Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیل‌گر امور امنیتی عراق گفت که آمریکا در حال استفاده از داعشی‌های سوریه برای انجام حملات تروریستی در عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الکعبی» تحلیل‌گر امور امنیتی عراق تایید کرد که آمریکا شماری از عناصر داعش را از سوریه وارد عراق کرده است و این اقدام در پی موفقیت‌های دولت سوریه در آزادسازی اغلب مناطق اشغالی تحت سیطره تروریست‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: نیروهای آمریکایی از برخی مناطق در عراق عقب‌نشین کردند اما در عین حال زمینه را برا بازگشت تروریست‌ها به این مناطق فراهم ساختند تا این امر را القاء کنند که حضور آنها امنیت این مناطق را تامین می‌کرد.

الکعبی گفت: آمریکا برای بازگشت به مناطقی که آنها را ترک کرده است، برای دولت عراق توجیه می‌آورد. این در حالی است که پس از آنکه دولت سوریه اغلب مناطق تحت سیطره داعش را آزاد کرد، آمریکا عناصر این گروه تروریستی را از مناطق مذکور به عراق انتقال داد.

تحلیل‌گر امور امنیتی عراق توضیح داد: داعش برگ برنده آمریکا برای تداوم حضورش در عراق به شمار می‌رود. به همین دلیل انتظار می‌رود که روزهای آتی نیز شاهد شماری از حملات تروریستی باشیم و این امر مستلزم عملیات‌های پیشگیرانه نیروهای امنیتی کشور در همه مناطق به ویژه مناطق مختلف در صحرای غربی که پناهگاه تروریست‌هاست، است.

پیش‌تر شماری از مقامات عراقی از جمله چند نماینده پارلمانی هشدار داده بودند که آمریکا سعی دارد از طریق سوریه عناصر داعش را وارد عراق کند.

«حسن سالم» عضو فراکسیون صادقون نیز در این ارتباط گفت که گروه‌های تروریستی داعشی با همان سناریوی سابق و از طریق حمله به نیروهای امنیتی عراق، کمین کردن کار خود را از سر گرفته‌اند به دنبال تضعیف نیروهای امنیتی هستند.

طی چند روز اخیر تحرکات بقایای داعش در استان‌های صلاح‌الدین، دیالی، بابل، الانبار افزایش چشم‌گیری داشته و چندین حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و سازمان الحشد الشعبی صورت گرفته که به شهادت و مجروح شدن شماری از آنها منجر شده است. فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای پیگرد بقایای داعش در سراسر کشور صادر کرد.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق داعش سوریه آمریکا نیروهای امنیتی امنیتی عراق تحلیل گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به مناطق اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ساعاتی قبل حملات گسترده و بی‌سابقه پهپادی و موشکی خود به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.

این حملات در پاسخ به حمله چند روز قبل جنگنده‌های ارتش کودک‌کش صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است که به شهادت سردار زاهدی فرمانده مستشاران سپاه در سوریه و لبنان و جمعی از همرزمانش انجامید.

در این گزارش، تصاویری از حضور پهپادها و موشکهای ایرانی بر فراز سرزمین های اشغالی و اصابت آنها به مناطق مختلف را می‌بینید.

در این تصاویر، موشک‌ها و پهپادها که در حجم انبوه شلیک شدند، از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل و متحدانش عبور کرده و به اهداف خود اصابت کردند.

پدافندهای کمکی آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن نیز نتوانست مانع اصابت این موشک‌ها شوند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • فیلم‌های اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به مناطق اشغالی
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی