Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حق مسکن یکی از مولفه های تقویت مزدی و دریافتی کارگران است،گفت : پیشنهاد افزایش حق مسکن دستمزد کارگران پس از تصویب در شورای عالی کار برای بررسی و تائید نهایی به هیئت وزیران تقدیم می شود .
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمد شریعتمداری "، در حاشیه "سی و یکمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه" با اشاره به ترکیب سه جانبه شورای عالی کار در امر تعیین دستمزد بیان کرد: این شورا که مرجع تصمیم گیری درباره تعیین دستمزد محسوب می شود متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است؛ موضوع تعیین دستمزد همچنان در شورای عالی کار امکان بحث و بررسی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریعتمداری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نگاه عادلانه به تامین نیازهای کارگران، اظهار کرد: توصیه های رهبر معظم انقلاب در این مراسم سرلوحه اقدامات دولت قرار خواهد گرفت. بسیار خشنود هستیم که بتوانیم 50 درصد از طرح ملی مسکن را در سال جاری با همت وزارت راه و شهرسازی و با کمک نظام بانکی به جامعه کارگری کشور اختصاص دهیم.حق مسکن از مولفه های مزدی استشریعتمداری همچنین درباره تامین حق مسکن موردنیاز جامعه کارگری نیز اظهار کرد: حق مسکن یکی از مولفه های مزدی است که با همکاری کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار بررسی و قرار شد پیشنهاد اولیه را به هیئت وزیران تقدیم کنیم. امیدواریم این مساله بتواند تصمیمات فعلی را به تصمیمات جامعه کارگری کشور نزدیک کند.
وی با اشاره به جلسه مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: روز گذشته(16 اردیبهشت) برنامه های "جهش تولید"ملهم از توصیه های رهبر معظم انقلاب در شروع سال نو ارائه شد و از مجموع طرح های موجود، صد طرح نیمه تمام موجود که بالاتر از 40میلیارد تومان سرمایه گذاری به ارزش 20 هزار میلیارد تومان برای تحقق "جهش تولید" نیاز داشت، را به اتمام برسانیم.
تلاش برای کاهش 2هزار بخشنامه سازمان تامین اجتماعی به 60 عددشریعتمداری همچنین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تسهیل فضای کسب و کار نیز اشاره کرد و گفت: با کمک حقوقدانان و هدایت رئیس سازمان تامین اجتماعی تلاش کردیم حدود 2هزار بخشنامه ای که بر مبنای قوانین و مقررات مختلف در سازمان تامین اجتماعی کشور صادر شده بود را منقح و به 60 بخشنامه کاهش دهیم، تا به این ترتیب شرایط مطلوب تری را برای حل مشکلات مردم در حوزه تامین اجتماعی فراهم کنیم.
ورود سازمان فنی و حرفه ای به آموزش در صنایع دریایی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از یکی از واحدهای تولیدی که در امر مهارت افزایی کارگران تلاش های شایسته ای انجام داده است، ادامه داد: در این راستا سازمان فنی و حرفه ای برای تدوین استانداردهای آموزشی برای مشاغل نوبنیاد مانند حضور فناورانه در فعالیت های بخش کشاورزی، شیوه های جدید آبیاری یا پرورش ماهی در قفس همکاری هایی را با وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده است. همچنین در حوزه صنایع دریایی و مهارت های استفاده از دریا استانداردهای آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه ای تدوین شده تا در آیندهبتوانیم گام های جدیدی را در این حوزه برداریم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان "سی و یکمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه" از 15 گروه و 9 کارگر نمونه ملی تقدیر به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی رهبر معظم انقلاب شورای عالی کار تامین اجتماعی حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص تشریح مشاغلی که سخت و زیان‌آور است، گفت : در سال ۱۴۰۲، ۱ هزار و ۶۱۳ درخواست تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور به دبیرخانه تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور استان تأییدشده است.

وی افزود: این تعداد درخواست با ۸ هزار و ۷۲۲ عنوان شغلی در ۲ هزار و ۵۸۹ کارگاه و بنگاه اقتصادی استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بابیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا پایان سال، ۲ هزار و ۲۱۳ درخواست با ۹ هزار و ۳۰۷ عنوان شغلی برای ۳ هزار و ۹۶۹ کارگاه در دبیرخانه وصول‌شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳ جلسه کمیته بدوی و ۸ جلسه تجدیدنظر با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی استان و نمایندگان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، کارگران و کارفرمایان برگزارشده است.

وی با تصریح اینکه تمامی درخواست‌های تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور قبل از پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت‌زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش‌یافته است و پرونده‌ها در کمترین زمان، موردبررسی قرار می‌گیرد.

مختاری یادآور شد: مطابق قانون، کارگران شاغل در کار‌های سخت و زیان‌آور با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و درصورتی‌که سوابق بیمه‌شده به‌صورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می‌تواند بازنشسته شوند.

وی اضافه کرد: مشاغلی که به‌تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف‌شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بابیان اینکه ثبت درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه www.sakht.mcls.gov.ir انجام می‌شود، اضافه کرد: نتیجه بررسی و رأی صادرشده از سوی درخواست‌کننده قابل‌پیگیری و رصد است.

وی گفت: دبیرخانه کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر «بررسی و تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور» در فرایند بازنشستگی در کار‌های سخت و زیان‌آور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد و بر اساس گزارش اولیه بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کارشناس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم‌گیری نموده و نتیجه برای اجرا به سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • اینفوگرافیک/ افزایش ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • درباره دستمزد ۱۴۰۳ / افزایش حقوق کارگران باطل می شود ؟
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ جدی شد! / آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟