Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ کمیسیون اروپا در روز دوشنبه مبلغ 8میلیارد دلار (7.4میلیارد یورو) تعهدات کمک مالی برای مقابله در جریان ویروس کرونا را از کشورها و سایر اهداکنندگان جمع‌آوری کرد. این اقدامات اولیه، با ریاست مشترک کمیسیون اروپا و 9کشور (به استثنای ایالات متحده)، در ابتدا قرار بود مبلغ 7.5میلیارد یورو برای مقابله جهانی با اپیدمی کووید-19 را جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق بیانیه مقدماتی، از این تعهدات در زمینه سه نیاز مبرم استفاده خواهد شد: بهبود تشخیص، یافتن روش‌های درمانی موثر و تولید واکسن.

گفتنی است که همه وجوه جمع‌آوری شده در اختیار دریافت‌کنندگان قرار خواهد گرفت که شامل ائتلاف نوآوری آمادگی اپیدمی(CEPI) برای واکسن‌ها، متحدان برای تولید واکسن‌ها، تسریع‌کننده‌های درمانی، بنیاد نوآوری تشخیص موارد جدید (FIND) برای تشخیص و همچنین سازمان بهداشت جهانی برای سیستم‌های درمانی مرتبط با ویروس کرونا است.

وب‌سایت این سازمان با تاکید بر لزوم همکاری‌های بین‌المللی و مخالفت با رقابت در مواجهه با این بحران حقیقی جهانی گفت: "تعهد این است که همه واکسن‌ها، تشخیص‌ها و درمان‌های جدید برای مقابله با ویروس کرونا در سطح جهانی با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار بگیرند."

رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای پس از مراسم رسمی تعهد در روز دوشنبه گفت:"امروزه جهان، وحدت فوق‌العاده‌ای برای منافع مشترک نشان داد. دولت‌ها و سازمان‌های بهداشت جهانی به نیروهای مقابله‌کننده با ویروس کرونا پیوستند." 

وی در ادامه گفت: "با چنین تعهدی، ما در راه توسعه، تولید و توزیع واکسن برای همه هستیم. با این حال، این هنوز ابتدای راه است. ما باید تلاش را ادامه داده و برای مشارکت بیشتر آماده باشیم. پس دولت‌ها، جامعه مدنی و مردم در سراسر جهان باید به هم بپیوندند."

در نمودار ارائه شده، میزان تعهدات کمک مالی کشورها برای مقابله جهانی با ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون اروپا ویروس کرونا اخبار کرونا ویروس کرونا برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود

وزارت اقتصاد روسیه قیمت هر بشکه نفت را در بودجه فدرال برای بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ میلادی ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس تازه‌ترین چشم‌انداز مشاهده‌شده از سوی این خبرگزاری، وزارت اقتصاد روسیه پیش‌بینی خود را برای قیمت صادرات نفت خام در سه سال آینده، به ازای هر بشکه ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

براساس این برآورد که به‌منظور تهیه و تدوین بودجه فدرال استفاده می‌شود، قیمت نفت در برآوردهای پیشین برای سال ۲۰۲۴، ۷۱ دلار و ۳۰ سنت، برای سال ۲۰۲۵، ۷۰ دلار و ۱۰ سنت و برای سال ۲۰۲۶، ۷۰ دلار در نظر گرفته شده بود.

روسیه در پی تنش‌های مسکو - کی‌یف، با تحریم‌های بی‌شماری از سوی غرب ازجمله محدودیت در خرید محموله‌های نفت خام این کشور و نیز اعمال سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه روبه‌رو شده است.

بازنگری کاهشی احتمالاً فشار بیشتری را بر بودجه روسیه وارد می‌کند و احتمال دارد که این کشور با کسری ۶.۵۶ میلیارد دلاری یا ۰.۳درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماه نخست روبه‌رو شود.

بااین‌حال، درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴، به‌دلیل افزایش قیمت‌ها ۷۹.۱درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ بوده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به اتحادیه اروپا و ترکیه، در سال جاری میلادی به ازای هر هزار مترمکعب ۲۹۷.۳ دلار، برای سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۸۵.۸ دلار و برای سال  ۲۰۲۶ میلادی ۲۷۶.۱ دلار پیش‌بینی شده بود که اکنون، براساس تازه‌ترین برآوردها، این ارقام به‌ترتیب برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ میلادی ۳۲۱.۷ دلار، ۳۰۸.۳ دلار و ۲۹۶ دلار پیش‌بینی شده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به مقصد چین نیز کاهش یافته است.

براساس پیش‌بینی توسعه اجتماعی - اقتصادی روسیه تا سال ۲۰۲۷، صادرات نفت روسیه امسال اندکی افزایش یافته و از ۲۳۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ به ۲۴۰ میلیون تن (روزانه ۴.۸ میلیون بشکه) رسیده است.

دیگر خبرها

  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟