Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام گفت: یکی از برنامه جدی صندوق، کیفیت بخشی به تسهیلات پرداختی در قالب‌هایی مانند حمایت از زنجیره تولید، حمایت از صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان است.

دکتر «ابراهیم درویشی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام در سال 1385 با هدف حمایت از تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان با مبلغ 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد ریال و با عضویت 71 تشکل و سهامدار شروع به کار کرد که سرمایه آن در سال گذشته به رقم 271 میلیارد ریال و تعداد سهامداران زیر مجموعه به 196 تشکل بخش کشاورزی رسید.

وی با بیان اینکه برخی از تشکل‌های سهامدار صندوق بیش از 9 هزار خانوار را در عضویت خود دارند، تصریح کرد: این صندوق توانسته است با وجود محدودیت منابع از بخش قابل توجهی از تولید‌کنندگان بخش کشاورزی حمایت کند و با تدابیر در نظر گرفته شده منابعی جهت افزایش سرمایه صندوق آماده شده و تا تیرماه امسال سرمایه صندوق به حدود  از 350 میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام ادامه داد: حمایت های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ایلام مشابه سایر صندوق‌های استانی در هشت زیربخش کشاورزی شامل دام، طیور و زنبور عسل، زراعت و باغبانی، خدمات مشاوره، مکانیزاسیون، منابع طبیعی، عشایری، صنایع تبدیلی و شیلات انجام می گیرد، البته نسبت سهامداری و حمایت از این زیربخش ها به فراخور شرایط استان نسبت به سایر مناطق کشور ممکن است اندکی متفاوت باشد.

درویشی گفت: حمایت های صورت گرفته از سهامداران شامل مواردی از جمله پرداخت تسهیلات جهت خرید نهاده های مورد نیاز، حمایت از زنجیره های تولید و آموزش است. وی ادامه داد: مهمترین دستاورد سال گذشته صندوق را  پرداخت حدود 280 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی استان، ورود به عرصه حمایت از زنجیره تولید و حمایت از تامین نهاده های بخش طیور و عشایری به صورت ویژه و خارج از تسهیلات متداول بود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام ادامه داد: در سال گذشته توسط این صندوق و در قالب قرارداد عاملیت کمکهای بلاعوض دولت به توسعه سیستم‌های آبیاری نوین حدود 200 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

درویشی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه های سال جاری صندوق، تلاش جهت جذب منابع بیشتر سهم دولت است تا بتوانیم تامین درصد بیشتری از سرمایه در گردش بخش کشاورزی استان را پوشش دهیم و تشکلهای بیشتری از بخش کشاورزی استان را مشمول حمایتهای صندوق کنیم.

وی ادامه داد: برنامه جدی دیگر صندوق، کیفیت بخشی به تسهیلات پرداختی توسط صندوق از جمله در قالب حمایت از زنجیره تولید، حمایت از صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: مهمترین مشکلاتی که نه تنها صندوق ایلام بلکه سایر صندوقها نیز تا حدودی با آن مواجه‌اند این است که  از یک طرف سرمایه صندوق‌ها نسبت به سرمایه در گردش بخش کشاورزی کم است که این مشکل  ناشی از عدم تامین کافی سرمایه سهم دولت در صندوق‌ها است و از طرف دیگر تشکیلات اغلب تشکل‌های بخش کشاورزی ضعیف  است که در صورت برنامه ریزی برای این رفع این مشکل توسط ارگانهای مربوطه، درجه تاثیر صندوق‌ها در توسعه بخش کشاورزی بسیار بیشتر خواهد شد. 

وی ادامه داد: راهکار حل مشکل بیان شده اول تبدیل ارقامی از پرداختی‌های دولت به بخش کشاورزی در قالب سرمایه صندوقهاست که پایداری و اثر گذاری دائمی این منابع را تضمین می کند و راهکار موضوع دوم نیز توانمند سازی تشکلهای بخش کشاورزی در قالب برنامه های آموزشی، نظارت و الگوسازی توسط ارگان‌های مربوطه از جمله سازمان تعاون روستایی و سازمان‌های تابعه‌ی جهاد کشاورزی است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام تاکید کرد: اگر می‌خواهیم  صندوقهای بخش کشاورزی بتوانند مشکلات بیشتری را از بخش کشاورزی حل کنند، می بایست مسئولین مربوطه در تامین سرمایه سهم دولت به طرق مختلف صندوقها را حمایت کنند و  سوابق صندوقها و از جمله صندوق ایلام نشان می دهد توانایی حل قسمت قابل توجهی از مشکلات بخش کشاورزی در قالب مدل صندوقها قابل انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حمایت از زنجیره بخش کشاورزی میلیارد ریال سرمایه صندوق صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل ازصندوق نوآوری و شکوفایی،  رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور گفت: به گواه آمار‌های رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی ـ به عنوان یک شاخص راهنمای مهم ـ نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است. برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازار‌های بین‌المللی شده‌اند، برخی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و برخی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به حل مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت.

وی گفت: یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآورد‌ها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مولفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تامین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد. تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نامگذاری ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکار‌های جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است.

این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تامین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزار‌هایی مانند تامین مالی جمعی می‌گذرد.

دیگر خبرها

  • عربستان روی مدافع منچستر دست گذاشت
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی استان اضافه می کند