Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه وزرات امور خارجه ایران ساعتی پیش در گفت‌وگوی تلفنی با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر، آخرین تحولات جاری در افغانستان را بررسی کرد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد ابراهیم طاهریان» نماینده ویژه وزارت خارجه کشورمان با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره تحولات جاری در افغانستان تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو‌طرف در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد آینده صلح، مذاکرات بین‌الافغانی و تلاش‌های همه‌جانبه جهت جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا در افغانستان نیز تبادل‌نظر و رایزنی کردند.

این در حالی است که هم‌اکنون یکی از نگرانی‌های جامعه بین‌المللی به ویژه همسایگان افغانستان بحث شیوع بیماری کرونا در این کشور به ویژه در مناطق تحت کنترل طالبان است که هم‌زمانی آن با مشکلات گسترده اقتصادی و کمبود منابع و مواد اصلی غذایی می‌تواند موجی از آسیب‌های جدید و جدی در افغانستان را در پی داشته باشد.

طاهریان پیش از این نیز در هفته‌های گذشته در سفر به کابل و دیدار با رهبران این کشور از جمله محمد اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران جهت حل مشکلات سیاسی کنونی در این کشور را ارائه کرد.

وی در این دیدارها از آمادگی کشورمان برای کمک همه‌جانبه جهت برون‌رفت افغانستان از بن‌بست سیاسی موجود خبر داده بود.

صلح محور دیدار نماینده ویژه ایران با رهبران سیاسی در افغانستاندیدار نماینده ویژه ایران با مقامات افغانستان

وجود یکهزار کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان از یک سو و از سوی حضور چند میلیونی جامعه مهاجرین افغانستانی در ایران بدین معناست که مسائل افغانستان به شدت می‌تواند ایران را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش داشته با استفاده از ظرفیت دیپلماتیک خود شرایط را برای برقراری ثبات در افغانستان فراهم سازد.

اکنون نیز افغانستان در شرایطی حساس و سرنوشت‌سازی به سر می‌برد و این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است تا با استفاده از ظرفیت‌های اساسی خود راه را برای رسیدن افغانستان به صلح پایدار هموار سازد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "قطر" اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار قطر اخبار افغانستان طالبان اخبار قطر اخبار افغانستان نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین

طبق اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی امروز با رئیس‌جمهور ایران ابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها خویشتنداری منطقی نشان دهند و از دور جدید تقابل جلوگیری کنند.

رئیس‌جمهور ایران هم با اشاره به اینکه اقدامات ایران لازم و محدود بود، بر عدم تمایل تهران به تشدید تنش تاکید کرد.

نیرو‌های مسلح ایران بامداد یکشنبه به عنوان بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی در پی حمله تروریستی اول آوریل این رژیم به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دو طرف در این گفت‌وگوی مفصل، علت اصلی حوادث خاورمیانه را مناقشه حل نشده فلسطین و اسرائیل عنوان کردند و بر رویکرد‌های اصولی خود مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه و تسهیل کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کردند.

آنها همچنین تمایل متقابل خود برای توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را ابراز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود