Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@15:18:37 GMT

اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون‌های ۹۹ تا پایان مهر

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۸۵۹۶

دکتر ابراهیم خدایی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص اعلام نتایج آزمون‌های سال ۹۹ و زمان بازگشایی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس استانداردهای خود نیازمند زمان مشخصی برای اعلام نتایج آزمون ها است. بر این اساس برای اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری و کنکور حدود دو ماه و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیز حدود دو و نیم ماه زمان نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به زمان بندی جدید برگزاری آزمون های ۹۹ طبیعتا نتایج این آزمون‌ها نیز با مقداری تاخیر مواجه خواهد شد. منتها ما انتظار داریم سازمان سنجش آموزش کشور با برنامه ریزی فشرده و کم کردن برخی فرآیندها، نتایج تمامی آزمون‌ها را تا پایان مهرماه ۹۹ اعلام کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق زمان آغاز سال تحصیلی جدید بستگی به تصمیم دانشگاه ها دارد که اگر شرایط کشور مناسب باشد ممکن است دانشگاه ها سال تحصیلی خود را از همان مهر ماه آغاز کنند و ترم به صورت فشرده برگزار شود. بنابراین، این موضوع بستگی به تصمیم دانشگاه ها و شرایط کشور دارد اما سازمان سنجش بر اساس برنامه ریزی خود سعی خواهد کرد نتایج آزمون ها را در اسرع وقت اعلام کند و این نتایج دیرتر از پایان مهر ماه اعلام نخواهد شد.

دکتر خدایی خاطرنشان کرد: نتایج برخی از آزمون ها حتی زودتر از موعد نیز اعلام خواهد شد و این نتایج تا مهر ماه به دست دانشگاه ها خواهد رسید و اینگونه نیست که نتایج تمامی آزمون ها پایان مهرماه اعلام شود. به عنوان مثال اعلام نتایج آزمون سراسری به آخر مهر خواهد رسید، اما نتایج آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و دکتری همان اوایل مهر اعلام خواهد شد. بنابراین در صورت مناسب بودن وضعیت دانشگاه ها از همان مهر ماه سال تحصیلی را شروع خواهند کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نتایج آزمون ها اعلام نتایج سازمان سنجش دانشگاه ها سال تحصیلی پایان مهر خواهد شد مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون/ دارندگان مدارک حوزوی معادل ارشد امکان ورود ندارند

دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی‌ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر(دکتری بدون آزمون) دانشگاه الزهرا(س) شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه الزهرا (س) بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی دکتری بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شیوه نامه اجرایی مصوب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اداره حمایت از استعداد‌های درخشان دانشگاه الزهرا، در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین متقاضیان حائز شرایط، برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته‌های مندرج در این فراخوان، به صورت بدون آزمون (استعداد درخشان) از طریق ثبت‌نام اینترنتی و انجام مصاحبه، دانشجو می‌پذیرد.

کسب میانگین کل ۱۶ و بالاتر در مقطع کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در مقطع کارشناسی ارشد مرتبط از شرایط اصلی متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه عنوان شده است. در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آن‌ها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل مقطع کارشناسی‎ ارشد (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همترازی طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش، محاسبه خواهد شد.

ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد پیوسته، معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ یا معدل همتراز شده دوره یادشده طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) است.

متقاضیان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان برای ورود به دوره تحصیلی دکتری می‌توانند بلافاصله پس از دانش‌آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه شرکت کنند.

در مقطع کارشناسی‌ارشد از میان دانشگاه‌های معتبر وزارت علوم، دانش‌آموخته شده باشد یا در مهلت مقرر دانش‌آموخته شود. دانش‌آموختگان و دانشجویان مقطع کارشناسی‎ارشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دوره‎های الکترونیکی و مجازی و نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست نمی‌باشند.

پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است. مدرک کارشناسی مدنظر در این فراخوان باید پیش از مدرک کارشناسی‌ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی‌ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند. پذیرش دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی که از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد) سازمان سنجش وارد مقطع کارشناسی‌ارشد شده‌اند و براساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری واجد شرایط هستند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر است.

حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی درج شده در این فراخوان کسب شود.

حداقل یک مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی یا خارجی مرتبط با پایان نامه با کسب حداقل ۷ امتیاز، چاپ شده باشد.

گواهی معتبر پذیرش چاپ مقاله با درج تاریخ دقیق چاپ مورد قبول است. متقاضیان باید نسخه نهایی چاپ شده مقاله را در اسرع وقت ارائه دهند در غیر این صورت پذیرش آن‌ها ملغی خواهد شد.

هرگونه ثبت اختراع باید مورد تائید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد. برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تائیدیه دبیرخانه جشنواره راکسب و ارائه کنند.

طرح‌های پژوهشی اجرا شده مرتبط با رشته/گرایش تخصصی باید مورد تائید معاونت پژوهشی دانشگاه مجری طرح باشد.

دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تائیدیه از وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور یا سازمان‌های مشابه و مورد تائید را کسب و ارائه کنند.

چنانچه متقاضیان دارای مدرک زبان معتبر باشند، مطابق با جدول مندرج در این فراخوان، امتیاز لازم را کسب خواهند کرد. متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند لیکن ضروری است در صورت پذیرش نهایی، تا قبل از آزمون جامع دکتری، نسبت به تعیین تکلیف حد نصاب نمره علمی مورد نظر برای احراز صلاحیت در بسندگی زبان خارجی، مطابق مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام کنند.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در مقطع تحصیلی دکتری، مجاز نیست.

پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع دکتری در دوره‌های روزانه پذیرش شده و ادامه تحصیل آن‌ها رایگان خواهد بود و در صورت انصراف از تحصیل در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

اتباع غیرایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شریط می­توانند از تسهیلات این آیین‌نامه استفاده کنند.

متقاضیان می‌بایست فقط در یک رشته درخواست خود را ارائه دهند. در صورت پذیرش، در زمان شروع تحصیل، دانشجوی مقطع دکتری در سایر موسسات و دانشگاه‌ها نباشد.

دانشگاه می‌تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین‌نامه نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نماید. اسامی پذیرفته‌شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تائید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت‌نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

متقاضیان فوق باید جهت ثبت نام الکترونیکی تا ۳۱ فروردین ماه جاری با مراجعه به نشانی اینترنتی http://edu ۱.alzahra.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون/ دارندگان مدارک حوزوی معادل ارشد امکان ورود ندارند
  • استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای برگزاری آزمون‌های نهایی متوسطه دوم
  • وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد
  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تخفیف ۱۵درصدی محصولات صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان
  • تخفیف ۱۵ درصدی محصولات صنایع دستی اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان
  • ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳