Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران درباره دلایل اختلاف اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات دوم اسفند به روزنامه آرمان گفت: در این زمینه دو دیدگاه در بین اصلاح‌طلبان وجود داشت. یک دیدگاه معتقد بود مردم از وضعیت موجود جامعه رنجیده هستند و از سوی دیگر پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز آمادگی حضور در انتخابات را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیلی که این گروه ارائه می‌کردند کارکرد ضعیف مجلس و دولت بود. دیدگاه دیگر، اما به‌دنبال مشارکت در انتخابات بود. در حزب کارگزاران سازندگی این موضوع مورد بحث قرار گرفت که هدف اصلی تشکیل شورای عالی سیاستگذاری حضور در انتخابات بوده و به همین دلیل باید تلاش کنیم مردم را برای حضور در انتخابات متقاعد کنیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره انتقادات کارگزاران به رئیس دولت اصلاحات، تصریح کرد: اگر انتقادی صورت می‌گیرد به‌دلیل این است که ما انتظار داریم رئیس دولت اصلاحات در تصمیم‌گیری‌ها نقش پررنگ‌تری ایفا کنند. ما امیدواریم رئیس دولت اصلاحات اعمال مدیریت بیشتری در مورد ضعف‌های جریان اصلاحات داشته باشند تا بتوانیم در آینده این ضعف‌ها را پوشش بدهیم.

مرعشی با بیان اینکه برخی از دوستان علاقه دارند رئیس دولت اصلاحات را منحصر به خود کنند، گفت: این نظر برخی از دوستان است که ما به‌نظر آن‌ها احترام می‌گذاریم، اما این دیدگاه را به حال جریان اصلاحات مفید نمی‌دانیم. [البته]ما معتقد به ساختار جدید رهبری در جریان اصلاحات هستیم که در این ساختار جدید نیز رئیس دولت اصلاحات نقش محوری دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مرعشی کارگزاران رهبری جریان اصلاحات رئیس دولت اصلاحات حضور در انتخابات جریان اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آنچه شرق روایت کرده، در بیانیه مجمع زنان اصلاح طلب آمده است:


«فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا»

سیده زهرا شجاعی
از میانمان رفت
خبری تلخ که جانمان را مدام بیشتر می‌خراشد.

ما امروز تنها، دبیرکل حزب، هم‌فکر و یا معلم‌مان را از دست نداده‌ایم، بلکه سیاست مداری توانمند در دنیای مردانه سیاست و پشتوانه‌ای عظیم و چهره‌ای اثرگذار در عرصه مدیریت، سیاست و اخلاق را از دست داده‌ایم.

مجمع زنان اصلاح‌طلب نه تنها یک حزب که نمادی بود از استمرار امید به سیاست‌ورزی زنان و زنانه شدن میدان مردانه‌ی سیاست.

زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و قدرت برایش نه هدف بود و نه حتی وسیله. او زنی بود سازنده و نهادساز که از این مسیر همواره دل در گروی اعتلای جامعه زنان ایران داشت. چه آن زمان که در قامت دولت‌زن و مدیر ارشد دولت اصلاحات به ایجاد نهادهای ماندگار، ساختار و تشکیلات اثربخش در عرصه زنان پرداخت و چه آن هنگام که با فراغت از مسئولیت در کسوت زن سیاستمدار، به نهادسازی در حوزه سیاسی زنان و تأسیس حزب و تشکل سیاسی همت گمارد؛ با خیراندیشی همه دغدغه خود را در ساختار سازی و متشکل نمودن فعالیت های زنان متمرکز نمود. می‌دانست مساله اقتدار است، اقتداری که از ذات مادرانه‌ی زن می‌آید و حاصلش پذیرش تفاوت‌ و تکثر است. حاصلش گذشت به‌هنگام، فداکاری به وقت و ایستادن استوار بر سر اصول است.

سیاست‌ورزی مادرانه امری‌است فراتر از جنسیت و اصلاح‌طلبی در معنای دقیقش، نماد آن است. صبوری، ایستادگی، آرمان‌خواهی، گذشت و تلاش مستمر بی‌آنکه به دنبال سهمی برای خود باشی. مساله در سیاست‌ورزی مادرانه نجات پاره‌تن -وطن- است. نوعی استراتژی‌ برای محافظت از آنچه چون جان فرزند مقدس است: «ایران».

زهرا شجاعی رسم مادری در سیاست را بلد بود. هوشمندانه هر فرصتی را مغتنم می‌شمرد تا ایران سربلند بماند. چه آن‌هنگام که عضو کابینه سید محمد خاتمی بود و مطالعات زنان را به یاری ده‌ها زن اندیشمندی که حتی تفاوت فکری معناداری با او داشتند در ایران رسمیت بخشید، چه آن موقع -خرداد ۱۴۰۰- که به نمایندگی از جبهه اصلاحات به وزارت کشور رفت و در مقام رجل سیاسی برای ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی نمود.

زهرا شجاعی نه فقط در مقام دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب یا عضو کابینه دولت اصلاحات، که در هیات یک «زن» با تمام ویژگی‌هایش مادرانه زیست، مادرانه اندیشید و تا همین آخرین روزها کوشید تا «امید» میانمان زنده بماند.

زهرا شجاعی مادرمان بود، انسان را می‌فهمید و ما امروز در یادگارش، مجمع زنان اصلاح‌طلب، داغ‌دیده و با دلی سرشار از اندوه، درگذشت این زنِ استوار، مصلح، قرآن‌پژوه و فرهیخته‌ای که عمر پربرکت خود را وقف ارتقاء جایگاه زنان و پیشبرد اصلاحات در ایران نمود را به زنان و مردان آزاده ایران، همه دوستان و همراهانش، اعضای مجمع زنان اصلاح‌طلب و به ویژه همسر بزرگوارش جناب آقای دکتر توانا و دختران داغدارش تسلیت می‌گوییم و استوار بر سر آرمان‌ها و آرزوهایش به فردایی می‌نگریم که مسئولیتمان را دو چندان کرده است.

«سفرت به‌خیر! اما، تو و دوستی، خدا را
چو ازین کویرِ وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلامِ ما را»
که شکوفه نشان امید و باران نشان آبادانی و آزادی‌ست...

مجمع زنان اصلاح‌طلب
۸ فروردین ۱۴۰۳

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888644

دیگر خبرها

  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • ببینید| آرزوی کنایه آمیز حسین مرعشی برای دولت و مجلس در سال ۱۴۰۳
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند