Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت:برای فعالیت ناوگان حمل ونقل عمومی با رعایت تمام موارد بهداشتی 28 میلیارد تومان نیاز است که بتوانیم بدون هیچ دغدغه ای ناوگان را راه اندازی کنم.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز، بااشاره به اینکه رعایت تمام موارد بهداشتی در مورد تاکسی و اتوبوس بسیار آرمانی است، اظهار داشت: با آگاهی نسبت به اینکه شرایط بیماری کرونا هنوز مشخص نیست، از بین ۱۲ هزار تاکسی، حدود هشت هزار تاکسی در ایام کرونا در دو نوبت هشت‌ساعته فعال بوده که ملزم به رعایت موارد بهداشتی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد:جهت فعالیت تاکسی‌ها ۱۶ میلیارد تومان و برای اتوبوس‌ها ۱۲ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

وی بااشاره به اینکه در جایگاه‌های سوخت‌گیری ژل، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، گفت: در هیئت‌مدیره تصمیم‌گیری شده است که با هزینه شهرداری جایگاه راننده در تاکسی و اتوبوس جداسازی شده و ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیارشان قرار داده شود.

قائدی راه‌اندازی اتوبوس‌ها را منوط به رعایت مواردی دانست که بسیار سخت بوده و هزینه‌بر است گفت: راه‌اندازی حمل ونقل عمومی  نیازمند رعایت پروتکل‌های خاصی است به‌گونه‌ای که صندلی‌ها باید در هر استفاده ضدعفونی شوند.

وی افزود: ۱۵۰۰ ایستگاه بین‌راهی در شیراز وجود دارد که کنترل آن‌ها حداقل نیازمند ۱۷۰۰ نیروست که مانع از سوارشدن بیش‌ازحد مسافر و مانع از تراکم جمعیت شوند که این خود امر جداگانه‌ای است و مشکلات خاص خود را در پی دارد‌

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز بیان داشت: در نظر داریم ردوبدل شدن پول را به‌طور کامل حذف کرده و تنها به‌وسیله کارت کرایه‌ها پرداخت شود.

قائدی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از همکاری تمام و کمال دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه، تأکید کرد: با رایزنی با علوم پزشکی در مسیرها دوربین‌هایی تعبیه خواهد شد که علاوه بر ثبت اطلاعات راننده تب سنجی را نیز انجام خواهند داد و به‌نوعی غربالگری رانندگان را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز، همچنین اظهار داشت: در این راه نیازمند تمهیداتی از سوی دولت جهت حمایت از این قشر هستیم چراکه شهرداری به‌تنهایی قادر به پرداخت این هزینه‌های سنگین نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز آگاهی شهرداری ترافیک میلیارد تومان راه اندازی شهر شیراز حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

در ۳۱ ماه گذشته که از فعالیت زاکانی به عنوان شهردار تهران می‌گذرد، تعداد اتوبوس‌‌ها از ۱۸۰۰ به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یافت، این در حالی است که با قراردادهای در دست اجرا، تا پایان سال به تدریج ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد این ناوگان خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از 31 ماه پیش که علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد آغاز شود. 

در همین راستا به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت این حوزه صورت گرفت تا زخم‌های کهنه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی التیام پیدا کند. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به 7 تا 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود 1800 دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد بنابراین مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب ماندگی در پیش داشت. 

با این حال با عقد قراردادهایی نسبت به تولید و اورهال اتوبوس‌ها اقدام شد و مدیریت شهری توانست در 31 ماه گذشته 826 دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کند و 428 دستگاه اتوبوس را اورهال کند؛ این در حالی است که اورهال 113 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

2500 اتوبوس در نیمه اول 1403 وارد ناوگان تهران می‌شود

بدین ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران به بیش از 3000 دستگاه اتوبوس رسید، این در حالی است که سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود و شهروندان تا پایان سال، به صورت ملموس اتوبوس‌های برقی را در شهر مشاهده خواهند کرد چراکه 2500 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد مذکور به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

علاوه براین،  طبق قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده، 2500 دستگاه اتوبوس نیز از این طریق وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های چینی جمعاً 5000 دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت در حوزه اتوبوسرانی بکشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور