Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان در چند روز گذشته صف ۲۰ کیلومتری کامیون از گمرک باشماق تا نزدیک سه راه نی مریوان (ورودی شهر مریوان) کشیده شده بود که موجب نارضایتی تعداد زیادی از کامیون داران است.

روز گذشته ویدیویی در ایسنا منتشر شد که صف چند کیلومتری کامیون‌های حامل بار در مرز باشماق را که در انتظار تخلیه بار خود هستند نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدیو یکی از راننده کامیون‌ها می گوید که چند روز است که در انتظار رسیدن به گمرک باشماق و تخلیه بار خود است اما متاسفانه تعدادی از کامیون‌ها نوبت را رعایت نمی‌کنند و هیچ کس نظارتی بر این امر ندارد.

این راننده کامیون از گرفتن حق حساب از تعدادی از کامیوانداران گله دارد و از مسئولان می‌خواهد هرچه زودتر به این وضعیت رسیدگی کنند.

فرید حق پناه، مدیرکل گمرک باشماق مریوان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تشکیل صف کامیون‌ها در مرز باشماق اظهار کرد: به دلیل بسته بودن بسیاری از مبادی مرزی  با اقلیم کردستان، کلیه‌ی کامیون‌های ترانزیتی به سه مرز پرویزخان، باشماق و تمرچین روی آورده‌اند.

وی افزود: اکنون با توجه به افزایش حضور کامیون‌ها در باشماق، صادرات و حجم کار این کمرگ حدود ۲.۵ برابر رشد داشته است.

مدیرکل کمرگ باشماق تصریح کرد: از دیروز و با آغاز فعالیت بازارچه‌های شوشمی، شیخ صله و کیله شاهد کاهش ترافیک کامیون‌ها در مرز باشماق خواهیم بود.

وی عنوان کرد: اکنون روزانه بیش از یک هزار کامیون از مرز باشماق ترخیص می‌شوند.

حق پناه با بیان اینکه درصورت گشایش مرزهای دیگر از حجم ترافیک در سه مرز پرویزخان، باشماق و تمرچین کاسته خواهد شد، یادآور شد: در روزهای گذشته صف کامیون‌ها در باشماق به حدود ۲۰ کیلومتر رسیده بود که اکنون این صف تا حدود ۱۰ کیلومتر کاهش داشته است‌.

در چند روز گذشته صف ۲۰ کیلومتری کامیون از گمرک باشماق تا نزدیک سه راه نی مریوان (ورودی شهر مریوان) کشیده شده بود که موجب نارضایتی تعداد زیادی از کامیون داران است.

عبور از این صف و تخلیه بار به زمانی ۴ روزه نیازمند است که با توجه به وجود مواد فاسد شدنی، مستلزم توجه نهادهای مربوطه جهت کنترل این وضع و جلوگیری از وارد آمدن ضرر به تولیدکنندگان و تجار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرز باشماق مریوان مرز باشماق کامیون ها گمرک باشماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم که حداکثر مردم به دنبال کارت سوخت شخصی خودشان باشند به طوری که ما در این سال ۴ میلیون کارت سوخت شخصی تولید و تحویل دادیم. 

 او افزود:۹۳ درصد از هموطنان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت دارند ما آلان تاکسی اینترنتی را داریم که از کارت اضطراری استفاده می کنند. 

سالاری نسب افزود:  در حال حاضر ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم در ایام نوروز مردم ۷۰ درصد از کارت شخصی خود استفاده کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • مریوان، قلمرو حکمرانی وانتی‌ها
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • برق گرفتگی در مریوان حادثه آفرید
  • گریه و زاری عجیب حواله‌داران پژو پارس ۴۰۰ میلیونی که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است + فیلم
  • ببینید | تصاویری از گریه و زاری حواله‌داران پژو پارس به خاطر افزایش قیمت شدید آن