Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دادگستری اردبیل ، قاضی دادگستری مشگین‌شهر این وکیل را به مجازات جایگزین حبس مبنی بر انجام ۱۸۰ ساعت مشاوره حقوقی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی محکوم کرد.

بر اساس این گزارش ، کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان با استفاده از مجازات جایگزین حبس در دستور کار قرار گرفته و  قضات استان احکام جالب مجازات جایگزین حبس برای متهمان صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی دیگر از این احکام نیز ناصر اسکندری ، رییس دادگاه عمومی شهرستان اصلاندوز در خصوص جایگزینی حکم یک متهم از حبس، به انجام خدمات عمومی رایگان گفت: متهم در یکی از روستاهای اصلاندوز با عدم جمع‌آوری نایلون از سطح ۱۳ هکتار از مزرعه خود پس از برداشت محصول جالیزی موجب آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی شده بود.

او اظهارداشت: با توجه به شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل موضوع در دستور کار دادگاه قرار گرفت و پس از محرز شدن ارتکاب این متهم، به حبس محکوم شد.

وی افزود: در این راستا دادگاه حکم این متهم را بجای ۶ ماه حبس تعزیزی به انجام خدمات عمومی رایگان از طریق نظافت و پاکسازی محوطه تالاب سدمیل مغان از زباله‌های پلاستیکی به مدت ۴۰۰ ساعت محکوم کرد.

برچسب‌ها مشگین شهر دادگستری اردبیل قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر دادگستری اردبیل قوه قضاییه مشگین شهر دادگستری اردبیل قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند

سرهنگ احسان آنقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خدمات مشاوره و روانشناختی نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای سلامت روان، تقویت روابط اجتماعی و پیشرفت فردی و اجتماعی در جامعه ایفا می‌کند و توسعه و تقویت این خدمات می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان و آرامش جامعه کمک شایانی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در تمامی دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان مرکزی، گفت: دسترسی آسان به این خدمات در محیط کلانتری‌ها، موجب شده که افراد احساس امنیت و حمایت بیشتری داشته باشند و این امر به کاهش استرس و اضطراب آنان و افزایش همکاری با مجریان قانون منجر شده است.

وی افزود: همچنین مشاوران و روانشناسان مستقر در کلانتری‌ها با تشخیص سریع مشکلات روانی و ارائه راهکارهای مناسب از تکرار رفتارهای مجرمانه جلوگیری و به بازپروری و بازگشت مجرمان به جامعه کمک شایانی می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: این امر علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، در بلند هزینه‌های مربوط به دستگاه قضائی و پلیس را نیز کاهش داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۲۲ مورد خدمات مشاوره فردی در مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این استان ارائه شده است.

سرهنگ آنقی تاکید کرد: تأثیر این خدمات روانشناختی بازتاب مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان را به همراه داشته که در چشم انداز اجرایی سال جاری، تقویت و کیفی سازی این خدمات به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.

وی گفت: همچنین در سال گذشته تعداد ۶۸ مورد کارگاه‌های روانشناختی با موضوعات موضوعات فرزند پروری، مهارت‌های کودک و نوجوان، تربیت فرزند، ارتباط با نوجوان، آسیب فضای مجازی در مرکز مشاوره آرامش به صورت تخصصی برای خانواده‌ها برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: سامانه تلفنی پلیس پاسخگو به شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ نیز به صورت رایگان در ساعات اداری آماده ارائه خدمات روانشناختی رایگان به شهروندان است.

سرهنگ آنقی بیان کرد: عموم مردم می‌توانند از خدمات مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان که در زمینه‌های مختلف فردی، تربیتی، تحصیلی، کودک و نوجوان، ازدواج، خانوادگی ارائه می‌شود، بیشترین بهره گیری را داشته باشند.

کد خبر 6081606

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • اجساد ۳ جوان مشگین‌شهری پس از چهار ماه پیدا شد
  • بقایای اجساد سه جوان مشگین‌شهری پس از چهار ماه پیدا شد
  • عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد