Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@04:08:21 GMT

جدایی ۲۰۰۰ نیروی سوری از گروه‌های هم‌پیمان ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۱۶۳۸

جدایی ۲۰۰۰ نیروی سوری از گروه‌های هم‌پیمان ترکیه

منابع نظامی آگاه اعلام کردند، شماری از نیروهای گروه‌های سوری هم‌پیمان ترکیه در پی مخالفت خود با مشارکت در جنگ لیبی، از این گروه‌ها جدا شدند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت ارم‌نیوز، منابع نظامی آگاه اعلام کردند، هفت تیپ‌ متشکل از حدود ۲۰۰۰ نیرو از گروه «سلطان مراد» وابسته به «ارتش آزاد» تحت حمایت ترکیه جدا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهان این تیپ‌ها نیز جدایی نیروهای خود را رسما تأیید کردند.

 دلیل این جدایی به سیاست‌های فرمانده گروه، فهیم عیسی مربوط می‌شود که مهم‌ترین آن درخواست او از فرماندهان تیپ‌های مذکور برای تهیه لیستی از تعدادی از مبارزان برای اعزام به لیبی با هدف جنگ در کنار نیروهای دولت توافق ملی است.

پیش از این رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای سوری که آنکارا آنها را به لیبی اعزام کرده، با خطر مرگ روبرو شده‌اند و شورش بی‌سابقه‌ای در صفوف آنها رخ داده؛ چرا که احساس می‌کنند در لیبی رها شده‌اند.

وی افزود، اکنون نیروهای سوری حاضر در لیبی احساس می‌کنند که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه آن را در باتلاق جنگ لیبی گرفتار کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سوریه لیبی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.

به نقل از ایسنا وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.

وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.

بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898259

دیگر خبرها

  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان