Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از خانواده‌ها بچه‌ها را از انجام تمام کار‌های خانه دور می‌کنند در صورتی که بچه‌ها از کودکی باید با انجام کار‌ها به عنوان بخشی از وظیفه روزانه خود آشنا شوند. دلیل شرکت دادن کودکان در کارها، آموزش پذیرش مسئولیت و انجام وظایف به بهترین شکل و از روی میل و رغبت و نه اجبار خانواده و در آینده جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این کار، بچه‌هایی مسئولیت پذیر و پرتلاش تربیت خواهیم کرد.

بعضی از خانواده‌ها انتظار دارند که فرزندان بزرگ‌تر کار‌های فرزندان کوچک‌تر از مرتب کردن اتاق تا جمع‌آوری وسایل آن‌ها را انجام دهند در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است. این رفتار، بچه‌ها ر. به تن‌پروری و بی تعهدی نسبت به کار‌های خود بار می‌آورد.

ما در اینجا چند ایده برای کار‌های مختلف برای کودکان شما در سنین مختلف ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید از کودکان در هر رده سنی بخواهید در کار‌های مناسب خود مشارکت کنند.

کودکان ۲ تا ۳ سال

اسباب بازی‌ها و کتاب‌ها را بردارید.

لباس را روی قلاب لباس بگذارید.

در آماده کردن میز غذا کمک کنید.

کودکان ۴ تا ۵ سال

جدول وعده‌های غذایی را تنظیم کنید.

در تهیه وعده‌های غذایی، با نظارت پدر یا مادر کمک کنید.

لباس‌های تمیز هر یک از اعضای خانواده را در کشو و کمد آن‌ها قرار دهید.

در مرتب کردن خرید‌ها داخل خانه کمک کنید.

کودکان ۶ تا ۸ سال

گل‌ها و گیاهان داخل خانه را آبیاری کنید.

خوراک حیوانات خانگی را بدهید.

سطل زباله اتاق‌ها را خالی کنید.

در شست‌وشو و جمع‌آوری لباس‌ها کمک کنید.

میز غذا را بچینید.

در خرید خانه کمک کنید.

در تهیه و سرو غذا کمک کنید.         منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: والدین کودکان پارسی خبر تربیت فرزند کمک کنید کار ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه

محمد خیاط زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تفاهمی که بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه حاصل شده، سلسله نشست‌های خانواده در چهارشنبه هر هفته در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده به عنوان ضلع سوم تربیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما همواره بر حفظ بنیان خانواده و تحکیم آن و اهمیت خانواده محوری در کانون، تاکید داشته‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا در مجموعه برنامه‌های کانون استان بحث خانواده‌محوری را پر رنگ‌تر از قبل پیگیر باشیم و نشست‌های آموزشی متناسبی را به صورت منظم برگزار نمائیم.

زنجانی تاکید کرد: با توجه به نقشی که خانواده به عنوان پرورش دهنده‌ی نسل آینده ایفا می‌نماید ما نیز به‌عنوان یکی از اثرگذارترین نهادهای تربیتی وظیفه داریم در این زمینه قوی‌تر ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

کد خبر 6080426

دیگر خبرها

  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی