Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@15:57:04 GMT

امتحانات دانشگاه فردوسی غیرحضوری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۶۵۱۹

امتحانات دانشگاه فردوسی غیرحضوری برگزار می‌شود

مدیر دفتر ریاست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باتوجه‌به ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، نمرات پایان‌ترم دانشجویان براساس ارزشیابی استادان در طول ترم خواهد بود و امتحانات حضوری نخواهیم داشت.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عادل سپهر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه امتحانات در این دانشگاه غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: براساس دستور ریاست دانشگاه، تمام تدارکات برگزاری امتحانات آماده است و دانشگاه تا ۲۰خردادماه صبر خواهد کرد تا شرایط را بسنجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تاکنون تصمیمی مبنی بر آزمون حضوری گرفته نشده است و تقریبا ٨۰درصد اطمینان داریم که آزمونی را برگزار نخواهیم کرد.
مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد درباره نمرات پایان‌ترم، ادامه داد: استادان در حال ثبت نمرات خود براساس ارزشیابی‌های مستمر در طول ترم هستند و اگر مورد خاصی به وجود نیاید، ملاک اعلام معدل، ارزشیابی همکاران هیئت علمی خواهد بود.
سپهر با اشاره به آزمون جامع دکترای این دانشگاه و عدم دسترسی به منابع امتحانی برای برخی دانشجویان، بیان کرد: منابع اعلام شده از سوی استادان قابل تغییر است تا دانشجویان بتوانند آن منابع را تهیه کنند و در آزمون شرکت کنند، از سوی دیگر، جست‌وجوهای اینترنتی و تهیه نسخه الکترونیک برخی کتاب‌ها، مشکلات عدم دسترسی به نسخه مکتوب را کاهش داده است و دانشجویان می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند. آزمون جامع، برگرفته از جامعیت علمی متقاضی‌ای است که سال‌ها این منابع را مطالعه کرده و به آن استناد داشته است.
او با اشاره به برگزاری مراسم سرآمدان آموزشی دانشگاه، تصریح کرد: امروز عصر و از ساعت۱۶ به‌صورت مجازی میزبان همکاران و دانشجویان خواهیم بود تا مراسم هرساله خود را برگزار کنیم. در این مراسم، استاد ممتاز دانشگاه معرفی و از ۱۵نفر سرآمد آموزشی نیز تقدیر خواهد شد.
 این مراسم به‌صورت زنده از طریق نشانی اینترنتی vroom.um.ac.ir/aas پخش خواهد شد. منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امتحانات غیر حضوری دانشگاه فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند

اسماعیل چمنی در حاشیه برگزاری آزمون سراسری در اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.

چمنی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و ۶۳۵ داوطلب مرد جمعاً ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روزهای اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.

چمنی تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.

وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088648

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد