Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:14:05 GMT

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در حوزه کرونا برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۸۴۲

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در حوزه کرونا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، هفتمین دوره نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در روزهای ۲۹ اردیبهشت و ۸ خرداد ۱۳۹۹ به صورت مجازی و با هدف بررسی چالش های موجود در روند مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

این نشست با مضمون «همکاری علمی و فناوری برای حلّ چالش ویروس کرونا» و با همکاری آژانس علوم، فناوری و تحقیقات سنگاپور (ASTAR)، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این نشست، سخنرانی های کلیدی و بحث های گروهی با موضوعاتی در زمینه های مختلف علم و فناوری از جمله «اشتراک گذاری تجربیات و مشاهدات کادر پزشکی کشورهای اسلامی در مقابله با بیماری کووید-۱۹» و « اکتشافات علمی، نوآوری های فناورانه و راهبردها در مواجهه با چالش ویروس کرونا» ارائه خواهد شد.  

این برنامه بخش های تکمیلی مجازی مانند میزگرد مدیران ارشد، کارگاه ها و گفتگوها را نیز دربردارد. همچنین از پژوهشگران دعوت می شود که مقالات خود را تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹  ارسال نمایند. بهترین مقالات در مجله الکترونیکی پزشکی شیراز، مجله بین المللی علوم کشاورزی و زیست شناسی و مجله مدیریت سیاست علم و فناوری منتشر خواهد شد.

در این دوره از نشست ۲۳ نهاد و دانشگاه بین المللی ازجمله سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و فرهنگستان علوم کشورهای درحال توسعه (TWAS) و جامعه پیشرفت علم و فناوری در جهان عرب (SASTA) مشارکت دارند.

برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) بستری است که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با هدف گسترش شبکه علمی در میان بازیگران عرصه ی علم، فناوری و نوآوری جهان اسلام سازماندهی شده است و در قالب برگزاری رویدادهای بین المللی، زمینه را برای تقویت، هم افزایی و رشد همکاری های علمی مهیا می سازد. این برنامه همچنین طیف گسترده ای از فرصت های همکاری برای پژوهش های مشترک را ارائه کرده است و بستری برای بحث های دقیق در زمینه ی علم و فناوری و تبادل تجربیات راهبردی با کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی فراهم می کند.

کد خبر 4917381 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه مصطفی ص ویروس کرونا تحقیقات علمی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی نوآوری فناوری نانو کووید 19 امنیت اطلاعات موبایل واکسن تولید اینترنت فناوری فضایی گوشی هوشمند تبادل تجربیات علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فصل چهارم از سلسله نشست‌های علمی آنلاین «درآمدی به اخلاق قرآنی» به همت انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی کشور برگزار می‌شود.

از مزایای شرکت در این نشست اعطای گواهینامه معتبر از دانشگاه شهید بهشتی است.

زمان برگزاری تا ۲۷ اردیبهشت ماه هر شب رأس ساعت ۲٠:٠٠ اعلام شده است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6085028 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • خانه نخبگان بستری برای شناسایی کنشگران علمی کشور
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود