Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@18:40:04 GMT

زندانی‌های فیلیپینی در انتظار مرگ ناشی از کووید -۱۹

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۵۷۶۰

زندانی‌های فیلیپینی در انتظار مرگ ناشی از کووید -۱۹

دولت فیلیپین برای مهار ویروس کرونا تعداد ۱۰ هزار زندانی را آزاد کرد اما منتقدان گفته‌اند که همچنان زندان‌های سراسر کشور مملو از جمعیت است و باید افراد بیشتری آزاد شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زندان‌های فیلیپین جز پرجمعیت‌ترین زندان‌های سراسر دنیا به شمار می‌رود که متأسفانه این روزها درگیر ویروس کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان گفته‌اند که در صورت مهار نشدن ویروس کرونا، که به دنبال کاهش جمعیت در این مکان‌ها صورت خواهد گرفت، زندان‌های فیلیپین به مرکز شیوع ویروس کرونا در آسیای جنوبی تبدیل خواهد شد. تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از مردمی که پشت میله‌های بسته فیلیپین زندگی را سپری می‌کنند به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که نتیجه آزمایش بسیاری از کارکنان زندان‌ها مثبت شده است و باعث ایجاد هراس در میان تمام مردم ساکن در این مکان‌های بسته شده است.

دولت فیلیپین برای کاهش تراکم جمعیت در بازداشتگاه‌های سراسر کشور تعداد ۱۰ هزار نفر زندانی را از میان کسانی که به خاطر جریمه‌های نقدی حبس شده‌اند، افرادی پیری که بیشتر در معرض خطر آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دارند و کسانی که کمتر از شش ماه از زمان حبسشان باقی مانده است را آزاد کرده است اما همچنان جمعیت در هر سلول به حدی زیادی است که امکان فاصله گرفتن زندانیان از یکدیگر وجود ندارد که در نتیجه وجود کرونا در زندان می‌تواند منجر به ابتلای تمام افراد شود.

این روزها بسیاری از زندانیان فیلیپینی لحظات هراسناکی را تجربه می‌کنند به طوری که برخی از آنان در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند که در انتظار مرگ خود روز و شب‌ها را سپری می‌کنند و هیچ امیدی به رهایی از ویروس کرونا در این شرایط بد زندان‌ها را ندارند. برخی از آن‌ها نیز ادعا کرده‌اند که در سلول‌هایی که تنها برای دو نفر طراحی شده است، تعداد ۱۱ نفر زندگی می‌کنند و با وجود استفاده از ماسک و دستکش تضمینی برای رهایی آنان از کرونا وجود ندارد. این در حالی است که برخی از زندانیان نیز از پوشیدن ماسک و دستکش سر باز می‌زنند و گرمای فضای داخل سلول‌ها را بهانه‌ای برای آن تلقی می‌کنند.

پیش از گسترش ویروس کرونا نیز مقامات رسمی از مرگ سالانه پنج هزار نفر در ندامتگاه‌های سراسر کشور به علت ضعف سیستم‌های ایمنی خبر داده بودند که با وجود کووید -۱۹ این تعداد بدون شک به بی‌نهایت خواهد رسید. کارشناسان نیز استدلال کرده‌اند که سیستم تهویه ضعیف، کمبود امکانات بهداشتی و کیفیت پایین غذاهای زندانیان در کنار تراکم جمعیتی غیر قابل باور باعث گسترش بیماری‌های واگیر در بازداشتگاه‌ها و در نتیجه مرگ بسیاری از مردم آنجا می‌شود.

تا کنون بیش از ۹ هزار نفر از مردم فیلیپین به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که با وجود نرخ پایین انجام آزمایشات کووید -۱۹ تصور می‌شود تعداد بسیار بیشتری به این ویروس آلوده باشند. زندانیان فیلیپین نیز از این امر مستثنی نیستند؛ نرخ آزمایش در میان آن‌ها بسیار پایین است و چه بسا افرادی به کووید -۱۹ مبتلا شده باشند اما تا کنون علائمی از خود نشان داده نباشند. این امر باعث نگرانی بسیاری از محققان و منتقدان فیلیپینی شده است و آن‌ها را به سمت انتقاداتی شدید از کم‌کاری دولت سوق داده است. منتقدان از مقامات رسمی خواسته‌اند علاوه بر افزایش آزمایش‌های کرونایی در میان زندانیان، افراد بیشتری را آزاد کند تا در نتیجه فضای بیشتری در میان بازماندگان حاکم شود و امکان انتقال ویروس از یک فرد به دیگری کاهش یابد.

کد خبر 422430

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زندانیان زنداني ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد

به گزارش "ورزش سه"، امروز رای یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های کلاهبرداری و فساد مالی (کینگ مانی) مربوط به شرکت بادران صادر شد و بر اساس این رای، نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال، با حکمی 10 ساله راهی زندان شد.

شهره موسوی، همسر فریدون قربانیان (مالک و مدیرعامل شرکت بادران)، که عضو هیئت رئیسه این شرکت بود، بعد از بازداشت به مدت حدود دو سال، حالا با اعلام آرای مربوط به این پرونده، با حکمی 10 ساله راهی زندان شد. همسر موسوی هم که متهم ردیف اول این پرونده است؛ با حکمی 20 ساله راهی زندان شد.

موسوی که در دوران عزیزی خادم، نایب رئیس زنان در فدراسیون فوتبال بود، در طول مدت بازداشت هم کماکان از حضور خود در فدرسایون فوتبال استعفا نداد و به صورت آنلاین در جلسات هیئت رئیسه شرکت می‌کرد اما بعد از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، با دستور حراست فدراسیون موسوی از سمت خود برکنار شد و سپس مریم منظمی جایگزین این مدیر پرحاشیه شد.

دیگر خبرها

  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • کارآفرینی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان
  • کارآفرینی و درآمدزایی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان