Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، بیمه ملت به عنوان اولین و تنها شرکت بیمه خصوصی دارای مجوز قبولی اتکایی خارج از کشور، موفق شد به استناد ضوابط اجرایی ماده 20 آیین ‌نامه شماره 5/40 بیمه مرکزی، تمدید این مجوز را دریافت کند.

بر اساس این گزارش، بیمه ملت ، علاوه بر مجوز قبولی اتکایی از خارج، دارای مجوز قبولی اتکایی داخل نیز می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موفقیت یکی از گام‌های بزرگ صنعت بیمه در جهت رشد و تعالی صنعت بیمه و گسترش حوزه عملکرد این صنعت فراتر از مرزهای ملی است. بیمه ملت می‌تواند ریسک‌های شرکت‌های بیمه خارج از کشور را تحت پوشش قرار دهد.

گفتنی است؛ پیش از حضور بیمه ملت به عنوان تنها شرکت خصوصی در بین شرکت‌های دارای مجوز قبولی اتکایی خارجی، تنها شرکت‌های بیمه دولتی طبق اساسنامه خود می‌توانستند قبولی اتکایی خارجی داشته باشند.

عملیات اتکایی با رعایت ضوابطی که از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده انجام می‌شود؛ بدین صورت که موسسات بیمه باید با حداقل سرمایه پرداخت شده لازم برای انجام قبولی اتکایی از خارج ، دارای حداقل رتبه A از موسسه رتبه‌بندی S&P یا معادل آن از سایر موسسات رتبه بندی معتبر بین‌المللی باشد.

در کنار توانگری مالی بالا و سرمایه قابل‌قبول، شرکت دریافت‌کننده مجوز اتکایی خارجی، موظف است نرم‌افزارهای لازم را برای محاسبه تجمع خطر داشته باشد.

 ضمن آن‌که بیمه مرکزی هرگز اجازه نمیدهد شرکت‌های بیمه با قبول ریسکی پرخطر از خارج کشور، تعهدات داخلی خود را به مخاطره بیندازد؛ بلکه ریسک باید با کیفیت و طبق محاسبات فنی بیمه‌گری پذیرفته شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه صنعت بیمه بیمه ملت شرکت های بیمه ای مجوز قبولی اتکایی اتکایی خارج بیمه ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد

به گزارش خبرآنلاین، «نوید جعفرپور»، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان از تمدید مهلت ثبت نام بیمه بازنشستگی رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد.

جعفرپور با اشاره به استقبال خوب بانوان هرمزگانی در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در روزهای ابتدایی، گفت: در استان هرمزگان در یک اقدام جهادی و با اطلاع رسانی گسترده، طی ۶ روز بیش از ۴ هزار نفر از مشمولین عملیات پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

وی افزود: به منظور بهره مندی تمامی مشمولین و با توجه به استقبال زیاد بانوان از ثبت نام در این طرح با موافقت دکتر برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مهلت پیش ثبت نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید گردید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان در پایان گفت: کلیه مادرانی که در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال هستند و تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد می‌باشد، فقط یک ماه فرصت دارند تا با مراجعه حضوری به ۵۸ دفتر کارگزاری صندوق در سطح استان و یا به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت صندوق به آدرس https://www.roostaa.ir نسبت به پیش ثبت نام خود در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری اقدام نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898662

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول
  • پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول کنکور
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری یکماه تمدید شد/ ۸۵۰۰ نفر پیش ثبت نام کردند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی