Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب از برگزاری «نخستین نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف رمضان» از ۲۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: با هدف حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان، محصولات حجاب و عفاف در قالب نمایشگاه مجازی به فروش می‌رسد.

خبرگزاری شبستان؛‌ گروه قرآن و معارف؛‌ نشست خبری تشریح «نخستین نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف رمضان» چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه، با حضور «اسدالله سلیمانی»، مدیرعامل انجمن فعالان و متخصصین حوزه حجاب، میثم‌ نژادرمضانی، نائب رئیس و خرمدره، دبیر انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب در سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش سلیمانی در این نشست با اشاره به تعطیلی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان سال جاری و آسیبی که عدم برگزاری این نمایشگاه به بخش فروش محصولات حجاب وارد کرده است، گفت: صنف تولید‌کنندگان محصولات حجاب با چهار سال سابقه کار، صنفی نوپا و مردمی است که به عنوان یک گروه جهادی به دلیل خلأ موجود در این حوزه تشکیل شده است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت کارگروه ساماندهی مد و لباس که کمک‌کار تشکیل این انجمن شده است، گفت: انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب به حدی فعالیت کردند که به جرئت می‌توان گفت، در حال حاضر هیچ فعالیتی در حوزه عفاف و حجاب در کشور بدون مشورت با کارشناسان این صنف رخ نمی‌دهد.

مدیرعامل انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب از نبود هیچ‌گونه حمایتی از این صنف نیز سخن گفت و افزود: اگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است که از چادر باید به عنوان یک کالای فرهنگی یاد شود، به خاطر فعالیت‌های این انجمن است.

وی در ادامه به بحث‌هایی که در خصوص افزایش قیمت چادر طی دو سال اخیر مطرح شده است نیز اشاره کرد و گفت: قیمت چادر طی سال‌های اخیر پنج برابر شده و این در حالی است که هیچ کدام از اقلام پوشاک چنین افزایش قیمتی نداشته‌اند. بیش از ۱۰۰ نوع کالای غیرضروری که ۹۰ درصد آنها نیز مشابه داخلی دارند، ارز دولتی می‌گیرند، اما پارچه چادری که ۹۰ درصد آن وارداتی است، ارز دولتی دریافت نکرده است.

 

واردات پارچه چادری به دلیل کمبودی که وجود دارد، ضروری است

سلیمانی افزایش قیمت چادر را اینگونه تعبیر کرد و گفت:‌ سلاح سرباز فرهنگی ما در جبهه فرهنگی تضعیف شده؛ باید به این بخش نیز رسیدگی شود. واردات پارچه چادری به دلیل کمبودی که وجود دارد، ضروری است، از سوی دیگر ۴۰ هزار نفر در بخش عفاف و حجاب شاغل هستند که این کمبود باعث بیکار شدن آنها خواهد شد.

وی از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی محصولات حجاب طی ماه‌های اخیر و بیکاری کارگران و تولید‌کنندگان ابراز نگرانی کرد و گفت: هیچ نهادی نیز وجود ندارد که از ما حمایت کند. سکوی فروش ما نیز نمایشگاه قرآن بود که به دلیل شیوع کرونا لغو شد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم نخستین نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف رمضان را برای خارج کردن تولیدکنندگان این حوزه از رکود و رساندن محصولات حجاب با قیمت مناسب به دست مردم، برگزار کنیم.

اسدالله سلیمانی از حمایت بسیج اصناف، اتحادیه پوشاک، قرارگاه اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، شبکه فراگیر حجاب و ... از این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۰ اردیبهشت‌ماه تا ۱۰ خرداد‌ماه سال جاری، به نشانی hejab۹۹.ir به صورت مجازی فعال خواهد شد و تولید‌کنندگان، محصولات خود را در آنجا بارگذاری می‌کنند و مردم می‌توانند محصولات مورد نظر خود را با قیمت مناسب و دریافت تخفیف خریداری کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا پارچه مورد نیاز در داخل کشور تولید نمی‌شود؟ گفت: تولید نخ و رنگ چادر مشکی تکنولوژی خاصی نیاز دارد که البته در کارخانه شهرکرد توانسته‌ایم آن را بومی کنیم اما این کارخانه فقط ۱۰ درصد نیاز داخل را می‌تواند تأمین کند و لازم است کارخانه‌های دیگری نیز در این حوزه ساخته شود.

مدیرعامل انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب در پاسخ به این سؤال که آیا دولت از شما هیچ حمایتی نکرده است؟ گفت: اصناف و بازاریان همیشه بازوی انقلاب بودند و در همه مشکلات و بحران‌ها به مردم و دولت کمک کرده‌اند و این اولین بار است که زمین می‌خورند، اما متأسفانه کمک دولت صفر است. اینکه گفته می‌شود دریافت مالیات‌ها سه ماه به تأخیر می‌افتد کمک نیست، چراکه چندین ماه است کارگاه‌ها تعطیل شده و محصولاتی که چند ماه قبل تولید کرده‌ایم هم اکنون دیگر فروش نمی‌رود. اینکه گفته می‌شود بازگشت چک‌ها در سابقه تولید‌کنندگان لحاظ نمی‌شود آیا کمک است، آن هم وقتی تمام چک‌ها بازگشت می‌خورد؟!

وی در بخش پایانی سخنان خود هشدار داد: اگر بخواهیم اشتغال را حفظ کنیم، باید دولت از اصناف حمایت کند، چراکه اگر اصناف زمین بخورند، اشتغال زمین خواهد خورد.

در ادامه این نشست، میثم نژاد‌رمضانی، نائب رئیس انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب از اجرای دو برنامه عملیاتی طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: اولین برنامه برپایی نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف رمضان است و دومین برنامه نیز که در تیرماه همزمان با هفته حجاب و عفاف اجرا خواهد شد، جشنواره مردمی محصولات حجاب «هدی» است. جشنواره هدی برای اولین بار با محور آسیب‌شناسی و بررسی کارشناسانه محصولات حجاب برگزار خواهد شد.

وی از تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات حجاب دعوت کرد پیش ثبت‌نام اولیه برای حضور در این نمایشگاه مجازی را انجام دهند و اعلام کرد: عرضه محصولات تولید‌کنندگان از ۲۰ اردیبهشت‌ماه، آغاز می‌شود.

مریم‌السادات خرمدره، دبیر انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب در ادامه این نشست خبری ابتدا از در حاشیه بودن بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن علی‌رغم استقبال سالیانه مردم از این بخش انتقاد کرد و گفت: در گذشته نمایشگاه‌های مختلفی برای عفاف و حجاب برگزار شده است، اما هیچ‌کدام جنبه تخصصی و بررسی آسیب‌شناسانه را نداشته‌اند، بر همین اساس قرار شد امسال نمایشگاه هدی در هفته عفاف و حجاب برگزار شود. در این نمایشگاه کارگاه‌ تخصصی برای طراحان و تولید‌کنندگان برگزار و محصولات حجاب نیز عرضه خواهد شد؛ البته در صورتی که امکان برگزاری حضوری این نمایشگاه نباشد، کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش داریم از ظرفیت دانشجویان طراحی لباس در دانشگاه‌ها و نیز استارتاپ‌های فعال در این زمینه استفاده کنیم.

در پایان این نشست خبری، سلیمانی از تمامی کسانی که جنگ را اداره کرده‌اند و هنوز به وصایای شهدا عمل می‌کنند درخواست کرد، اگر امکاناتی در اختیار دارند در حوزه حجاب بیاورند و افزود: تولید‌کنندگان حجاب سرمایه هستند، باید از این سرمایه‌ها حمایت و حفاظت کرد؛ می‌توان با ارائه وام قرض‌الحسنه کاری کرد که کارگاه‌ها تعطیل نشوند.  

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه حجاب وعفاف تولید کنندگان مجازی انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب ۲۰ اردیبهشت ماه مدیرعامل انجمن عفاف و حجاب کارگاه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها