۰ واحد مجموعه‌های اقامتی خصوصی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، ۲۵۸ دفتر خدمات مسافرتی، مراکز آموزشی گردشگری، راهنمایان گردشگری، رستوران ها، سفره خانه‌ها و خانه‌های سنتی مجموعا متحمل ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در مدت سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت تا به امروز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: در این راستا با توجه به زیان‌های وارده به این بخش که نقش مهمی در اشتغال حوزه گردشگری دارد، دولت حمایت‌هایی را خواهد داشت که پیگیر تخصیص آن‌ها هستیم.

امیری در بخش دیگری از ظرفیت‌های بالای شهر شیراز در خصوص جذب گردشگر، گفت: شیراز جاذبه‌های بسیاری در ابعاد مختلف مذهبی، تاریخی، فرهنگی، پزشکی دارد و همین امر موجب جذب گردشگران است. این در حالی است، ایام نوروز به ویژه از اسفند ماه تا اردیبهشت ماه همه ساله هتل‌های ما مملو از مسافر است و حدود ۶۰ درصد گردشگران ما در طول سال مربوط به این سه ماه است. در حالی که سال گذشته بروز سیل و امسال شیوع کرونا این فرصت را از مجموعه‌های گردشگری گرفت و خسارات جبران ناپذیری را متوجه این صنف کرد.

او توضیح داد: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ (در ایام تعطیلات نوروز) یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر به شیراز سفر کردند، اما در سال ۹۸ بروز سیل، این رقم را به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر کاهش داد، اما به طور متوسط در این ایام بیش از دو میلیون نفر گردشگر به شیراز سفر می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری خسارت میلیاردی مجموعه های خصوصی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج

همزمان با ایام دهه کرامت اجتماع ۲۰ هزار نفره امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم در کرج، جلسه هم اندیشی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی‌ها ظهر امروز پنج شنبه با حضور معاون فرهنگی ورزشی شهردار کرج و دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دهه کرامت و نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن جلسات شهرداری کلانشهر برگزار شد.

امیر اشتری؛ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه در آستانه دهه سراسر شرافتِ کرامت، کشور ما زیر سایه پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد جلوه ای از زیبایی ها و بزرگی این ایام را با برگزاری مراسم و برنامه های مختلف در شهر به نمایش درآوریم.

اشتری افزود: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام برپایی اجتماع بزرگ 20 هزار نفری امام رضایی هاست که در ورزشگاه انقلاب کرج به اجرا در می آید.

وی اذعان کرد: سال گذشته تجربه موفقی را در این زمینه البته در ابعاد کوچکتر پشت سر گذاشتیم که تلاش می کنیم با بهره گیری از دستاوردهای این تجربه، گردهمایی امسال را بسیار باشکوه تر و بزرگتر برگزار کنیم.

معاون شهردار کرج با بیان اینکه چنین تجمع بزرگی برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر برنامه، مشارکت همه دستگاه ها و بخش های متولی لازم و ضروری است.

اشتری ابراز امیدواری کرد: با مشارکت این بخش ها بتوانیم کاری ویژه و در شأن امام رئوف و مردم شهر کرج به انجام برسانیم.

تجمع 20 هزار نفری امام رضایی‌ها قرار است در 27 اردیبهشت توسط ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت با مشارکت ویژه معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و تمام دستگاه های دولتی و مجموعه های فرهنگی استان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید