Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فریدون بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریزامروز در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: موضوع ساخت و ساز غیرمجاز مشکلی پیچیده است که ما در این خصوص به‌دنبال شناسایی مقصر و مجرم نبوده و تنها در پی جلوگیری از افزایش مشکلات شهری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه باید در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز عملیاتی‌تر اقدام کنیم، افزود: تا به امروز از فعالیت خود نتیجه‌ای نگرفته‌ایم، ولی برای اصلاح این روند تغییر در ساختار سازمانی شهرداری و ادغام چند معاونت، ایجاد پلیس ساختمان، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ساختمانی و... را پیشنهاد کرده‌ایم.

بابایی‌اقدم ادامه داد: تلاش اصلی ما باید بازدارندگی ساخت و ساز غیرمجاز باشد و در این بین بحث عدم ارائه خدمات نمی‌تواند زیاد مؤثر باشد، چراکه افراد بی‌بضاعت متوسل به برخی نهاد‌ها یا خود شورا می‌شوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز بر لزوم ایجاد کمیته انضباطی اشاره کرد و افزود: تاکنون گزارشی در ارتباط با کم‌کاری افراد در حوزه ساخت و ساز ندیده‌ام در حالی که نباید اجازه دهیم چهره شهرداری با اقدامات ناپسند چند نفر خدشه‌دار شود.

علیرضا اسکویی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز به ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت پرداخت.

فریدون بابایی‌اقدم در این خصوص ضمن ناقص خواندن برخی از بخش‌های این گزارش گفت: بیشترین میزان گلایه شهروندان از بخش ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز به گوش ما می‌رسد.

او با اشاره به عدم استحکام بنا در میان ساخت و ساز‌های غیرمجاز در تبریز متذکر شد: برخی از روستا‌ها و شهرستان‌های اطراف تبریز استحکام بیشتری نسبت به ساختمان غیرمجاز ساخته شده در تبریز دارند.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه بزرگترین خدمت ما به شهر جلوگیری از زایش جدید ساختمان است، تصریح کرد: به‌عنوان سیاستگذار شهر باید در ابتدا مانع از ساخت و ساز غیرمجاز شده و سپس برای ساختمان‌های احداث شده چاره بیندیشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه موضوع ساخت و ساز‌های غیرمجاز بسیار پیچیده است، یادآور شد: در برخی موارد شهروندان به‌دلیل عدم تمکن مالی اقدام به ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌کنند و این بین با حضور در شهرداری خواستار صدور اجازه برای وصل شدن گاز و برق و آب برای قابل سکونت شدن منزل خود هستند.

اوبازدارندگی برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز را یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با این مشکل خواند و افزود: بخش قابل توجهی از ساخت و ساز‌ها بدون نظارت در حال اجراست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن انتقاد از عدم برخورد با ماموران متخلف شهرداری خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم تا وجهه شهرداری با حضور چند نفر خراب شود.

او ادامه داد: شهرداری یک نهاد خدمات‌رسان است و نباید اجازه دهیم تا سرمایه اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز توسط این افراد خدشه‌دار شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ساخت وساز شورای اسلامی شهر تبریز ساخت و ساز های غیرمجاز ساخت و ساز غیرمجاز بابایی اقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برخورداری از ضریب ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری به پروژه‌های شهرداری یک ضرورت است که هم شهر را می‌توان ثروتمند و باارزش کرد، قیمت شهر را افزایش داد و هم باعث انگیزه سرمایه‌گذاران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، مصیب نظری در یکصدوبیستمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک عملیات غرور آفرین «وعده صادق» که باعث ایجاد امید و شور و شعف بین مردم شریف ایران اسلامی شده است، اظهار کرد: روز ارتش را به غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران که از حدود و کیان کشور و نظام دفاع جانانه می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: مجاهدت‌های ارزشمند ارتش در عملیات اخیر در کنار رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تماشایی بود، ایستادند و با برنامه‌ریزی مشترکی که داشتند توانستند، جواب دندان‌شکنی به رژیم غاصب و تا دندان مسلح که تحت حمایت تمام کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی دنیا بود، سیلی محکمی بزنند.

نظری ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع، افزود: تخریب قبور ائمه بقیع توسط آل سعود اتفاق افتاد و امیدواریم هر چه زودتر قبور ائمه بقیع را بازسازی کنیم، عربستان از نگاه خشک و تکفیری خارج شود و بتوانیم شیعه و سنی در کنار هم در نقطه تاریخی شهر مدینه گرد هم با اتحاد جمع شویم و قبرستان بقیع را بازسازی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با توجه به مجوزاتی که شورای شهر بندرعباس در ایام مختلف به سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس داده است، باید گزارش عملکرد خود را در زمینه توانمندی‌ها و ضعف‌ها در پروژه‌ها اعلام کند و انتظار شورای اسلامی شهر نیز طبق زمانبندی‌های اعلام شده این است که پروژه‌ها را به مردم و اصحاب رسانه ارائه دهد.

نظری ادامه داد: هدف از گزارش عملکرد پیشبرد نظام سرمایه‌گذاری شهر بندرعباس در حوزه‌های مختلف است که طرح‌های سرمایه‌گذاری به کجا رسیده است و این خواسته و تاکید همه اعضای شورای شهر است.

وی اضافه کرد: آنچه که امروز ضرورت شهر بندرعباس است و با سرانه قبل از سال نفری ۳۰ میلیون تومان هزینه‌هایی که در شهر وجود دارد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی در سطح شهر چیزی بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان باید خرج کنیم که به حد نصاب شاخص‌ها برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: قطعاً شهرداری ما را به تنهایی با این بودجه به نقطه مطلوب نمی‌رساند و ضروری است که باید برای شهر قدمی به سوی سرمایه‌گذاری برداشته شود مانند شهرهای بزرگ کشور و نقاط دیگر دنیا که این کار را برای توسعه شهری خود انجام داده‌اند.

نظری ادامه داد: برخورداری از ضریب ویژه در حوزه سرمایه گذاری به پروژه‌های شهرداری یک ضرورت است که هم شهر را می‌توان ثروتمند و باارزش کرد، قیمت شهر را افزایش داد و هم باعث انگیزه سرمایه گذاران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال‌جاری که با نظارت و دقتی اعضای شورای شهر در جز به جز مصوبات داشتند، امیدواریم اتفاقات خوبی به نتیجه برسد و پروژه‌ها و برنامه‌های شهری طبق خواسته مردم شریف بندرعباس پیش رود.

کد خبر 745373

دیگر خبرها

  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • شهرداری همدان ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد