Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:10:12 GMT

استان‌های شمال کشور معین خوزستان در کشت شلتوک

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۸۳۴۳

استان‌های شمال کشور معین خوزستان در کشت شلتوک

به گزارش ایرنا کیخسرو چنگلوایی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی کشت شلتوک با حضور مدیران و معاونان جهاد کشاورزی کشاورزی استان‌های معین خوزستان که به صورت ویدیو کنفرانس برگازر شد افزود: حضور کارشناسان استان‌های معین پیش از شروع کشت شلتوک در خوزستان ضروری است تا حمایت فنی برای کشت مطلوب آن در استان فراهم شود و بهرهبرداران نیز بتوانند از تجربیات استان‌های معین برای تولید بهتر این محصول راهبردی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی آمادگی خوزستان را برای برگزاری همایش ملی برنج در صورت رفع مخاطرات ناشی از ویروس کرونا با حضور کارشناسان کشاورزی ، مسوولان کشوری و استانی اعلام کرد.
چنگلوایی پیشنهاد کرد امسال خرید حمایتی برنج برای اطمینان خاطر و ترغیب کشاورزان خوزستانی جایگزین خرید توافقی شود.
تعاون روستایی پارسال به منظور حمایت از شلتوک کاران خوزستان حدود ۸۶هزار تن شالی را به نرخ توافقی بین ۴۰ تا ۴۵هزار ریال در هر کیلوگرم خریداری کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه از هدف گذاری کشت تابستانی در سطح ۳۸۹ هزار هکتار در استان بدون احتساب کشت های دایمی خبر داد و افزود:از این سطح زیرکشت ۲۰۰ هزار هکتار برای شلتوک و ۱۰۰هزار هکتار نیز به کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص خواهد یافت.
پارسال کشت شلتوک درخوزستان به برکت بارش های مناسب و سرریز شدن سدهای مخزنی به رقم بی سابقه ۲۰۶هزار هکتار رسید و به رکورد تاریخی ۵۵۰هزار تن تولید برنج سفید محلی و معطر به ارزش ۵۰هزار میلیارد ریال دست یافت.
وی با اشاره به بارندگی های مناسب سال آبی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در خوزستان اشاره و ابراز امیدواری کرد امسال برای تخصیص آب کشت تابستانی در خوزستان مشکلی نداشته باشیم و سازمان آب و برق خوزستان نیز در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را با بخش کشاورزی و بهره برداران داشته باشد.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود:سال زراعی گذشته به دلیل افزایش سه برابری کشت برنج در خوزستان ، با چالش کمبود خشک‌کن‌ها و شالی‌کوبی‌ها و افت شدید قیمت برنج و دخالت دلالان رو به رو بودیم که امید است امسال با برنامه ریزی بهتر شاهد بهبود معیشت کشاورزان باشیم.
چنگلوایی همچنین از آمادگی صندوق حمایت از بخش کشاورزی برای ارایه تسهیلات مالی مناسب به شالی‌کاران خوزستان خبر داد.
به گزارش ایرنا کشت برنج در خوزستان تا ۲ ماه آینده شروع می‌شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی و عمل آوری بیش از ۱۲۴ گونه محصول از نظر کمیت تولید و تنوع در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
برنج ، گندم ، جو، ذرت دانه ای و علوفه ای ، نیشکر ،دانه‌های روغنی ، صیفی ها و محصولات جالیزی ، خرما ، مرکبات ، چغندر قند و سبزی از مهمترین تولیدات کشاورزی خوزستان است.
ارزش این حجم تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان حدود ۲۰۰هزار میلیارد ریال برآورد شده است.بخش کشاورزی پس از نفت و پتروشیمی سومین بخش مهم اقتصادی خوزستان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان خوزستان بخش کشاورزی خرما کشاورزی نفت سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کشت شلتوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای برنج سال جاری به صورت مکانیزه با حضور مسئولان کشوری و استانی عصر پنجشنبه در روستای فیروزکلای علیا آمل و در زمین کشاورز علیایی انجام شد.

علی محمد رمضانی مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تاکنون ۱۷۳ هزار معادل ۸۱ درصد شخم و شیار شالیزار انجام شد، افزود: همچنین آب تخت ۱۳۳ هزار هکتار مزرعه معادل ۶۳ درصد، خزانه گیری ۶۷ هزار هکتار و بذرپاشی ۶۹ درصد مزارع انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌ها کشاورزان راغب به کشت ارقام پرمحصول کم آب بر شدند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار از شالیزارها زیر کشت این ارقام رود.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6082058

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان