Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@00:28:50 GMT

۱۰ سال حبس به خاطر اسیدپاشی روی صورت خواهر شوهر

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۲۵۸۹

۱۰ سال حبس به خاطر اسیدپاشی روی صورت خواهر شوهر

رسیدگی به این ماجرا حدود ۳ سال قبل آغاز شد. دختر جوانی که روی صورتش اسید ریخته شده بود، به بیمارستان منتقل شد. وی در بازجویی‌ها مدعی شد زن برادرش این کار را کرده است.

زن برادر پس از دستگیرشدن در حالی که منکر اسیدپاشی بود، گفت: صبح روز حادثه پس از آنکه همسرم به سر کار رفت، زنگ خانه به صدا درآمد. من بدون آنکه بپرسم چه کسی پشت در است، در ساختمان را باز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تصور اینکه همسایه طبقه پایین است،  نگاه نکردم و خودم به دستشویی رفتم، اما ناگهان صدای فریاد‌های خواهر شوهرم را شنیدم. فوری بیرون آمدم و مردی را دیدم که صورت خود را پوشانده بود. او مرا هل داد و مقداری هم اسید روی پای من ریخت. آن موقع دیدم که روی صورت و بدن خواهرشوهرم اسید ریخته‌اند.

اما با توجه به تحقیقات پرونده فرضیه ارتکاب جرم از سوی این زن قوت گرفت و وی بازداشت شد. سرانجام وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.  در ابتدای جلسه شاکی پرونده با قرار گرفتن در جایگاه، تقاضای قصاص زن برادرش را مطرح کرد و گفت: در صورتی که امکان قصاص وجود نداشته باشد، درخواست دیه دارم.

وی که دختری مجرد و ۲۶ ساله است در تشریح ماجرا گفت: من و زن برادرم خیلی با هم خوب بودیم و من در حق او هیچ بدی نکردم، اما او گاهی به من حسادت می‌کرد. چون آن موقع من تازه نامزد کرده بودم و فکر می‌کنم رفتار محترمانه و عاشقانه من و نامزدم باعث حسادت او شده بود.  او به رابطه صمیمی من و برادرم هم حسودی می‌کرد.

در ادامه قاضی از متهم پرسید که نقاب و دستکش اسیدپاشی در حمام خانه شما پیدا شده است. در این باره چه پاسخی دارید؟ متهم گفت: نمی‌دانم. شاید اسیدپاش از پنجره حمام فرار کرده است. قاضی در ادامه گفت: طبق نظریه پزشکی قانونی اسیدی که پای شما را سوزانده، عمدی ریخته شده است همچنین در زمان حادثه فرزندتان هم کنار عمه‌اش خوابیده بود، اما اسید روی او ریخته نشده است که همه این موارد نشان از ارتکاب جرم از سوی شما دارد.

در ادامه جلسه دادگاه، شوهر متهم نیز با حضور در جایگاه به‌عنوان مطلع بیان کرد: درِ آپارتمان ما طوری است که از بیرون فقط با کلید امکان بازشدن دارد و کسی نمی‌تواند به راحتی داخل شود. به‌علاوه من حدود یک هفته پس از این اتفاق که همسرم و خواهرم در بیمارستان بودند، برای جمع و جور کردن منزل به خانه رفتم و متوجه یک بسته پودر اسید زیر رختخواب‌ها شدم و همین مسأله باعث شد که احتمال بدهم این قضیه کار همسرم بوده است.

به این ترتیب با وجود اینکه متهم در هیچ یک از مراحل بازجویی و محاکمه به اسیدپاشی اعتراف نکرد، اما قضات دادگاه بر اساس شواهد و مدارک و مستندات موجود در پرونده، زن جوان را به اتهام اسیدپاشی به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. اما صبح دیروز زن زندانی با حضور در شعبه دوم دادگاه کیفری ضمن درخواست اعسار گفت: من توانایی پرداخت دیه را ندارم. از سوی دیگر من یک فرزند کوچک دارم که نگران او هستم. به همین خاطر از قضات می‌خواهم در صورت امکان با درخواست اعسار من موافقت کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسیدپاشی خواهر شوهر زندان دادگاه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است

به گزار، خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ارتش اظهار کرد: این رژیم همیشه قدرت نظامی خود را به رخ می‌کشید که آن هم با عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق فرو ریخت لذا اگر چیزی وجود دارد ظاهری است و اگر پشتیبانی آمریکا نباشد از هم خواهد پاشید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اقتدار نیروهای مسلح ما در میدان، باورها و در عمل معین است که دیگر امروز دوست و دشمن در آن تردیدی ندارند. وی گفت: ما امروز مفتخر به اقتدار و مردمی بودن نیروهای مسلح هستیم و همین ویژگی‌ها و اهداف عالیه، نیروهای مسلح ما را در دنیا برجسته کرده است.

وی ضمن بیان اینکه در کشور احساس امنیت و آرامش وجود دارد، بیان کرد: یک از مصادیق جدید گواه بر اقتدار، عظمت و قدرت نیروهای مسلح کشورمان، «تنبیه کوچک رژیم جعلی اسرائیل» بود که همه دنیا دیدند اگر نظام مقدس اراده بکند تعیین کننده خواهد بود.

نظری ضمن اشاره به دو چالش جدید رژیم صهیونیستی افزود: این رژیم جعلی در مواجهه با حماس و مردم غزه در باتلاق گیر کرده و با غلط جدید خود در دمشق در باتلاق دیگری فرو رفته است.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: به پیروی از رهبر معظم انقلاب تصریح می‌کنیم که اگر شرارتی انجام بدهند برخورد مخرب‌تر و پاسخ سختی خواهند گرفت که این سخن از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حکایت دارد.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی به برکت وجود همه دستگاه‌های امنیت‌ساز از امنیت خوبی برخوردار هستیم و ان‌شاالله این امنیت در کشور هم ادامه پیدا خواهد کرد.

نظری با بیان اینکه در تلاش هستیم در حوزه‌های مختلف مشکلات را کمتر بکنیم، گفت: بدیهی است در فضای انسجام، اهداف مد نظر بهتر محقق خواهد شد.

کد خبر 6080819

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در ۷ کیلومتری کرمانشاه + فیلم
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر