Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:50:50 GMT

۲۷۸۵متر مربع از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۲۴۶۹

۲۷۸۵متر مربع از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

حامد فرضی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک هزارو ۲۰۰ مترمربع از این اراضی افراد سودجو اقدام به ساخت  رستوران و بنا کرده بودند که  با حکم مراجع قضایی تخریب شد.

وی ارزش پولی این اراضی را بیش از سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : حکم صادره با حضور  نماینده دادستان  کرج ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان ، کلانتری نساء و راهداری شهرستان کرج

اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز همچنین ۱۵۸۵.۵ مترمربع از این اراضی در پلاک ۱۳۱-اصلی موسوم به کوئین شهرستان طالقان بود که با همکاری عوامل نیروی انتظامی و با حضور نیروهای یگان حفاظت  از اراضی استان رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی ارزش این اراضی ملی را بالغ بر ۱۹۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از ۹۲ درصد از وسعت شهرستان طالقان اراضی ملی و دولتی می باشد.

فرضی از اهالی شهرستان طالقان، دامداران و کشاورزان این شهرستان خواست  قبل از هرگونه فعالیت کشاورزی، باغداری و به ویژه ساخت و ساز و احداث بنا در اراضی از غیرملی بودن عرصه مورد نظر با استعلام از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اطمینان حاصل کنند.

فرضی با اشاره به  فعالیت سامانه تلفنی  ۱۵۰۴  مربوط به امداد، همیاری جنگل، مراتع و حفاظت از اراضی ملی گفت : مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اراضی ملی از طریق این سامانه به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

استان البرز دارای ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی استان البرز منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی استان البرز اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تبصره دوم ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: با دستور صادره از دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه رسیدگی به پروندهای انفال و ثروت‌های عمومی و حوزه قضائی بخش چهاردانگه، ١٢ مورد دستور آزادسازی اراضی کشاورزی شامل سوله و دیوارکشی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده رئیس حوزه قضائی بخش چهاردانگه، شهرداری چهاردانگه و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر ادامه داد: با قلع و قمع این ساخت و ساز ۲۰ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی چهاردانگه اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی در راستای حفاظت از اراضی زراعی و باغی اضافه کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6084715

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه