Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سرخس گفت: اتصال کریدور 7 کیلومتری به مرز یکی از کارهایی است که باید انجام شود که تاکنون 60 درصد آن انجام شده است و 40 درصد دیگر باقی مانده است.

محمدرضا رجبی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس درباره زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس که به‌تازگی با تصویب مجلس تبدیل به منطقه آزاد شده است، گفت: شهرستان سرخس بالاترین استانداردهای زیرساختی را به نسبت مناطق آزاد دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرخس بیان کرد: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های زیادی در منطقه آزاد سرخس موجود است که مهم‌ترین آن‌ها شامل فرودگاه با قابلیت فرود هواپیمای پهن پیکر، ریل‌های عریض و نرمال، سکوهای تخلیه بار، دو خط لوله 12 و 14 اینچی انتقال گاز از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، آبی که از شبکه انتقال سددوستی قابل انتقال است، نیروگاه برق و همچنین بازارچه‌های مرزی ساخته شده است.

وی تاکید کرد: دیگر مناطق آزاد کشور مجموع این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها را با هم ندارند و سرخس تنها منطقه آزاد در کشور است که چنین ظرفیت‌های مهمی را یک جا با هم دارد.

رجبی مقدم درباره زیرساخت‌هایی که باید در منطقه آزاد سرخس ایجاد شود، گفت: اتصال کریدور 7 کیلومتری به مرز یکی از کارهایی است که باید انجام شود که تاکنون 60 درصد آن انجام شده است و 40 درصد دیگر باقی مانده است.

فرماندار سرخس افزود: باید اداره کل گمرک سرخس از موقعیت کنونی به داخل منطقه آزاد منتقل شود.

وی از بازگشایی مرز سرخس با ترکمنستان پس از احداث تونل‌های ضدعفونی مرز ریلی و زمینی خبر داد و گفت: مرز سرخس به ترکمنستان به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده است و امیدواریم پس از بازگشایی مرز ارتباطات بهتری داشته باشیم.

رجبی مقدم با اشاره به وضعیت جاده سرخس مشهد اظهار کرد: مدیران کل استان باید منطقه سرخس را به صورت متفاوت ببینند و یکی از مواردی که هر چه سریع‌تر باید تکمیل شود پروژه جاده سرخس مشهد است.

فرماندار سرخس با بیان اینکه نواقص کوچکی داریم که باید سریعتر رفع کنیم، گفت: در مقیاس اداری کار بزرگ و سنگینی داریم و فصل تاریخی برای سرخس ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار سرخس منطقه آزاد سرخس فرماندار سرخس منطقه آزاد زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم

رضا ذاکری رئیس اداره ورزش سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مسابقات والیبال دو نفره ساحلی تور آزاد بانوان از ۵ تا ۷ اردیبهشت ماه به میزبانی منطقه آزاد قشم در زمین ورزشی سایت پارک زیتون  برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۱۵ تیم از سراسر کشور برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن سواحل زیبا و امکانات برگزاری ورزش‌های دریایی، هوایی و ساحلی در جنوب ایران واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران