Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:41:04 GMT

فعالیت ورزشی موجب تقویت مهارت‌های حرکتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۰۱۹

فعالیت ورزشی موجب تقویت مهارت‌های حرکتی می‌شود

محققان دانشگاه کالیفرنیا در مقایسه مغز موش‌های ورزش کرده و مغز موش‌های ورزش نکرده دریافتند ورزش مداوم موجب تغییر در برخی انتقال دهنده‌های خاص می‌شود که در نتیجه، یادگیری مهارت حرکتی بهبود می‌یابد.

محققان تاکید می‌کنند با انجام مداوم ورزش، مهارت‌های حرکتی، انرژی، خلق و خو و خواب بهبود می‌یابد. مهارت‌های حرکتی شامل فعالیت‌های نظیر دویدن است که در دوره پاندمی کووید ۱۹ حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«هیو کیوآن لی»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در پی ورزش مداوم، تغییرات نورولوژیکی کلیدی در مغز روی می‌دهد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما در موش‌های ورزش کرده مشاهده کردیم بعد از ورزش سیگنال‌های شیمیایی برخی نورون‌ها موسوم به انتقال دهنده‌های عصبی تغییر یافت که موجب بهبود فراگیری مهارت‌های حرکتی شد.»

به گفته محققان، این یافته‌ها بر اهمیت انجام ورزش حتی در منزل در طول دوره پاندمی کووید ۱۹ تاکید دارد.

به گفته لی، «این مطالعه نشان می‌دهد که انعطاف پذیری بیشتر برای مغز خوب است و افرادی که می‌خواهند یادگیری مهارت‌های حرکتی شأن را تقویت نمایند بهتر است ورزش کنند.»

این یافته‌ها می‌تواند هدفی برای درمان بالینی اختلال‌های حرکتی باشد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزش مغز مهارت پارسی خبر مهارت های حرکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی

به گزارش خبرآنلاین، به طور دقیق‌تر، محققان به کمک آمار، نشان دادند که میانگین کمک‌های مالی به یک سازمان خیریه مستقر در ایالات متحده در مقایسه با چهار هفته قبل و بعد از تغییر در هفته کاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. در آریزونا و هاوایی، ایالت‌هایی که محاسبه‌ی ساعات کاری را طبق ساعت تابستانی رعایت نمی‌کنند، کمک‌های مالی بدون تغییر باقی ماندند.

به گفته محققان، بیش از نیمی از افراد، که در بخش‌هایی از کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند، گزارش داده‌اند که در طول هفته به اندازه کافی نمی‌خوابند.

اتی بن سیمون، عصب‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «کمبود خواب، تجربیات اجتماعی ما و نوع جامعه‌ای که در آن زندگی می کنیم را شکل می‌دهد».

بن سایمون و تیمش برای بررسی ارتباط میان کم‌خوابی و مهربانی، ۲۳ جوان بزرگسال را به مدت دو شب به آزمایشگاه آوردند. شرکت کنندگان یک شب خوابیدند و یک شب دیگر بیدار ماندند.

صبح‌ها، شرکت‌کنندگان یک پرسشنامه‌ی استانداردشده با موضوع نوع‌دوستی را تکمیل کردند [که احتمال کمک به غریبه‌ها یا آشنایان را در سناریوهای مختلف ارزیابی می‌کند]. به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان پاسخشان را به سؤالی با محوریت اینکه «آیا صندلی خود را در اتوبوس به یک غریبه یا به یک فرد مسن واگذار می‌کنند؟» در مقیاسی از ۱ تا ۵ (۱ برای کمترین احتمال و ۵ برای بیشترین احتمال) رتبه‌بندی کردند.

تقریباً ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در روزی که کم‌خواب بودند نسبت به زمانی که استراحت کافی داشتند، احتمال کمتری برای کمک به دیگران نشان دادند!

سپس محققان فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان را در یک دستگاه MRI عملکردی مشاهده کردند و فعالیت عصبی هر شرکت‌کننده را در حالت استراحت و کم‌خوابی مقایسه کردند. این آزمایش نشان داد که محرومیت از خواب باعث کاهش فعالیت در شبکه‌ای از مناطق مغز می‌شود که با توانایی همدلی با دیگران مرتبط است.

منبع: sciencenews

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898792

دیگر خبرها

  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد