Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@23:01:04 GMT

کورسوی امید برای احداث پردیس سینمایی در تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۸۶۱۲

کورسوی امید برای احداث پردیس سینمایی در تربت حیدریه

پس از انتخاب شهر تربت حیدریه خراسان رضوی برای احداث پردیس سینمایی امید، اختلاف نظرها و کج سلیقه‌گی‌ها در شورای شهر باعث شده تا مسئولان سازمان سینمایی کشور شهری دیگر برای احداث این پروژه انتخاب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پنج‌شنبه 31 مرداد 98 محمدرضا محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مصاحبه‌ای با اصحاب رسانه از احداث پردیس سینمایی امید در تربت‌حیدریه و بهره‌برداری از آن تا پایان همان سال خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان شهرداری‌های کشور در خراسان رضوی منعقدشده، شهرستان تربت‌حیدریه برای اجرای این طرح نیز انتخاب‌شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز در همان روز در واکنش به این انتخاب گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تربت‌حیدریه منعقدشده زمینی در محل باغ ملی این شهر به ساخت پردیس سینمایی امید اختصاص‌یافته که برای ساخت آن، 7 میلیارد ریال به همراه هزینه تهیه نقشه و طراحی سازه و همچنین 5 میلیارد ریال توسط معاونت عمرانی وزارت کشور اختصاص‌یافته است.

محمد حسن‌زاده بیان داشت: طرح سینما امید بر اساس آخرین روش‌های ساخت استاندارد سینما ساخته می‌شود و طبق گفته مسئولان سازمان سینمایی تا پایان امسال مردم تربت‌حیدریه از پردیس سینمایی برخوردار خواهند شد.

وی در خصوص انتقادات نسبت به جانمایی این پردیس سینمایی گفت: این تفاهم‌نامه با سازمان شهرداری‌ها منعقدشده و شرط احداث آن قرار گرفتن در یکی از بوستان‌های تحت مدیریت شهرداری است، لذا پس از بررسی چندین نقطه، بهترین مکان پشت مهمانسرای باغ ملی انتخاب شد.

اما پس از انتخاب شهر تربت‌حیدریه در خراسان رضوی برای احداث پردیس سینمایی امید، اختلاف‌نظرها و کج‌سلیقگی‌ها در شورای شهر باعث شده تا مسئولان سازمان سینمایی کشور شهری دیگر برای احداث این پروژه انتخاب کنند و این در حالی است که شهروندان تربتی حدود 15 سال است که از یک سالن سینما همچنان بی بهره‌اند.

آخرین امیدها به سینما امید شهرستان تربت حیدریه!

چند ماه بعد شورای شهر تربت حیدریه مکان باغ ملی را برای ساخت مناسب نمی داند و جای دیگری را به نام پارک مینو پیشنهاد می‌دهد که دوباره این مکان مورد موافقت سازمان سینمایی قرار نمی‌گیرد و زمان در حال تلف شدن است تا اینکه حال بر اساس شنیده ها قرار بوده، شهرداری تربت حیدریه تا تاریخ ۱۰ بهمن زمین محل ساخت پردیس را پس از تایید کار گروه شهرستانی متشکل از فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد،شورای شهر وشهرداری را به سازمان سینمایی معرفی کند تا مجوز ساخت و پرداخت تسهیلات و همچنین سایر مراحل قانونی آن طی شود.

به گفته محمد صادق مجتهدی شهردار تربت حیدریه فراخوان اول جذب سرمایه گذار توسط شهرداری صورت گرفت اما فقط دو سرمایه‌ گذار مایل به مشارکت در ساخت این پردیس شده اند، در صورتی که باید طبق قانون در مرحله اول فراخوان جذب سرمایه گذار سه نفر خواهان مشارکت می بودند.

این در حالی است که شهرداری فراخوان خود را ۸ بهمن اعلام می‌کند و تا ۱۰ بهمن فرصت داشته تا زمین مربوطه را به سازمان سینمایی معرفی کند که این کار انجام نمی شود.

محمد حسن زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تربت حیدریه ر این خصوص می افزاید: با رایزنی  شهردار با آقای حیدری خلیلی معاون سازمان سینمایی کشور انجام شده است، مهلت ارائه زمین را تا تاریخ ۲۳ بهمن تمدید کرده ایم و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر هم فراخوان جذب سرمایه گذار تمدید شده است.

شهردار تربت حیدریه با تایید اینکه زمان بیشتری برای ارائه فراخوان دوم از سازمان سینمایی گرفته شده است، می افزاید: در مرحله اول فراخوان طبق قانون باید سه نفر برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی‌ می کردند که فقط دو نفر این اقدام را صورت دادند و فراخوان اول به نتیجه ای نرسید.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تغییر نظر شورای شهر در مکان یابی اولیه محل ساخت پردیس باعث اتلاف زمان و احتمالا از دست رفتن این امتیاز از تربت حیدریه شده، می افزاید: این سئوال را باید از دوستان شورای شهر بپرسید اما ما همه تلاش خودمان را کرده ایم و بخش های مختلفی در تصمیم گیری ها مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سهیم هستند.

محمد صادق مجتهدی گفت: ما متاسفانه در شهر تربت حیدریه در همه حوزه ها با بضاعت محدود زمین روبرو هستیم و در خیلی از موارد با این محدودیت مواجه ایم.

رییس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه می گوید: ما هیچ وقت دوست نداریم امتیاز ساخت سینما پردیس از تربت حیدریه برود اما بنظرم درصد ماندن سینما امید پنجاه پنجاه است.

وی  علت را اینگونه عنوان می کند که اگر سرمایه گذاری اعلام آمادگی‌ کند؛ما باید مکانی را که مورد قبول مسئولین بالادستی فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی کشور است را پیشنهاد دهیم و این در حالی است که ما اینطور جایی را در شهر کمتر داریم و شاید سرمایه گذار مکانی که در مرکزیت شهر باشد را برای ساخت سینما حاضر نباشد ارائه کند و احتمالا به حاشیه شهر کشانده می شود و این احتمال دارد مورد موافقت سازمان سینمایی قرار‌نگیرد.

پیشنهاد ساخت پردیس سینمایی در مکان باغ ملی، از ابتدا اشتباه بوده است!

مهسا رمضانپور، نائب رییس شورای شهر تربت حیدریه در این خصوص اظهار داشت: در تاریخ ٩٨/٥/١٣ نامه شهرداری مبنی بر ساخت پردیس سینمایی در باغ ملی، ثبت دبیرخانه شورای شهر شد و در تاریخ ٩٨/٥/٢٠ با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی مسائل مربوط و دلایل کارشناسی، اعضای حاضر در جلسه اعلام مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: پسندیده است در این گونه موارد مسئولین قبل از ورود سرمایه گذار با همراهی و استفاده از مباحث و نظرات کارشناسی، به اجماع نظری واحد رسیده تا مشابه این مهم، علاوه بر سرگردان ماندن سرمایه، از اتلاف وقت و یا جانمایی اشتباه جلوگیری شود.

رمضانپور گفت: اکنون به جهت جذب این سرمایه و از آن مهمتر ضرورت ساخت پردیس سینمایی برای شهر با رایزنی های صورت گرفته با سازمان سینمایی، پارک مینوی شهرک ولی عصر(عجل الله) به عنوان گزینه نهایی شورای اسلامی شهر برای ساخت پردیس سینمایی اعلام شد.

عضو شورای شهر  بیان داشت: با توجه به اینکه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکان پردیس سینمایی را در فضای پارک و بوستان در نظر گرفته و از سویی به دلیلِ عدم دست بردن به میراث ماندگار شهر یعنی باغ ملی، این مکان برای ساخت پردیس سینمایی منتفی شد.

اجرای پردیس سینمایی امید در شهرستان تربت حیدریه از حقوق مسلم شهروندان گرامی می باشد اما اختلاف سلیقه ها باعث شد اجرای هر چه زودتر این پروژه به تعویق بیافتد که آخرین مهلتی که وزارت ارشاد داده بود پایان اسفند ۹۸ بود.

تمدید کورسوی امید برای احداث پردیس سینما امید تربت حیدریه

نادر سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تربت حیدریه در این خصوص اظهار داشت: طی پیگیری های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شروع اجرای پروژه تا شهریور ۹۹ این مهلت تمدید شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر گفت: امیدواریم تمامی دستگاه های مرتبط در مهلت باقی مانده برای به نتیجه رسیدن این پروژه مهم فرهنگی با شورای اسلامی شهر همراهی داشته باشند تا این پردیس سینمایی در مکان مورد نظر اعضای شورای شهر راه اندازی شود، در غیر این صورت ما مجبور می شویم کارشکنی های انجام شده را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

با تخریب سینما ۲۲ بهمن تربت حیدریه در میانه های دهه ۸۰ به بهاته بازسازی که به حق یکی از سالن های بزرگ و زیبای شرق کشور بشمار می رفت، مردم این شهر هنوز از داشتن یک سالن استاندارد و پردیس سینمایی بی بهره هستند.

در حال حاضر مردم تربت حیدریه در سالن 250 نفری آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم های سینمایی کشور دیدن می کنند.

این در حالی است که تربت حیدریه پس از مشهد، سبزوار و نیشابور با جمعیت ۲۵۰ هزار نفر بعنوان چهارمین شهر بزرگ این استان هنوز فاقد یک مجتمع فرهنگی هنری برای فعالان عرصه هنر و سینماست که هنرمندان و فرهیختگان بی شماری از این دیار طی سالیان متمادی صاحب عناوین برتر در استان و جشنواره های ملی و بین المللی شدند.

عملیات اجرایی تنها مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع در منطقه گردشگری پیشکوه آغاز و قرار شد در مدت دو سال این پروژه به بهره برداری برسد اما با گذشت 14 سال از آن، این پروژه نیمه تمام همچنان به آینه دق برای هنرمندان و مردم تربت حیدریه تبدیل شده است.

این مجتمع با تزریق قطره چکانی اعتبارات محدود دولتی تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این در شرایطی است که شهرستانهای همطراز در استان هر کدام حداقل صاحب دو مجتمع فرهنگی هنری هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث پردیس سینمایی سازمان سینمایی کشور اداره فرهنگ و ارشاد پردیس سینمایی امید ساخت پردیس سینمایی شهر تربت حیدریه شورای اسلامی شهر پردیس سینمایی خراسان رضوی سرمایه گذار سینما امید برای ساخت شورای شهر باغ ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: سال گذشته ۶۰ جواز تاسیس در تربت حیدریه و ۳۶ جواز در شهرستان‌ های زاوه و مه ولات برای واحدهای صنعتی و تولیدی صادر شد که نشان‌ دهنده علاقه‌ مندی سرمایه‌ گذاران به فعالیت در این شهرستان ها است.   محمدرضا ملکی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها به ۱۵۹ هزار میلیارد ریال می‌رسد و پیش‌ بینی می‌ شود برای هزار و ۶۰۸ نفر اشتغال ایجاد کند.   وی ادامه داد: اگر این واحدها به مرحله بهره‌ برداری برسند رونق اقتصادی قابل توجهی را در منطقه به همراه خواهند داشت و طی سال گذشته ۹ پروانه بهره‌ برداری نیز صادر شد که با سرمایه‌ گذاری ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است.   ملکی به طرح‌ های توسعه‌ ای اشاره کرد و افزود: هشت واحد طی سال گذشته دارای طرح توسعه بوده‌ اند که برای آن‌ ها مجوز بهره‌ برداری صادر شده است.   وی ادامه داد: این طرح‌ ها با سرمایه‌ گذاری ۸۰ میلیارد ریالی برای افزون‌ بر ۵۳۷ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده‌ است که این نشان‌ دهنده افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به سال‌ های قبل است.   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون ۱۱۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در منطقه وجود دارد که از این تعداد، ۹۱ واحد فعال، هشت واحد نیمه فعال، چهار واحد نیمه تعطیل بوده و پروانه فعالیت چهار واحد نیز باطل شده است.   ملکی افزود: واحدهای صنعتی در شهرک‌ های صنعتی و خارج از شهرک‌ ها مستقر هستند که ۲۳ واحد صنعتی فعال در شهرک‌ های صنعتی شماره یک و ۲ و ناحیه صنعتی رضوی قرار داشته است و ۶۹ واحد در خارج از شهرک‌ ها مشغول به فعالیت هستند.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه