Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سینا کمالخانی منتخب تفرش از راهیابی به مجلس بازماند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: سینا کمالخانی منتخب تفرش در انتخابات مجلس یازدهم، از راهیابی به مجلس بازماند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون انتخابات، گفت: بخش عمده ای از جلسه امروز شورای نگهبان صرف رسیدگی به همین مصوبه شد، مصوبه از جهات مختلف دارای ابهامات متعدد و ایرادات متعدد شرعی و قانونی اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مدعی هستند که تعداد دیگری از منتخبان مجلس یازدهم دارای مدرک تحصیلی جعلی هستند، پاسخ شما به این ادعاها چیست؟ گفت: طبیعتا اگر هر مرجعی که در صلاحیتش باشد می‌توانند طبق اختیاراتش اقدام کند، اما آنچه برای ما گزارش شده بود فقط درباره مدرک تحصیلی منتخب تفرش بود که غیر از این، گزارش رسمی و مستندی برای ما ارسال نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون انتخابات و نقش این طرح در تضعیف نقش نظارتی شورای نگهبان، گفت: بخش عمده ای از جلسه امروز شورای نگهبان صرف رسیدگی به همین مصوبه شد، مصوبه از جهات مختلف دارای ابهامات متعدد و ایرادات متعدد شرعی و قانونی اساسی است که ان شاء الله در ظرف زمان قانونی خودمان به مجلس اعلام نظر خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان راجع به سه اساسنامه مربوط به فدراسیون‌های ورزشی که از سوی دولت به شورای نگهبان ارسال شده است، گفت: یکی از مصوبات در رابطه با کمیته ملی المپیک بود که بررسی‌های شورا انجام شده و ایراداتی داشته است که این ایرادات برای هیئت وزیران ارسال خواهد شد، دو اساسنامه‌ی دیگر نیز در دستور بررسی است که ظرف هفته آینده اعلام‌نظر می‌شود.
کدخدایی در پاسخ به این سوال که پیشتر نظر شخصی خود را راجع به طرح دوفوریتی اخیر که بعد از تعطیلات کرونایی ناگهان مجلس آن را مطرح کرده است، گفت: نمایندگان محترم اختیار دارند و می‌توانند هر مصوبه‌ای را وضع بکنند و شورای نگهبان هم براساس اختیاراتش اعلام‌نظر می‌کند؛ اما آنچه که قبلاً بیان کردم صرفاً بحث مصلحت‌اندیشانه‌ای از وضعیت کشور و مجلس بود./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی شورای نگهبان منتخب تفرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد

محمد منان رئیسی گفت: در این مورد باید اذعان داشت که این طور نیست که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند پاسخ ایران را بدهند، اما در واقع نمی‌توانند، چون اگر پاسخ دهند ضربه بعدی ما کارا‌تر خواهد بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: خود صهیونیست‌ها بعد از عملیات موشکی و پهپادی ایران اذعان کردند که عملیات فراتر از انتظار آن‌ها بوده است.

او  ادامه داد: با توجه به شدت و قدرتی که عملیات ایران داشت قطعا بازدارندگی خواهد داشت و اگر اسرائیل مجدد خطایی انجام دهد با پاسخ محکم‌تر ایران همراه خواهد شد.

منتخب مردم قم، کهک و جعفریه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت در نشست اخیر خود حاضر نشد قطعنامه و بیانیه علیه عملیات نظامی ایران دهد، همین شورا پیش‌تر در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق هم حاضر نشدند اسرائیل را محکوم کند لذا این که اکنون شورای امنیت با ایران هم مانند اسرائیل رفتار می‌کند معنای خوبی دارد و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و این شورا همان شورای امنیتی است که بار‌ها فاحش از صهیونیست‌ها حمایت کرده است، اما نتواست در مورد ایران به جمع بندی برای بیانیه و قطعنامه برسد.

منان رئیسی تاکید کرد: عملیات نظامی ایران نقطه عطفی در تاریخ خواهد شد و در سال‌های آینده تاریخ اسرائیل به قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم خواهد شد و این عملیات در بعد نظامی و سیاسی دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی ایران بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: این عملیات موازنه و معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن، چون آمریکا از این پس به طرز دیگری در مورد ایران صحبت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت