Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@14:56:22 GMT

ارزش گاز مایع فاز‌های ۲ و ۳ پارس جنوبی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۰۰۱۳

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: کیفیت و ارزش گاز مایع (ال‌پی‌جی) فاز‌های ۲ و ۳ این پالایشگاه افزایش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا محمد شفیع مؤذنی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و در ادامه برنامه سال‌های پیش در راستای تولید داخل و حمایت از کسب وکار‌های داخلی، کمیته‌های ساخت داخل و خودکفایی مجتمع فعال‌تر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امسال همه تلاش برای استفاده از خدمات ساخت داخل در تأمین تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه به‌کار گرفته خواهد شد، اظهار داشت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مشکلات پالایشگاه و بهینه‌سازی فرآیند‌ها در حال اجراست.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: در همین راستا پروژه کاهش توتال سولفور LPG تولیدی پالایشگاه با یکی از پارک‌های علم و فناوری کشور در حال انجام است که خروجی آن به افزایش کیفیت و ارزش محصول، کاهش تولید ضایعات و آلاینده‌های محیط زیستی و همچنین ایجاد روش جدیدی برای تصفیه گاز مایع منجر خواهد شد.

وی اظهارکرد: براساس اهداف تعیین‌شده برای امسال و با نگاه به شعار «جهش تولید»، برنامه‌هایی برای کاهش توقفات اضطراری و برنامه‌ریزی‌شده، بهینه‌سازی شرایط فرآیندی و افزایش میزان تولید اتان در پالایشگاه تهیه شده که به افزایش تولید پالایشگاه منجر خواهد شد.

موذنی اضافه کرد: این پالایشگاه در راستای حل مشکلات و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات با شرکت‌های مختلف داخلی در حال همکاری است که از جمله می‌توان به ساخت داخل غربال‌های مولکولی و پیگیری ساخت کاتالیست جیوه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد.

وی گفت: این کاتالیست اهمیت زیادی در تولید پالایشگاه دارد و تاکنون از منابع خارجی تأمین می‌شد.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: ارتقای کیفیت محصول گاز مایع پالایشگاه با کمک پارک علم و فناوری، انجام پروژه‌های پژوهشی مرتبط با افزایش کارایی مبدل‌های حرارتی و کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه، استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کارایی فیلتر‌های گاز ورودی، تعمیر و راه‌اندازی مجدد کمپرسور هوای پالایشگاه با استفاده از خدمات شرکت‌های داخلی و رفع نیاز از خرید خارج از مهم‌ترین فعالیت‌های پالایشگاه سوم در حوزه ساخت داخل است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه مؤذنی پالایشگاه سوم پارس جنوبی ساخت داخل گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار داشت: مجتمع های پتروشیمی که در این منطقه هستند، در سال گذشته با تکیه بر توان داخل، موفق شدند بالاترین میزان بهره وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی را در سال جاری کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد و خاطر نشان کرد: ضروری است شرکت های پتروشیمی با بهینه سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع  بین نسلی نقش آفرین باشند.

شاهمیرزایی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بحث خودکفایی کامل، افزود: اگر تجهیز و یا قطعه ای در داخل کشور تولید می شود، شرکت های پتروشیمی باید سفارش های خرید خود را از طریق تولید کنندگان و سازندگان ایرانی تامین کنند و به هیچ عنوان نباید کالا یا محصولی مشابه خارجی وارد شود.

وی مهمترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال جاری را رشد ظرفیت ها و جهش تولید عنوان و اظهار کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید با برنامه منسجم تری سبد محصولات پتروشیمی متنوع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: باید شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی قوانین، دستورالعمل ها و تمام رویه های موجود در منطقه را رعایت کنند.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پتروشیمی ها به تعهد های خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید 40 درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲