Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تا پایان اردیبهشت ماه صدور گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در مراکز استان‌های کشور از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد. تاریخ انتشار: 13:57 - 17 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۸۶۳۶

خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی اظهار کرد: سامانه برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی (موضوع تبصره (۴) ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم) با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، طراحی و پس از طی مراحل تست پایلوت، پیاده سازی آن از اسفند ماه ۱۳۹۸ به کلیه دفاتر اسناد رسمی مستقر در مناطق بیست و دو گانه شهر تهران توسعه یافته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط حساس ناشی از شیوع ویروس کرونا سبب شد به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه از طریق توسعه اهداف دولت الکترونیک، با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این طرح تا پایان اردیبهشت ماه در مراکز استان‌ها اجرایی شود و بعد از اجرا در مراکز استان‌ها به سرعت در سراسر کشور عملیاتی می‌گردد.   بیشتر بخوانید: سقف معافیت مالیاتی سال ۹۹ ابلاغ شد
معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: طبق این طرح، صدور گواهی مالیاتی برای نقل و انتقال قطعی و قطعی رهنی املاک مسکونی از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سازمان امور مالیاتی دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان