Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@23:30:45 GMT

عبور احتمالی شاخص از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۸۸۴۲

عبور احتمالی شاخص از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی

به گزارش پارسینه، بورس تهران آخرین روز فعالیت خود در هفته جاری را هم مثبت به پایان رساند. شاخص کل بورس امروز با افت ۰.۲۷ درصدی به کانال ۹۷۷ هزار واحدی وارد شد تا همچنان در یک قدمی ابرکانال یک میلیون واحدی، استراحت کند. این در حالی است که با احتساب امروز، شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال ۱۳۹۹، تنها در ۳ روز منفی بسته شده است و عمده تحلیل گران بازار سرمایه معتقدند این اصلاح‌های جزئی در روند صعودی بازار را باید به فال نیک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر رخداد جالب توجه بازار سرمایه در روز جاری، تشکیل صف‌های فروش سنگین در ساعات ابتدایی و تشکیل صف‌های خرید در ساعات پایانی معاملات بود. به این ترتیب، امروز هم مقادیر زیادی سهم دست به دست شد و تعداد سهام معامله شده به بیش از ۱۳ میلیارد سهم رسید. این در حالی است که برخی محاسبات تکنیکال نشان می‌دهند شاخص کل ممکن است ظرف دو ماه آینده، از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی هم عبور کند.

روزی برای شکار سهم‌های ارزنده
امروز با وجود اصلاح بازار، روز خوبی برای حرفه ای‌های بازار سرمایه ایران بود. از دقایق ابتدایی معاملات، صف‌های فروش سنگین در بسیاری از نماد‌های شکل گرفت و این در حالی بود که بر اساس گزارش‌های رسیده، دو کارگزاری عمده کشور، یعنی «مفید» و «آگاه»، با اختلال جدی در بستر نرم افزاری مواجه شده بودند.
با این همه، شاخص کل بورس که حدود ۱.۵ درصد افت را هم شاهد بود، به کف حمایتی برخورد کرد و سپس، با به اصطلاح «جمع شدن» صف‌های فروش، فشار تقاضا تا حدی بر فشار عرضه غلبه کرد و شاخص کل در نهایت روی کانال ۰.۲۷ درصدی آرام گرفت.
مجموع این روند، فضایی را پدید آورد که معامله گران، به دست به دست کردن سهام بپردازند و پورتفوی خود را اصلاح کنند، روندی که می‌تواند به پایداری بیشتری بازار سرمایه و جلوگیری از واهمه ریزش در روز‌های آتی هم کمک کند. در نهایت، با تشکیل صف خرید در نماد‌های بنیادی حرفه ای‌های بازار به شکار سهم‌های خوب پرداختند.

یک سناریوی احتمالی: عبور شاخص کل از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
در این میان، برخی تحلیل‌های تکنیکال نشان از آن دارند که شاخص کل، می‌تواند ظرف دو ماه آینده، کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را نیز پشت سر بگذارد. همزمانی این رخداد با آزادسازی سهام عدالت و تکمیل فرآیند پذیره نویسی در سه صندوق ETF که به نوبت از سوی دولت عرضه خواهند شد، می‌تواند نگرانی از فروریزی بازار را مرتفع کند.
البته تحلیل تکنیکال به هیچ وجه یک تحلیل قطعی نیست و صرفاً بر مبنای مشابه سازی روند‌های آتی با روند‌های پیشین به پیش می‌رود. با این همه، تداوم ورود نقدینگی به بازار نشان می‌دهد که عموم معامله گران، چشم انداز مثبتی در قبال بازدهی آتی بورس دارند و برخورد شاخص کل به کف حمایتی در روز جاری هم می‌تواند موید همین موضوع باشد.

از احتمال بازگشت تحریم تسلیحاتی تا افزایش قیمت نفت
از میان خبر‌هایی که می‌تواند بر تحلیل روز‌های آتی بازار سرمایه تاثیرگذار باشد، اما می‌توان به سخنان امروز حسن روحانی، رییس جمهور اشاره کرد. روحانی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفته که ایران به این اقدام پاسخ مناسبی خواهد داد.
رییس جمهور در مورد بورس هم صحبت کرده و خبر داده که عرضه سهام شرکت‌های دولتی که به شفافیت بیشتر اقتصاد ایران می‌انجامد، تداوم خواهد داشت. علاوه بر این، او خواستار تسریع امکان فروش سهام عدالت برای دهک‌های درآمدی فرودست شده است.
قیمت نفت در بازار‌های جهانی نیز اندکی رشد داشته و این می‌تواند نشانه آغاز فعالیت‌های اقتصادی در جهان باشد. در معاملات شب گذشته، قیمت نفت برنت با بیش از ۱۰ دلار افزایش به بیش از ۳۱ دلار در هر بشکه رسید. نفت سبک آمریکا نیز تا ۲۴ دلار در هر بشکه افزایش قیمت داشت. این رخداد، می‌تواند به افزایش قیمت سهام پتروشیمی‌ها در بورس تهران در هفته آتی بینجامد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بورس تهران بازار سرمایه شاخص کل بورس تحریم تسلیحاتی افزایش قیمت نفت پارسی خبر یک میلیون و ۳۰۰ هزار کانال یک میلیون بازار سرمایه هزار واحدی شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۲ هزار و ۸۳۳ واحد کاهش معادل ۳۹ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های شستا، فارس، وبملت، وامید و شبندر از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد فملی، فولاد، همراه و بوعلی با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، فملی، فولاد، شپنا و خودرو هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۰۵ واحد کاهش به عدد ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.
نماد‌های آریا، مارون، شگویا، زاگرس و سپهر از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های ارفع، تجلی و بگیلان از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۱۷۸ نماد مثبت برابر ۶۱۶ نماد منفی بود. ۸۶ صف خرید مقابل ۲۹۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۵۷۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

دیگر خبرها

  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار