Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بازدید از موقوفه دانش سلامت کوثر تاکید کرد: توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تحریم‌ها را بی‌معنا می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت‌الاسلام‌ «سید مهدی خاموشی» طی سفر کوتاهی به استان فارس از موقوفه دانش سلامت کوثر بازدید کرد.

 

دکتر خاموشی در حاشیه بازدید از شرکت موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر گفت :موقوفه دانش سلامت کوثر در زمینهٔ تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت است و در این راستا اقدام به تولید قطعات تجهیزات پزشکی و ایمپلنت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شرط بقاء این موقوفه را ارتقاء کیفیت تولیدات ،تأمین نیاز بازار داخلی، توجه به صادرات و همچنین آینده‌نگری درزمینهٔ تولیدات  دانست و با تأکید بر اینکه تفکر و مدیریت جهادی کارخانه‌هایی همچون موقوفه دانش سلامت کوثر، به قطع وابستگی‌ها می‌انجامد، افزود :معتقدم توسعه فعالیت این قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه  بر آنکه تحریم‌ها را بی‌معنا  می کند قطع وابستگی‌ها  را نیز رقم می‌زند و کشور را بر قله‌های استقلال می‌نشاند. 

 

خاموشی، با اشاره به اینکه موقوفه دانش سلامت کوثر در زمینهٔ تجهیزات پزشکی خاص پیرامون تولید ایمپلنت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در این زمینه، ضرورت توسعه  فعالیت این واحد تولیدی احساس شد که در این خصوص نسبت به  خریداری یک سوله باهدف  تجهیز و  تکمیل این واحد تولیدی اقدام کردیم. 

 

وی با تأکید بر اینکه ضروری است که مجموعه موقوفه دانش سلامت کوثر در تولید کامل ایمپلنت‌ها فعالیت خود را گسترش دهد، گفت: این مجموعه باید بتواند درزمینهٔ تولید ایمپلنت‌های استخوانی ،فک و صورت، ایمپلنت‌های دندانی و حتی پروتزهای زانویی هم فعالیت کند. همچنین این واحد تولیدی باید درزمینهٔ تولید سایر تجهیزات پزشکی موردنیاز کشور فعال باشد. 

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، شرط بقاء این موقوفه را ارتقای کیفیت تولیدات دانست و بیان داشت: این مجموعه باید در ابتدا اقلام موردنیاز بازار داخلی را تولید کند و پس از آن صادرات این تولیدات را در دستور کار خود قرار دهد؛ ضمن اینکه با تدبیر و  آینده‌نگری به ‌فکر تولید و تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در آینده هم باشد. 

 

خاموشی بر لزوم همدلی دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه امور به‌ویژه تولید تجهیزات پزشکی باهدف قطع وابستگی‌ها تأکید کرد و گفت: در این راستا ،موقوفه دانش سلامت کوثر با خریداری یک  واحد سوله تلاش می‌کند ضمن رعایت استانداردهای تولید تجهیزات پزشکی ، فعالیت خود را توسعه داده و با رعایت ضوابط، مرغوب‌ترین  محصولات را تولید کند. 

 

وی تصریح کرد: هر کشور و هر انقلابی که ادعای تمدن سازی آینده را دارد، باید در خصوص ارزان‌سازی زندگی شهروندان خود برنامه داشته باشد. 

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در همین خصوص، تدبیر ما این است کالاهای پزشکی موردنیاز مردم را که گاهی به قیمت گزافی تهیه می‌کنند؛ به قیمت بومی و مناسب تولید کنیم  و برای استفاده عموم، در اختیار مجموعه‌های پزشکی قرار دهیم. 

 

خاموشی در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر در تولیدات تجهیزات پزشکی  کشور منحصربه‌فرد است، گفت: اگرچه در این سبک در  کشور اقداماتی انجام‌شده؛ اما آن‌گونه که موقوفه دانش سلامت کوثر درزمینهٔ تولید ایمپلنت، مستقل است ،کارخانه‌ای در کشور در این سبک و به این شکل فعالیت نداشته است و امیدواریم که این مجموعه بتواند سهم خوبی از بازار کسب کند و  به فعالیت خود به‌صورت گسترده و با ظرفیت کامل ادامه دهد به‌نحوی‌که مشکل تولید تجهیزات پزشکی کشور مرتفع شود.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانش سلامت کوثر حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه موقوفه دانش سلامت کوثر دانش بنیان تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا

با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، غرفه شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی،  ۱۰ شرکت ایرانی تازه‌ترین تولیدات خود را در حوزه لوازم پزشکی و دارویی عرضه کرده بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف قرار گرفت.

در این راستا، شرکت‌هایی از تایلند، هنک کنگ و میانمار از دارو‌ها و مکمل‌های دارویی تولید ایران استقبال کردند.
همچنین انواع لوازم جراحی اورتوپدی، ویلچر‌های فوق سبک با طراحی زیبا و متناسب با حجم و وزن بیمار و دستاورد‌های حوزه فناوری زیستی مورد توجه خریداران عمده این بازار قرار گرفت.

به گفته مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ایران، فرانسه و لتونی با ارائه صد‌ها دستاورد ویژه در حوزه داروسازی، تجهیزات و لوازم پزشکی برای نخستین بار به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه بزرگ شرکت کردند.

کاون تصریح کرد: محصولات ویژه شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش دارو، لوازم جراحی اورتوپدی و توانبخشی مثال زدنی است و به نظر من به زودی جایگاه خوبی را در بازار‌های مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و دارویی تا ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فعال از ۱۵ کشور دنیا برگزار شد.

این نمایشگاه سالانه فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و ارائه فناوری‌های نوین حوزه پزشکی میان ۱۰ کشور عضو اتحادیه آسه آن است.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد