Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۶ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان 1 آذربایجان شرقی         2 آذربایجان غربی         3 اردبیل         4 اصفهان(به‌جزکاشان)         5 البرز         6 ایلام         7 بوشهر ۸ ۱۱ ١٦٠ ۳۱۷ 8 تهران         9 چهارمحال و بختیاری         10 خراسان جنوبی         11 خراسان رضوی         12 خراسان شمالی         13 خوزستان ۱۷۶ ۲۵۳ ۳۰۶۳ ۳۷۳۲ 14 زنجان       ‭ 15 سمنان         16 سیستان‌وبلوچستان         17 فارس         18 قزوین         19 قم         20 کردستان         21 کرمان ۲۲ ۵۳ ۳۷۹ ۸۴۸ 22 کرمانشاه         23 کهگیلویه و بویراحمد         24 گلستان         25 گیلان         26 لرستان         27 مازندران         28 مرکزی         29 هرمزگان         30 همدان         31 یزد        

***

شناسایی ۱۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ موارد جدید به تفکیک در اهواز ۱۱۱، دزفول ۲۲، کارون ۹، شوشتر هشت، آبادان و باوی پنج، خرمشهر و حمیدیه سه، ماهشهر، رامهرمز و بهبهان ۲، لالی، مسجدسلیمان، رامشیر و امیدیه یک بوده در استان شناسایی شده است.

دکتر علی احسان پور افزود: با احتساب موارد جدید ابتلا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به سه هزار و ۷۳۲ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ متاسفانه جان خود را از دست دادند تا تعداد جان باختگان به ۲۵۳ مورد افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند بیان کرد: خوشبختانه سه هزار و ۶۳ بیمار با تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ١٦٠ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۸ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری پیش‌ازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۳۱۷ نفر شامل ۱۷۸ مرد و ۱۳۹ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۸ بیمار جدید، سه مورد بوشهر، دو مورد دشتستان، یک مورد دیلم، یک مورد گناوه و یک مورد دشتی به ثبت رسیده است. سه بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، خانم‌هایی ۵۶، ۵۴ و ۷ ساله هستند که هر سه در بیمارستان بستری بوده و دوره درمان خود را طی می‌کند. دو بیمار جدید ساکن شهرستان دشتستان، آقایی ۲۵ ساله که در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و سابقه تماس با بیمار کرونایی نیز داشته است و دیگر بیمار نیز پسر نوجوانی ۱۳ ساله بوده که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم خانمی ۷۱ ساله است که دارای سابقه تماس با بیمار کرونایی دارد و در بیمارستان بستری بوده و دوره درمان خود را طی می‌کند. بیمار جدید شهرستان گناوه خانمی ۲۱ ساله که دارای سابقه تماس با بیمار کرونایی دارد و بیمار جدید شهرستان دشتی آقایی ۴۷ ساله است که هر دو در مرکز بیمار یابی شهرستان محل سکونتشان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۱۷ نفر) تاکنون ۱۶۰ نفر از آنان بهبودیافته و ١٣٧ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز قدردانی از همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی افزود: توجه به دستورالعمل‌های رعایت فاصله اجتماعی، طلایی‌ترین کلید کنترل شیوع کرونا است و از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد وعروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیماری کرونا از بین نرفته، اگر افراد این بیماری را نادیده بگیرند بدون شک موجب مبتلای تعداد زیادی خواهد شد و این بیماری قربانی خواهد گرفت، بنابراین همکار کرونا در قربانی کردن افراد بیشتری نباشیم.

در حال تکمیل...

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا آمار کرونا به تفکیک استان دانشگاه علوم پزشکی بیماران مبتلا بیماران کرونا ۱۷ اردیبهشت بیمار جدید دوره درمان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط گروهی از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی انجام شده است، احتمال مرگ و یا بستری مجدد در بیمارستان در بیمارانی که توسط یک پزشک زن تحت درمان قرار می‌گیرند، کمتر از بیمارانی است که توسط یک پزشک مرد درمان می‌شوند.

همچنین به گفته پژوهشگران، اگر بیمار هم زن باشد، این تفاوت حتی بیشتر می‌شود، به خصوص زمانی که شدت بیماری زیاد است.

در حالی که این مطالعه عمیقاً به دلایل نابرابری نمی‌پردازد، از تحقیقات قبلی که به نتایج مشابهی رسیده بودند، پشتیبانی می‌کند.

یوسوکه تسوگاوا دانشمند سیاست سلامت در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس(UCLA) می‌گوید: آنچه که یافته‌های ما نشان می‌دهد این است که پزشکان زن و مرد به طور متفاوتی طبابت می‌کنند و این تفاوت‌ها تأثیر معناداری بر نتایج سلامتی بیماران دارد.

این تیم داده‌های پزشکی موجود در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد که شامل اطلاعات ۴۵۸ هزار و ۱۰۸ بیمار زن و ۳۱۸ هزار و ۸۱۹ بیمار مرد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بود که در بیمارستان بستری شده‌اند. همه بیماران بالای ۶۵ سال سن داشتند و کمتر از یک سوم بیماران زن و مرد توسط پزشکان زن ویزیت شده بودند.

سپس این اطلاعات با نرخ مرگ و میر ۳۰ روزه(از تاریخ پذیرش) و نرخ بستری مجدد ۳۰ روزه(از تاریخ ترخیص) مقایسه شد و در هر دو مورد، پزشکان زن به نتایج بهتری دست یافته بودند.

البته این تفاوت‌ها علت و معلول مستقیم را نشان نمی‌دهند و خیلی هم فاحش نبودند. مثلاً نرخ مرگ و میر تعدیل ‌شده ۸.۱۵ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان زن در مقابل ۸.۳۸ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان مرد است که یک مرگ به ازای هر ۴۱۷ بستری شدن در بیمارستان را نشان می‌دهد.

تسوگاوا می‌گوید: درک بهتر از این موضوع می‌تواند منجر به توسعه مداخلاتی شود که به طور مؤثر مراقبت از بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: توجه به این نکته حائز اهمیت است که پزشکان زن مراقبت‌های باکیفیت‌تری ارائه می‌کنند و بنابراین نفع وجود تعداد بیشتری از پزشکان زن از دیدگاه اجتماعی به بیماران می‌رسد.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند دلایل متعددی می‌تواند پشت این اختلافات آماری باشد که قبلاً در سناریوهای مختلف پزشکی مشاهده شده‌اند. به گفته آنها، ممکن است پزشکان زن بهتر با بیماران زن ارتباط برقرار می‌کنند یا اینکه پزشکان مرد بیشتر احتمال دارد که شدت شرایطی که بیماران زن تجربه می‌کنند را دست کم بگیرند.

تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که ممکن است خجالت و ناراحتی کمتری بین پزشکان زن و بیماران زن وجود داشته باشد، به این معنی که صداقت بیشتری در مورد شرایط خاص و تشخیص و درمان وجود دارد.

پژوهشگران می‌خواهند کارهای بیشتری برای بهبود نتایج مطالعه تنوع جنسی در محیط‌های بیمارستانی انجام شود و مطمئن شوند که کیفیت مراقبت بدون توجه به زن یا مرد بودن بیماران یا پزشکان یکسان خواهد بود. به همین دلیل مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا دریابیم که چرا این تفاوت‌ها وجود دارند.

تسوگاوا می‌گوید: تحقیقات بیشتر در مورد مکانیسم‌های زمینه‌ای که جنسیت پزشک را با پیامدهای روی داده برای بیمار مرتبط می‌کند و اینکه چرا مزایای دریافت درمان از پزشکان زن برای بیماران زن بیشتر است، پتانسیل بهبود نتایج بیماران را در کل دارد.

این پژوهش در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • اطلاع‌نگاشت آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟