Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@03:57:18 GMT

کرونا و آسیب بر سلامت روان دانشجویان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۳۸۴

کرونا و آسیب بر سلامت روان دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی سلامت روان دانشجویان طی بحران کووید-19مورد غفلت قرارگرفته است و در آینده برای جامعه مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

به گزارش نیوز، دکتر جین موریس، از کالج سلطنتی روان‌پزشکان اسکاتلند اظهار کرد: نگرانی از آموزش ناتمام و نگرانی در مورد امتحانات تاثیر فراموش‌شده بر سلامت روان دانشجویان طی این بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات مالی، ازجمله نگرانی از محل اقامت و عدم موفقیت شغلی تاثیر عمیقی بر سلامت روان دانشجویان خواهد گذاشت.

بر اساس نتایج تحقیق انجام شده اتحادیه ملی دانشجویان اسکاتلند(NUS) مشخص شد از هر 10 دانشجو هفت نفر نگران تاثیر بحران کووید-19 بر مدرک نهایی خود و از هر 4 دانشجو 3 نفر نگران پرداخت شهریه خود هستند.

همچنین از هر پنج نفر یک نفر نگران تاریخ عقد قرارداد محل اسکان خود و از هر سه نفر دو نفر نگران عدم توانایی پرداخت اجاره‌بها هستند.

دکتر جین موریس گفت: "ما تمایل داریم دانشجویان را به‌عنوان یک گروه ممتاز از جوانان سالم ببینیم، بنابراین در مورد نیازهای آنان طی این همه‌گیری خیلی کم گفته‌شده است. اما واقعیت این است که آنان در یک موقعیت بسیار آسیب‌پذیر قرار دارند."

وی گفت: "برخی دانشجویان نگران آموزش به شکل شتابزده کنونی هستند. فرصت‌ها و مسیرهای عملی مبتنی بر آزمایشگاه لغو شدند و آموزش آنلاین جایگزین آموزش‌های حضوری شدند. باوجود تلاش‌های زیاد کارکنان دانشگاه، دانشجویان در هراسند که در این مدت، مطالعات حیاتی را از دست ندهند و از اینکه کارفرمایان مدارک تحصیلی آنان را غیراستاندارد بدانند بسیار نگران هستند. استرس در مورد آینده شغلی آنان را تحت‌فشار قرار داده است.

برخی از دانشجویان نیز هنوز به خانه بازنگشته‌ و تنها در محوطه دانشگاه هستند و احساس می‌کنند واقعا نادیده گرفته شدند. اکنون این دانشجویان برای جلوگیری از بروز بحران سلامت روان در آینده نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی در ادامه افزود: "دانشگاه‌ها باید وضعیت دانشجویان خود را بررسی کنند و برای دانشجویان بهزیستی ذهنی اغلب با حمایت‌های عملی مانند امور مالی، میزان اطمینان در مورد مدارک تحصیلی و برخی از ایده‌ها در مورد سال تحصیلی بعدی به بهترین وجه ارائه شوند. ما باید به این جوانان نشان دهیم که آنان بخشی ارزشمند از سرمایه‌گذاری ما در آینده هستند. "

اندرو ویلسون، رئیس اتحادیه دانشجویی دانشگاه ادینبورگ اظهار کرد: "دانشجویان با خانه‌نشینی با انقلاب درونی روبرو شدند و این مورد بر سلامت روان آنان تاثیر گذاشته است. آنان مجبور هستند با موارد غیرعادی کنونی مقابله کنند و فشارهای سنگینی بر سلامت روان آنان وارد می‌شود."


 

لیام مک کبی، مدیر NUS اسکاتلند  گفت: "شیوع کووید-19باعث اختلالات ناگفته در مطالعات، کار و زندگی دانشجویان شده است."

وی در ادامه افزود: بحران کووید-19 هزاران دانشجو را نگران کرده و به شدت بر کیفیت یادگیری آنان تاثیر گذاشته  و چشم‌انداز غمگینی برای فارغ‌التحصیلان با ناامن‌ترین اقتصاد در یک نسل، ایجاد کرده است. به همین دلیل به یک شبکه ایمنی دانشجویی برای اعضاء خود در اسکاتلند احتیاج داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما تاثیر مهمی را که کووید-19 و اختلالی که به دنبال آن به وجود آمده، بر بهزیستی و سلامت روانی دانش آموزان اسکاتلند می‌دانیم. به همین دلیل برای حمایت از دانشجویان اسکاتلند برای رهایی از این بحران، از Think Positive ، طرح بودجه دولت اسکاتلند برای بهداشت روان دانشجو استفاده کردیم.

آنا کاوان، 21 ساله در دانشگاه ادینبورگ تحصیل می‌کند و در حال حاضر یک سال است که در دانشگاه بریتانیا کلمبیا در کانادا تحصیل می‌کرده و در حال حاضر مجبور شده به خانه برگردد. این بدان معنی است که او هنوز در دانشگاه کانادا تحصیل می‌کند اما در خانه خود در گلاسکو است و هیچ تعامل با دوستان هیچکدام از دانشگاه‌ها ندارد. آنا از تنهایی رنج می‌برد و نگران سلامت روحی خود و همچنین همسالان خود است.

وی می‌گوید: من می‌خواهم دانشگاه‌ها از سلامت روان ما حمایت کنند، زیرا در حال حاضر بسیاری از همسالان من نیز احساس می‌کنند که در چنین موقعیت ترسناکی به حال خود رهاشده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش مجازی سلامت روان دانشجویان بر سلامت روان نفر نگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هزینه حق بیمه اتباع آسیب‌پذیر را پرداخت می‌کند

مدیرکل جذب منابع سازمان بیمه سلامت اعلام کرد هزینه حق بیمه اتباع خارجی آسیب‌پذیر توسط سازمان ملل تأمین و پرداخت می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جمشید شایانفر» مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: 95 هزار نفر از اتباع خارجی آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفته‌اند که هزینه حق بیمه آنان توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تأمین و پرداخت می‌گردد.

وی با اعلام این موضوع تأکید کرد دولت هیچ تعهدی نسبت به پرداخت حق بیمه این اتباع ندارد.

شایانفر افزود: 12 هزار نفر از اتباع خارجی غیر آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار دارند که حق بیمه آنان توسط خود بیمه شده تبعه خارجی پرداخت می‌شود.

شایانفر با تاکید بر اینکه اخیراً نیز تفاهمنامه‌ای با سازمان ملی مهاجرت امضاء شده، ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه تمدید مجوز اقامت اتباع مجاز، به پرداخت مستقیم حق بیمه از سوی فرد تبعه خارجی و برقراری پوشش بیمه سلامت منوط است.

چتر بیمه برای همه اتباع افغانستانی گشوده شدمهاجرین افغانستانی «آسیب‌پذیر» رایگان بیمه می‌شونداتباع خارجی متقاضی بیمه تأمین‌ اجتماعی بخوانند

مدیر کل سازمان بیمه سلامت ایران، در پاسخ به این سوال که افغانستانی‌ها تحت پوشش کدام صندوق هستند عنوان کرد: اتباع خارجی تحت پوشش صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت می‌باشند و حق بیمه اتباع خارجی بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، قریب به 90 درصد بیشتر از ایرانیان تعیین شده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حقیقت جالب درباره تاثیر کار کردن بر سلامت روان که احتمالاً نمی‌دانید
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • امید به آینده زمینه‌ساز سلامت و روان است
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند
  • آیا چت‌بات‌ها جایگزین روان‌درمانگران خواهند شد؟
  • ارتباط دستگاه‌های الکترونیکی و روان‌پریشی کودکان
  • تاثیر موسیقی بر سلامت مغز و روان
  • سازمان ملل هزینه حق بیمه اتباع آسیب‌پذیر را پرداخت می‌کند
  • موسیقی در کاهش استرس و افزایش سلامت روان تاثیر دارد؟
  • زنگ خطر کمبود مشاور در مدارس به صدا درآمد