Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر لوتار ویلر رئیس انستیتوی ربرت کخ، یک موسسه بهداشت عمومی در آلمان، گفت موج دوم عفونت‌ها با ویروس کرونا «با قطعیت بالا» رخ خواهد داد و اغلب کارشناسان این نظر را قبول دارند.

او گفت:‌ «این شیوع یک پاندمی یا همه‌گیری جهانی است و در پاندمی تا زمانی که ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت دچار عفونت شوند، نگرانی پایان نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «بنابراین ما با قطعیت بالا می‌دانیم که موج دومی رخ خواهد داد. اکثریت دانشمندان در این باره اطمینان دارند. حتی ممکن است موج سومی هم رخ بدهد.»

اما ویلر همچنین عملکرد دولت آلمان در مهار شیوع ویروس کرونا را ستود. آلمان اخیرا کاهشی بین ۷۰۰ تا ۱۶۰۰ مورد عفونت در روز را شاهد بوده است.

شمار موارد جدید بیماری در آلمان روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت به بالای ۱۶۴۰۰۰ مورد و تلفات ناشی از بیماری به بالای ۶۸۰۰ مورد رسیده است.

اندازه عدد تکثیر یا R یا R0 شیوع کرونا (یعنی شمار افرادی که هر فرد مبتلا ویروس را به آنها منتقل می‌کند)، در حال حاضر ۰.۷۱ است.

ایالت‌های آلمان قصد دارند بازگشایی رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها را در تابستان آغاز کنند، این در حالی است که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان چند روز پیش گفته بود که برخی از ایالت‌ها با سرعت‌ بیش از حدی کاستن از محدودیت‌ها را آغاز کرده‌اند.

او هشدار داده بود که در حالیکه ایالت‌ها به سوی کاهش محدودیت‌ها پیش می‌روند، باید کاملا منضبط باقی بمانند.

اما هشت ایالت از ۱۶ ایالت آلمان طرح‌هایی را برای بازگشایی سریع کسب‌وکار اعلام کرده‌اند و یک ایالت، ساکسونی، حتی قصد دارد تجمع مردم درفضای باز تا ۵۰ نفر را اجازه دهد.

«موفقیت شکننده» آلمان در مقابل ویروس کرونا | «گام‌های کوچک» برای خروج از قرنطینه کد خبر 508978 برچسب‌ها كروناويروس آلمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور

فرارو- خیابان‌های مانیپور، ایالت کوچک و خشونت‌آمیز در شرق دور هند علی‌رغم اینکه پرجمعیت‌ترین کشور جهان به سمت انتخابات عمومی می‌رود، ساکت است.

به گزارش فرارو، ۳.۶ میلیون ساکن مانیپور از اولین کسانی خواهند بود که در انتخابات هفت مرحله‌ای روز جمعه (۱۹ آوریل) رای می‌دهند، اما مبارزات انتخاباتی به دلیل ترس از خشونت پشت در‌های بسته برگزار می‌شود.

درگیری در این ایالت ابتدا بر سر تمدید بالقوه حقوق اقلیت «کوکی‌ها» که ۱۶ درصد از جمعیت ایالت را تشکیل می‌دهند، رخ داد که باعث ناراحتی اکثریت «میتی‌ها» شد که ۵۳ درصد را تشکیل می‌دهند.

ساکنانی مانند فرانسیس کیشام از دولت نارندرا مودی به دلیل شکست در پایان دادن به آنچه که منتقدان ترکیبی از هرج و مرج و جنگ داخلی می‌نامند ناامید هستند.

او به همراه همسر و دو فرزندش در یک اردوگاه پناهندگان زندگی می‌کند که به دلیل درگیری که در آن حداقل ۲۲۰ نفر از ماه می‌ کشته شدند، آواره شده‌اند.

کیشام گفت: (نارندرا مودی، نخست وزیر هند) در حال حاضر چه می‌کند؟ آیا مانیپور بخشی از هند نیست؟ آیا ما شهروند هند نیستیم یا چه؟

جنگ بین میتی‌ها و کوکی‌ها، منطقه را به دو منطقه تحت محاصره تقسیم کرده است.

دولت مودی ناآرامی‌ها را ناشی از هجوم پناهجویان از کشور همسایه میانمار می‌داند.

در حالی که نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی مودی است، منتقدان می‌گویند مانیپور، که توسط حزب BJP مودی اداره می‌شود، یک شکست امنیتی و تصویری نادر برای او است.

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • عفونت گوش در کودکان + فیلم
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان